ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

راننده محور شدن ۱۰ درصد از تصادفات را کاهش می‌دهد:

0

رییس پیشین پژوهشکده بیمه در گفت‌وگو با ایلنا:

تعیین حق بیمه شخص ثالث براساس ریسک‌های گذشته/ رانندگان رتبه‌بندی می‌شوند/ راننده محور شدن ۱۰ درصد از تصادفات را کاهش می‌دهد.

یک کارشناس بیمه اظهار داشت: پیش از این سوابق خودرو ملاک بیمه بود که با خرید خودروی جدید سوابق سوانح و تصادفات خودرو از میان می‌رفت اما با اعمال اصلاحات، سوابق در پرونده رانندگان ثبت و ضبط می‌شود که با تعویض خودرو هم قابل حذف نیست.

غدیر مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اجرای راننده محور بودن بیمه شخص ثالت اظهار داشت: در سال ۹۴ در پژوهشکده بیمه تحقیقی مبنی بر مقایسه بیمه نامه شخص ثالث ایران با ۴۰ کشور از جمله کشورهای توسعه یافته انجام شد. بررسی‌ها نشان می داد که بیمه شخص ثالث در ایران با نقاط ضعف متعددی دارد که رفع آنها می تواند در کاهش تصادفات موثر باشد.

وی ادامه داد: یکی از اصلاحات نظام بیمه در بحث شخص ثالث که می‌تواند بسیار موثر عمل  کند، راننده محور بودن در بیمه شخص ثالث است که بنا بر آن،‌ سابقه راننده در بیمه و تعرفه بیمه تعیین کننده است.

این کارشناس امور بیمه با بیان اینکه با اجرا شدن این اصلاحات سابقه ریسکی رانندگان هرگز از بین نمی‌رود، گفت: پیش از این سوابق خودرو ملاک بیمه بود که با خرید خودروی جدید سوابق سوانح و تصادفات خودرو از میان می‌رفت اما با اعمال اصلاحات سوابق در پرونده رانندگان ثبت و ضبط می‌شود که با تعویض خودرو هم قابل حذف نیست.

مهدوی تاکید کرد: از این پس مبنای حق بیمه ریسک‌های گذشته رانندگان خواهد بود و رانندگان با سابقه بد بهای بیشتری بابت حق بیمه می پردازند و از طرف دیگر رانندگان کم ریسک شامل تخفیف در تعرفه‌ها می‌شوند.

رییس پیشین پژوهشکده بیمه با اشاره به تاثیر اجرای این اصلاحات در کاهش تصادفات و سوانح رانندگی افزود: واقعیت این است که تصادفات رانندگی در ایران به عوامل متعددی بر می‌گردد که نمی‌توان تنها با اطلاحات در امور بیمه شخص ثالث سهم قابل توجهی در کاهش میزان آن داشت اما بررسی‌ها نشان داده که راننده محور شدن بیمه شخص ثالث می‌تواند تا ۱۰ درصد از تصادفات را کاهش دهد.

وی با تاکید بر اینکه در واقع این اقدام به نوعی رتبه‌بندی رانندگان است، ادامه داد: حق بیمه براساس رتبه رانندگان مشخص خواهد شد و این یک اقدام در جهت عادلانه شدن توزیع ریسک در تعرفه ها است.

مهدوی با بیان اینکه قرار نیست هزینه‌های حق بیمه برای خانواری که یک خودرو استفاده می‌کنند، افزایش یابد گفت: نام افراد استفاده کننده از یک خودرو به بیمه نامه اضافه می‌شود و اگر آن فرد سابقه کم ریسکی داشته باشد اتفاقا حق بیمه کاهش می‌یابد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار