ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

قطع یارانه را چطور پیگیری کنیم؟

1

یارانه ۴۵‌هزار و ۵٠٠تومانی خانوار چند دوره اخیر مشکلات زیادی در زمینه پرداخت یا قطع و وصل یارانه سرپرستان خانوار ایجاد کرده‌است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شب گذشته با واریز یارانه شهریور ماه مشخص شد که تعدادی از یارانه‌بگیران از لیست دریافت یارانه حذف شده‌اند. خبرگزاری مهر تعداد این افراد را ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرده است. با توجه به این اتفاق گزارشی که در ۱۸ دی ماه پارسال (توسط روزنامه شهروند) درباره نحوه پیگیری قطع یارانه افراد منتشر شده و تجارت‌نیوز بازنشر کرده بود، مجددا منتشر می‌شود.

یارانه ۴۵‌هزار و ۵٠٠تومانی خانوار سال‌هاست با حواشی بسیاری همراه بوده و طی چند دوره اخیر مشکلات زیادی در زمینه پرداخت یا قطع و وصل یارانه سرپرستان خانوار ایجاد شده که در این میان کمتر مسئولی پاسخگوی مشکلات در زمینه پرداخت یارانه بوده است و همواره از شب پرداخت یارانه به‌عنوان مصیبت عظمای دولت یاد می‌شود.

از زمان شروع واریز یارانه دولت با طرح‌های متفاوتی از دهک‌های پردرآمد جامعه درخواست انصراف از دریافت یارانه را کرده است که این امر با استقبال اندکی از سوی سرپرستان خانوار روبه‌رو شد و به‌علاوه تعدادی از یارانه‌بگیران براساس ضوابطی که در وزارت کار تعیین شده بود، از لیست دریافت یارانه در سال‌های اخیر خط خوردند که درمیان این افراد بسیاری که نیازمند به همین ۴۵‌هزار و ۵٠٠تومان بوده‌اند، از لیست به اشتباه خط خورند و هنوز هم نتوانسته‌اند به گردونه دریافت یارانه بازگردند و تنها راه بررسی شرایط این افراد از طریق سامانه www.yaraneh١٠.ir صورت می‌گیرد و افراد با واردکردن اطلاعات سرپرستان خانوار باید در انتظار بررسی مجدد از سوی وزارت کار و سپس درصورت تأیید دریافت پیامک برای وصل مجدد یارانه باشند.

یارانه‌بگیرانی که به هر دلیل یارانه‌شان قطع شده است، باید به سایتی که وزارت رفاه اعلام کرده، مراجعه کنند. هنوز قطع یارانه‌ها به دلایل متعدد باعث نوشتن کامنت از سوی کاربران سرویس مشکلات مردم می‌شود. کاربری به نام امید در این‌باره نوشته: سلام به تازگی پدر من فوت کرده و یارانه ما قطع شده است، حالا می‌خواهیم یارانه بگیریم. من و مادرم چطوری باید پیگیری کنیم، لطفا از مسئولان بپرسید چه کار باید کنیم؟

در این‌باره وزارت رفاه اعلام کرده است: سامانه اعتراض به قطع یارانه نقدی دایمی شد و شهروندانی که یارانه آنها قطع شود، می‌توانند به مدت ۲ماه پس از قطع یارانه به سایت www.yaraneh١٠.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: درباره قطع یارانه افراد غیرنیازمند به اطلاع می‌رساند به دلیل این‌که برخی از شهروندان موفق به ارسال درخواست بررسی علت قطع یارانه در سایت یارانه ١٠ نشده‌اند، به منظور ایجاد فرصت برای این دسته از هموطنان اعلام می‌گردد هموطنانی که یارانه آنها قطع شده است تا مدت ٢ماه پس از قطع یارانه می‌توانند به سایت یارانه ١٠ مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند.

براساس این اطلاعیه، شهروندانی که یارانه آنها در ماه‌های آتی هم قطع شود، می‌توانند به مدت ٢ماه پس از قطع یارانه به سایت یارانه ١٠ مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. نکته مهم این است که فرآیند بررسی اعتراض (از ثبت درخواست تا پاسخ) کاملا غیرحضوری صورت خواهد گرفت.

منبع : https://tejaratnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Discussion۱ دیدگاه

  1. هنگام قطع یارانه‌ باید چه اقدامی کنید؟
    دفتر سخگوی دولت طی اطلاعیه‌ای جزئیاتی از سازوکار تعیین شده برای حذف یارانه‌بگیران پردرآمد را منتشر کرد که نشان می‌دهد قرار بر این بوده در شهریوماه یارانه حدود ۲۰۰ هزار خانوار شناسایی شده در دهک‌های بالای درآمدی واریز نشود.
    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دفتر سخنگوی دولت با انتشار مطلبی جزئیاتی از حذف یارانه بگیران پردرآمد را منتشر کرد.
    در این توضیحات آمده است: “همان طور که اطلاع دارید بر اساس مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی در بودجه سال ۱۳۹۸، دولت موظف به حذف یارانه سه دهک درآمدی شده است. به منظور تحقق و اجرای این قانون در شهریور امسال، کمتر از ۲۰۰ هزار خانواده، جزو خانوارهای پردرآمد شناسایی شده و یارانه نقدی به حسابشان واریز نخواهد شد.
    بر اساس مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی و آیین‌نامه‌های مربوطه خانوارهای ایرانی بر اساس تمامی اطلاعات ثبتی مانند مسافرت‌های خارجی، خودروهایی که فرد دارد، نوع شغل، کارفرما بودن و تعداد پرسنل، معاملات انجام شده، دارایی‌های مختلف و کلیه اطلاعاتی که روی کد ملی فرد ثبت شده دهک‌بندی شده‌اند. یعنی از گروه‌های کم درآمد تا پردرآمد دسته بندی می‌شوند.
    بر اساس مجموعه شاخص‌های مختلف، گروه‌های پردرآمد شناسایی شده اند و از بین این گروه‌ها در شهریورماه تنها به میزان همان عدد اعلام شده، یارانه این افراد حذف شده است.
    سرپرستان خانوارهایی که یارانه شان حذف شده است به شرح زیر می‌توانند درخواست رسیدگی مجدد به منظور برقراری یارانه‌شان را انجام دهند.
    ابتدا به این افراد پیامک زده می‌شود. هموطنان عزیز در دریافت پیامک به این نکته توجه داشته باشند. پیامک حتماً با سربرگ یارانه ارسال خواهد شد (اطلاع رسانی از طریق شماره نادرست است) و بالای صفحه باید به انگلیسی کلمه یارانه (Yarane) نوشته شده باشد. افراد بعد از دریافت پیامک می‌توانند به پیشخوان خدمات الکترونیک دولت مراجعه کنند. تاریخ مراجعه هم در پیامک مشخص شده است.
    در ایران حدود ۶۰۰۰ دفتر پیشخوان وجود دارد و افراد می‌توانند به هر یک از این دفاتر پیشخوان مراجعه کنند. در هنگام مراجعه نیز باید به این نکات توجه شود:
    او ًلا: با همان شماره همراهی که به افراد پیامک زده شده باید مراجعه کنند و همان موبایل و پیامک را باید به پیشخوان دولت ارایٔه دهند.
    ثانیاً: در هنگام مراجعه، کارت ملی معتبر، شناسنامه، گذرنامه و گواهینامه که جزو کارت‌های شناسایی معتبر است باید همراه باشد.
    ثالثاً: در پیشخوان دولت یک فرم رضایتنامه به افراد داده می شود مبنی بر اینکه دولت اجازه دارد به کلیه اطلاعات مالی و بانکی آنها دسترسی پیدا کند. این رضایتنامه را به دقت مطالعه و به پیشخوان تحویل دهند. از طرف پیشخوان یک کد رهگیری به موبایلی که به نام سرپرست خانوار است، ارسال می‌شود. افراد باید کاملاً دقت کنند که تنها سرپرست خانوار یارانه‌بگیر باید به پیشخوان مراجعه کند و حتماً با شماره همراهی که به نام خود سرپرست ثبت شده حضور یابند. بنابراین اگر با موبایل فرددیگری مراجعه کنند برای پیشخوان قابل قبول نیست.
    بعد از دریافت کد پیگیری، افراد باید به سامانه yaraneh.mcls.gov.ir مراجعه کنند که در آن سامانه کد رهگیری و کدملی را وارد کنند.
    درصورتی که نسبت به این مورد درخواست بررسی مجدد وجود داشته باشد، افراد می توانند درخواست خود را در حداقل ۲۰۰ کلمه در همان سامانه درج کنند و پس از بررسی، نتیجه ی آن به شماره تماسشان ارسال خواهد شد.”
    منبع : https://www.khabaronline.ir/news/1301124

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار