ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پاسخ به چالش اصل جریمه دیرکرد و نرخ آن:

0
در سال‌های اخیر اختلاف بر سر اصل جریمه دیرکرد و نرخ آن باعث ایجاد چالش بین وام‌گیرندگان بدهکار و بانک‌ها شده و حتی به مراجع قضایی هم کشیده شده است.

به گزارش بنکر (Banker)،  بانک مرکزی با تأیید این اختلاف‌نظر، می‌افزاید: در چند سال گذشته اسناد رهنی نزد بانک‌ها اختلاف‌برانگیز شده به‌گونه‌ای که وثایق به رهن گذاشته شده نزد بانک‌ها ازجمله وثیقه‌های ملکی در فرایند اقدام بانک‌ها برای وصول مطالبات‌شان تا صدور رأی اجرایی باعث اختلاف بین بانک‌ها، دفاتر اجرای ثبت اسناد و املاک کشور شده و همین مسئله نامه‌نگاری بین بانک‌ها و بانک مرکزی را برای شفاف‌سازی و تعیین تکلیف به همراه داشته است. شورای پول و اعتبار در ۲ نشست جداگانه در خرداد و تیرماه امسال این مسئله را با شورای فقهی بانک مرکزی در میان می‌گذارد و در نتیجه ۲شورای یادشده به رفع ابهام رأی می‌دهند.

نظر مشترک شورای پول و اعتبار و شورای فقهی بانک مرکزی به‌معنای مهر تأیید بر بخشنامه سال‌۸۶ است، به‌گونه‌ای که اعلام شده تصمیم بانک مرکزی در آن موقع در ارتباط با محاسبه جریمه دیرکرد مورد تأیید است و بانک‌ها برای دریافت جریمه دیرکرد در تسهیلات مشارکتی باید اصل وام و فواید حاصل از اجرای قرارداد بین بانک و مشتری را ملاک قرار دهند و درخصوص تسهیلات غیرمشارکتی یا همان مبادله‌ای مبنای محاسبه جریمه دیرکرد، تنها شامل اقساط سررسید شده پرداخت نشده و اقساط آینده مشتریان خواهد بود و بانک‌ها اجازه دریافت جریمه دیرکرد بابت سود تسهیلات مبادله‌ای را ندارند.

منبع : http://banker.ir/news/256442

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار