ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

روند تشکیل مجمع عمومی عادی در شرکت تعاونی:

0

ماده ۲۹ ق. ب. ت، ارکان اداره شرکت تعاونی را چنین برمی شمارد :
۱- مجمع عمومی

۲- هیات مدیره
۳- بازرس یا بازرسان

  • اقسام مجمع عمومی در شرکت تعاونی

شرکت تعاونی برخلاف شرکت سهامی که دارای سه مجمع عمومی است، فقط دارای دو مجمع عمومی است :
۱- مجمع عمومی عادی
۲- مجمع عمومی فوق العاده

  • مجمع عمومی عادی

مجمع عمومی عادی، مجمعی است که حداقل سالی یک بار پس از پایان سال مالی جهت انجام وظایف قانونی خود تشکیل می شود. و در موارد ضروری در هر موقع سال می توان مجمع عمومی عادی را به صورت فوق العاده تشکیل داد.

  • وظایف مجمع عمومی عادی

۱- تصویب اساسنامه
۲- انتخاب هیات مدیره و بازرس یا بازرسان
۳- رسیدگی و اتخاذ تصمیم درباره ترازنامه و حساب سود و زیان و سایر گزارش های مالی هیات مدیره پس از قرائت گزارش بازرس یا بازرسان .
۴- تعیین خط مشی و برنامه تعاونی و تصویب بودجه جاری و سرمایه گذاری و اعتبارات و وام های درخواستی و سایر عملیات مالی به پیشنهاد هیات مدیره
۵- اتخاذ نصمیم نسبت به افزایش و یا کاهش سرمایه در حدود قوانین و مقررات
۶- اخذ نصمیم نسبت به ذخایر و پرداخت سود و مازاد درآمد و تقسیم آن طبق اساسنامه
۷- تصویب مقررات و دستورالعمل های داخلی تعاونی
۸- سایر وظایفی که قوانین و مقررات بر عهده مجمع عمومی قرار می دهد.
۹- تعیین روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی های شرکت
۱۰- اتخاذ تصمیم در مورد عضویت شرکت تعاونی در شرکت ها و اتحادیه ها و اتاق های تعاون و میزان سهام و یا حق عضویت سالانه پرداختی بر اساس موازین مقرر در قانون .

  • روند تشکیل مجمع عمومی

۱- نحوه تشکیل مجامع عمومی مطابق با آیین نامه ای خواهد بود که توسط وزارت تعاون تهیه می شود.
۲- جلسات مجمع عمومی عادی در نوبت اول با حضور اکثریت اعضاء رسمیت می یابد.
۳- در صورت عدم حصول حد نصاب مزبور در نوبت اول، جلسه مجمع عمومی در نوبت دوم با حضور هر تعداد از اعضاء رسمی خواهد بود.
۴- در شرکت های تعاونی فرااستانی یا شرکت هایی که تعداد اعضاء آن ها بیش از ۵۰۰ عضو باشد و در مناطق مختلف کشور پراکنده می باشند، ممکن است که مجامع عمومی عادی یا فوق العاده به صورت دو مرحله ای برگزار شوند. بدین صورت که : ۱/ در مرحله اول نماینده یا نمایندگان اعضاء تعاونی در حوزه های مختلف فعالیت شرکت تعیین و ۲/ در مرحله دوم، مجمع عمومی با حضور نمایندگان منتخب اعضاء تشکیل خواهد شد.
۵- در صورتی که هیات مدیره ای در موعد مقرر به تشکیل مجمع عمومی عادی مبادرت نکند وزارت تعاون راساَ نسبت به برگزاری مجمع عمومی اقدام خواهد کرد.
۶- تشکیل جلسات و تصمیمات مجامع عمومی عادی و فوق العاده تعاونی هایی که دارای بیش از ۱۰۰ نفر عضو می باشد الزاماَ از طریق روزنامه های کثیرالانتشاری که در مجمع عمومی تعیین گردیده است به اطلاع اعضاء خواهد رسید.

منبع : https://nikregister.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار