ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تدوین چیست و تدوینگر کیست ؟

1

تدوین(Editing)آخرین پورسه در مراحل فیلمسازی است،یعنی مرحله ی پس ازتولید یا Post-Productionدر آن تمام تلاش های عوامل نتیجه می گیرد،برگزیدن نماها،مرتب کردن نماها و سکانس ها پشت سر هم(طبق لیست تایید نماهای کارگردان)،صداگذاری روی فیلم این کارها به وسیله،استفاده از فیلم نامه قوانین و اصول فیلم سازی و خلاقیت تدوین گرانجام می گیرد.

تدوینگر(Editor)

تدوینگر است که با ذوق و خلاقیت فیلم رابه شکلی که مخاطب روی پرده سینما می بیند در می آورد،تدوینگر عامل بسیار تاثیرگذار در شکست یا موفقیت فیلم است و به این دلیل به او کارگردان دوم هم گفته می شود. اوست که با انتخاب و چیدمان تصاویر و ترکیب آن با صدا و قرار دادن ضرباهنگ به فیلم جان می بخشد.

استقلال و سهم خاص تدوین گر در تدوین ، بسته به میزان کنترلی که فیلمساز بر محصول نهایی اعمال می کندمتفاوت است،امروزه فیلمسازان سعی می کنند ، روابط نزدیکی با تدوین گران داشته باشند. برخی از فیلم سازان از قبل،طرح تدوین فیلمشان را می ریزند و در مرحله فیلم برداری ، تا حد زیادی کار تدوین را خودشان انجام می دهند ، به این معنی که برای مثال در هر نما ، نوع نما را کاملا مشخص می کنند و نماهای مختلف با زوایا و فاصله های مختلف دوربین از سوژه نمی گیرند،که لازم باشد از بین آنها نمایی را انتخاب کرد و به این ترتیب فیلمسازان تعداد انتخاب ها را کاهش می دهند ، تا شکل نهایی فیلم همان باشد که خودشان در ذهن دارند.

معمولا تدوین از همان مرحله فیلم برداری آغاز می شود ، به این ترتیب که ، تدوین گر ، فیلم هایی را که هر روز گرفته می شود(راش ها) در اختیار می گیرد و با مشورت کارگردان،آن تکه فیلم ها را سر هم می کند.وقتی فیلم برداری به پایان رسید،تدوین گر فیلمی در دست دارد که به صورت خام  و خالی از ظرافت، تنها روند رویدادهای فیلم را تعقیب می کند. تدوین گر کار تدوین را با این فیلم آغاز می کند. او با نظر کارگردان ، بهترین برداشت ها را انتخاب می کند و الگوی صدای فیلم را با تصویر همگاه می کند. این نسخه از فیلم که اولین نسخه تدوین شده فیلم ، برای رسیدن به شکل نهایی آن است ، اصطلاحا راف کات ( Rough Cut ) ، نامیده می شود. البته این نسخه را نسخه تدوین شده فیلم ساز هم می نامند.

Adobe-Premiere

 

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Discussion۱ دیدگاه

  1. تدوین در لغت یعنی گردآوری، تالیف، مدون سازی، تهیه، تالیف کردن و جمع کردن.

    در سینما و تلویزیون، اصطلاح تدوین یا تدوین فیلم یکی از مراحل آخر فیلم‌سازی است که در پس‌تولید فیلم انجام می‌شود و طی آن از انتخاب و پیوند نماهای موجود در فیلم خام و تبدیل آن‌ها به سکانس برای رسیدن به فیلم نهایی بهره گرفته می‌شود. به شخصی که این عمل را انجام می‌دهد تدوینگر می‌گویند.

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار