ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بدهکاران شستا و صندوق بازنشستگی به مردم معرفی می‌شوند:

0

بندرعباس – ایرنا – بدهکاران شستا و صندوق بازنشستگی که بدهی‌های سر رسید شده دارند یا باید بدهی خود را پرداخت کنند و یا اینکه اسامی همه آنها به مردم اعلام می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهار داشت: ۱۴۰ هزار میلیارد ریال بدهی سر رسید شده بدهکاران به صندوق شستا و بازنشستگی است.

نصراله بازوند در بخش دیگری از سخنان خود به تکلیف قانونی ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: حقوق و مزایای نقدی و غیر نقدی معاونان و مشاوران وزیر، هیات مدیره صندوق ها و مدیرعامل ها از طریق سامانه اینترنتی در دسترس مردم قرار گرفته است.

وی گفت: اسامی دریافت کنندگاه ضمانت نامه های تعاون برای همه باید قابل رویت باشد.

هرمزگان خط مقدم جنگ اقتصادی با آمریکا

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت استان هرمزگان برای کشور بیان داشت: با توجه به اینکه ۶۰ درصد صادرات و ۲۰ درصد واردات کشور از طریق هرمزگان انجام می شود این استان در خط مقدم جنگ اقتصادی با آمریکاست.

وی ادامه داد: این استان یکی از مهمترین و مقاوم ترین استان در شرایط جنگ اقتصادی بوده و با توجه به موقعیت جغرافیایی راهبردی آن و دارا بودن جزایر و همجواری با تنگه هرمز باید برنامه ریزی بهتری برای آن داشته باشیم.

نصراله بازوند ادامه داد: ۲ شب پیش در یک بررسی به چالش هایی که هرمزگان با آنها رو به روست رسیدیم که بیشتر در ۲ حوزه اجتماعی فرهنگی و اقتصادی، صنعتی و گردشگری است.

اگر برای این چالش ها برنامه ریزی وجود نداشته باشد می تواند بیش از دشمن به کشور ضربه وارد کند.

وی ادامه داد: اگر بتوان اشتغال ایجاد کرد و کارآفرینی را رونق بخشید چالش های اجتماعی فرهنگی بدون نیاز به مبارزه مرتفع خواهند شد.

باید به سمت کار آفرینی رفت و با با اعتماد به بخش خصوصیمسئولیت های کار اجرایی در حوزه تولید و برنامه ریزی را به آنها واگذار کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرسید: چرا نباید میدان را به دست اتحادیه ها بخش خصوصی تعاون گران، تشکل های کارگری و کارفرمایی و سمن ها و اصحاب خبر و غیره بدهیم؟

بازوند گفت: این مهم ترین تصمیمی است که مسئولان هرمزگان باید آنرا اتخاذ کنند.

علت بیکاری مهارت نداشتن است / ‬ ۵۰ تا ۶۰ هزار بیکار در هرمزگان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: گر ۱۰ سال گذشته به سمت مهارت آموزی می رفتیم اکنون با بیکاری ۱۱ درصدی رو به رو نبودیم، باید نهضت مهارت آموزی را ترویج کرد.

بازوند خاطر نشان کرد: امروزه ۵۰ تا ۶۰ هزار بیکار در هرمزگان وجود دارد که اینها با مهارت آموزی می توانند برای خود شغلی بیابند و یا خوداشتغالی کنند.

وی اضافه کرد: افراد دارای مهارت دارند در هیچ کجای دنیا بیکار نمی مانند.

ناتوانی در ایجاد شغل برای روستاییان / ‬ هرمزگان ضعیف ترین استان در توسعه راههاست

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: به دلیل اینکه در ایجاد شغل در روستاها ناتوان هستیم مردم به سمت حاشیه نشینی در شهرها سوق می یابند و از سوی دیگر هرمزگان هم ضعیف ترین استان در زمینه توسعه راه ها محسوب می شود.

بازوند اشاره کرد: اگر توسعه راه های روستایی را به خوبی انجام می دادیم حاشیه نشینی که امروزه به یکی از معضل های جامعه تبدیل شده کمتر می شد.

هرمزگان در زمینه گردشگری عقب تر از سایر استان هاست

وی اشاره کرد: مشارکت بخش خصوصی را در بخش گردشگری، بوم گردی و گردشگری دریایی را در هرمزگان باید رونق یابد، براساس آمار و اطلاعات هرمزگان در همسنجی با چند استان جنوبی کشور عقب تر است.

بازوند خاطر نشان کرد: حتی یزد بدون دارا بودن دریا توانسته بوم گردی خود را رونق بخشد، اما هرمزگان به اهداف سند توسعه گردشگری نرسیده و باید تلاش بیشتری انجام شود.

منبع : https://www.irna.ir/news/83406976

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار