ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کدام کشور بیشترین تقاضا برای نیروی کار خارجی دارد؟

0

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از مذاکره وزارت کار با برخی کشورهای متقاضی نیروی کار خارجی از جمله آلمان و کرواسی خبر داد و گفت: صلاحیت فنی و حرفه‌ای نیروی انسانی برای کشورهای متقاضی نیروی کار مهم است.

سلیمان پاک‌سرشت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره استفاده از ظرفیت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در اعزام نیروهای کار ماهر، اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، مرکز کاریابی نیست و مأموریت و مسئولیتی در حوزه اعزام نیروی کار ندارد و مقررات و شرح وظایفی برای سازمان در این زمینه تعریف نشده است ولی اینکه در کنار بحث اعزام نیروی کار، نام آموزش فنی و حرفه‌ای مطرح می‌شود، به رویکرد حمایتی و جهت‌گیری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اعزام نیروهای کار بر می‌گردد به نحوی که اگر قبلاً این کار به طور کامل در بخش خاصی از وزارتخانه متمرکز بوده اکنون نگاه و رویکرد جدید متأثر از تقاضای کشورهای متقاضی نیروی کار است که با آن مواجه شده‌ایم.

اهمیت صلاحیت نیروی کار ایرانی برای کشورهای متقاضی

وی ادامه داد: ما متوجه شدیم که برای کشورهای متقاضی نیروی کار مهم است که بدانند صلاحیت نیروی انسانی چگونه حاصل و ارزیابی شده است. در واقع اگر آنها به یک پروسه بلند مدت اعزام نیروی کار و پذیرش نیروی کار از یک کشوری مانند ایران فکر می‌کنند، تمایل دارند که این مسأله مبتنی بر روندهای مستحکم و قابل اتکا از تولید مهارت، ایجاد صلاحیت فنی و ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای آن افراد باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: این کشورها برایشان مهم است که دستگاه‌های آموزش مهارتی چطور عمل می‌کنند و دستگاه و روندهای آموزشی که تولید صلاحیت حرفه‌ای می‌کند و آموزش فنی و حرفه‌ای می‌دهد، چگونه کار می‌کند؟ آنها تمایل دارند که افراد در چارچوب کاملاً استاندارد و مورد پذیرش کشور مقصد آموزش دیده باشند و این تضمین به آنها داده شود که نیروهای کار ورای تفاوت‌های تکنولوژیک و فضای کسب و کار، می‌توانند با استاندارد و بهره‌وری بالایی در آنجا کار کند.

به گفته پاک‌سرشت، تسهیل گردش نیروی کار و ایجاد اعتماد و فرایندی امن برای مبادله نیروی کار ماهر، وظیفه دولت است، به همین دلیل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اعلام آمادگی کرده افرادی را که فرایند آموزشی را بر اساس استانداردهای مذکور طی کرده و جزو مهارت آموختگان هستند، معرفی کند.

آلمان بیشترین درخواست برای نیروی کار خارجی

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور تصریح کرد: در حال حاضر، کشور ما با چالش بیکاری طیف قابل توجهی از جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مواجه است و در طرف مقابل به دلیل پدیده سالمندی و ساختار سنی بیشتر کشورهای اروپایی نیاز به نیروی کار ماهر و جوان دارند. اگر این نیاز متقابل به درستی مدیریت شود، رابطه‌ای دو سر برد شکل گرفته است.

به گفته وی، در مذاکراتی که تاکنون بین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با کشورهای متقاضی صورت گرفته است تمرکز اصلی بر کشور آلمان بوده که تقاضای قابل توجهی برای نیروی کار خارجی دارند. در عین حال مذاکرات و گفتگوهایی هم با کشور کرواسی صورت گرفته و نمایندگان هیأت‌های عالی کارفرمایی کرواسی از امکانات آموزش فنی و حرفه‌ای بازدید کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخیراً به دنبال اجرای سیاست اعزام نیروی کار، مذاکراتی با چند کشور اروپایی از جمله آلمان و کرواسی داشته و در این راستا دفاتر حفظ امنیت شغلی نیروهای کار شاغل در ترکیه و کانادا را راه اندازی کرده است.

منبع : https://www.isna.ir/news/98031706871

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار