ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کفگیر تامین اجتماعی ته دیگ خورده است:

0

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران:

همسان‌سازی عیدی و پاداش بازنشستگان ۶ هزار میلیارد هزینه دارد/ کفگیر تامین اجتماعی ته دیگ خورده است.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران می‌گوید: برای اینکه همسان‌سازی درباره عیدی و پاداش بازنشستگان اتفاق بیفتد باید حدود شش هزار میلیارد تومان هزینه شود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، بیش از سه میلیون بازنشسته در ایران در حالی که سال‌ها برای رسیدن به دورانی تلاش کردند که بدون نیاز به کار؛ مستمری دریافت کنند، هنوز با مشکلات عدیده‌ای رو‌به‌رو هستند. حقوق پایین و همسان نبودن عیدی و پاداش بازنشستگان با شاغلان باعث می‌شود بسیاری از این افراد بعد از ۶۰ سالگی مجبور به کار کردن باشند. از آنجا که قانون درباره عدم به‌کارگیری بازنشستگان صراحت دارد و آنها نمی‌توانند به صورت رسمی در جایی مشغول به کار شوند، بسیاری از آنها در مشاغلی مانند مسافرکشی، نگهبانی، سرایداری و … مشغول هستند و از حداقل حمایت‌های قانونی نیز برخوردار نیستند. با وجود ثابت شدن لزوم همسان‌سازی عیدی و پاداش بازنشستگان مقاومت‌هایی در این زمینه وجود دارد، چراکه این همسان‌سازی هزینه‌ای حدود شش هزار میلیارد تومان روی دست سازمان تامین اجتماعی می‌گذارد.

همسازی عیدی و پاداش مطالبه بازنشستگان است.

علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان استان تهران ) در گفتگو با ایلنا، عنوان می‌کند: بر اساس قانون افرادی که شاغل هستند باید به اندازه حقوق دو ماه، عیدی و پاداش پایان سال بگیرند، اما در مورد بازنشستگان میزان عیدی و پاداش پایان سال یک ماه است. درباره اینکه همسان‌سازی باید اتفاق بیفتد نیازمند آوردن دلیل و توجیه نیستیم. بسیاری از بازنشستگان حداقل دریافتی را دارند و هزینه‌های فرد بازنشسته اگر بیشتر از زمان کار نباشد، کمتر از آن نیست.

او با بیان اینکه همسان‌سازی عیدی و پاداش پایان سال یکی از مطالبات بازنشستگان است و ما در کانون بازنشستگان پیگیر این طرح هستیم، می‌گوید: با وجود این ما می‌دانیم مشکل از کجاست. کفگیر ته دیگ خورده است و سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند هزینه همسان‌سازی را بپردازد.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران با بیان اینکه حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته داریم، بیان می‌کند: از این تعداد حدود ۱۸۰ هزار نفر حقوق پایین‌تر از حداقل حقوق می‌گیرند که مشمول همسان‌سازی عیدی و پاداش نمی‌شوند. برای اینکه همسان‌سازی درباره عیدی و پاداش مابقی بازنشستگان اتفاق بیفتد باید حدود شش هزار میلیارد هزینه شود. این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی همین حالا و برای پرداخت مستمری ماهانه بازنشستگان مشکل دارد و برای تامین آن مجبور به فروش اموال خود یا وام گرفتن است.

بدهی ۴۳ میلیاردی به بانک رفاه.

او می‌گوید: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی ۴۳ هزار میلیارد تومان به بانک رفاه بدهکار است که اصل و سود آن را باید به این بانک بازگرداند. این در حالی است که اگر دولت دست در جیب تامین اجتماعی نکند و مطالبات این سازمان را بپردازد ما نه تنها نیازی به وام و فروش اموال سازمان تامین اجتماعی نداریم که به راحتی می‌توانیم هزینه طرح‌هایی مانند همسان‌سازی عیدی و پاداش بازنشستگان را هم تامین کنیم.

به گفته دهقان‌کیا یکی از اصلی‌ترین بدهی دولت به تامین اجتماعی مربوط به ۲۶ قانونی می‌شود که دولت را متعهد به پرداخت حق بیمه اقشاری از جامعه می‌کند.

او تصریح می‌کند: بر اساس قانون دولت باید حق کارفرمایی بیمه را برای مشاغلی که کارفرمای مشخصی ندارند بپردازد. این در حالی است که دولت این پول را که بالغ بر ۳۲۰۰ میلیارد تومان در ماه می‌شود، نمی‌پردازد و همین به مشکلات تامین اجتماعی دامن زده است.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران با بیان اینکه اصل ۲۹ قانون اساسی صراحتا دولت را مسئول فراهم کردن تامین اجتماعی کرده، می‌گوید: با وجود این سال‌هاست دولت سر سفره سازمان تامین اجتماعی نشسته و این باعث شده سازمانی که به خودی خود با مشکل مالی رو‌به‌رو نیست و به راحتی می‌تواند هزینه طرح‌هایی مانند همسان‌سازی عیدی و پاداش بازنشستگان را فراهم کند، برای پرداخت مستمری ماهانه هم مشکل داشته و مجبور به فروش اموال یا استقراض شود.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار