ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پیش‌بینی می‌شود قیمت خانه به دلیل رکود عمیق در سال ۹۹ روند نزولی را به خود بگیرد:

1

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: با توجه به مقاومت فروشندگان بهتر است که خریداران در خرید خانه عجله نکنند. پیش‌بینی می‌شود قیمت خانه به دلیل رکود عمیق در سال ۹۹ روند نزولی را به خود بگیرد.

یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مسکن در نیمه دوم سال ارزان تر خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: شرایط کلان اقتصاد به ثبات نزدیک شده است. روند ادامه‌دار کاهش قیمت دلار باعث می‌شود که در قیمت کالاهای مصرفی و سرمایه‌ای همچون خانه اثر بگذارد؛ این در حالی است که در شاخص‌های کلان اقتصادی تغییر محسوسی دیده نشود.

عطا آیت‌الهی افزود: خریداران کماکان توان خرید خانه ندارند. عرضه‌کنندگان هم نسبت به فروش خانه‌هایشان مقاومت می‌کنند. آنچه که به نظر می‌رسد قیمت خانه در بخش مرکزی و جنوبی تهران کاهش داشته اما در شمال تهران کاهش قیمت چندانی دیده نشده است.

او اظهار کرد: با این وضعیت به نظر می‌رسد تا نیمه دوم سال شاهد کاهش قیمت خانه نباشیم؛ آنچه که مشخص است حفظ شرایط موجود است.

آیت الهی در توصیه‌ای به خریداران خانه گفت: خریداران خانه چنانچه شرایط حادی ندارند از خرید خانه جلوگیری کنند. با توجه به مقاومت فروشندگان بهتر است که خریداران در خرید خانه عجله نکنند. پیش‌بینی می‌شود قیمت خانه به دلیل رکود عمیق در سال ۹۹ روند نزولی را به خود بگیرد.

منبع : https://www.iranjib.ir/shownews/65763

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Discussion۱ دیدگاه

  1. نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک؛
    پیش‌بینی ادامه کاهش قیمت مسکن در پاییز و زمستان‌۹۸/ قیمت‌ها در بازار مسکن هنوز به کف نرسیده است
    پیش‌بینی ادامه کاهش قیمت مسکن در پاییز و زمستان‌۹۸/ قیمت‌ها در بازار مسکن هنوز به کف نرسیده است
    نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک از تداوم کاهش قیمت مسکن در پاییز و زمستان ۹۸ خبر داد و گفت: قیمت‌ها در بازار مسکن هنوز به کف نرسیده است.
    به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حسام عقبایی، درباره وضعیت بازار مسکن طی ماه‌های آتی امسال اظهار کرد: در ماه‌های باقیمانده از پاییز و سه ماه زمستان نیز همچنان شاهد رکود عمیقی بر بازار و قیمت مسکن خواهیم بود و روند تبدیل رکود تورمی به غیرتورمی ادامه خواهد داشت.
    وی با بیان این که معاملات مسکن نیز در مدت یادشده کم و کاهشی خواهد بود، افزود: در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن معاملات بازار مسکن در سطح فعلی باقی خواهد ماند.
    وی تأکید کرد: بازار مسکن همچنان ظرفیت کاهش قیمت مسکن را دارد و این گونه نیست که بگوییم قیمت مسکن به کف رسیده است.
    نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک با یادآوری افزایش بیش از ۱۰۰درصدی قیمت مسکن در سال ۹۷ و چند ماه ابتدایی امسال، تصریح کرد: تورم کشور در بدبینانه‌ترین حالت ممکن ۴۰ تا ۴۵ درصد بوده، اما تورم بازار مسکن سه برابر این رقم بود، از این رو پیش‌بینی می‌کنیم طی ماه‌های پیشِ‌رو قیمت مسکن به نرخ واقعی خود نزدیک‌تر می‌شود.
    عقبایی پیش‌تر نیز ابراز کرده بود که قیمت واحدهای متراژ بالا حدود ۴۰ درصد در شهرهای بزرگ کاهش یافته است.
    وی اضافه کرد: پیش‌بینی ما این بود که روند کاهش قیمت‌ مسکن از نیمه دوم سال آغاز شود اما از اوایل شهریور امسال کاهش نرخ‌ها در بازار مسکن شروع شد.
    نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیان کرد: در واحدهای مسکونی جنوب تهران شاهد کاهش حداقل ۳۰ درصد قیمت‌ مسکن بوده‌ایم؛ به‌‌عنوان مثال قیمت واحدی که تا پیش از تیرماه ۷۵۰ میلیون تومان معامله می‌شد الآن به حدود ۵۰۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.
    وی با تأکید بر این‌که “روند نزولی قیمت‌ مسکن به این مفهوم نیست که به نرخ واقعی مسکن رسیده‌ایم”، گفت: در حال حاضر قیمت مسکن در حال نزدیک شدن به قیمت‌های واقعی است و انتظار کاهش بیشتر نیز را در این بخش داریم.
    منبع : https://www.eghtesadonline.com

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار