ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تفاوت بین سانروف و مونروف چیست؟

0
تا به حال کلمه سانروف را زیاد شنیده‌ایم؛ آپشنی که امروزه به یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها و اهداف پیش رو در خرید اتومبیل تبدیل شده است و آن هم دلایلی جز زیبایی در نمای خودرو و بهره‌مندی گهگاهی از هوای تازه نیست.
به گزارش خودروکار، اما هر چند امروزه در کنار سانروف، سقف پانوراما نیز شنیده می‌شد اما کمتر کسی از کلمه Moon Roof شنیده است؛ آپشنی که می‌توان آن را سرآغاز روی کار آمدن تکنولوژی بسیار پرطرفدار سقف پانوراما دانست. اما تفاوت بین سانروف و مونروف چیست؟
 سانروف در بالای سقف قرار دارد و ممکن است دستی یا برقی باشد. این قطعه از قدیم در خودرو‌ها وجود داشته است و آپشن جدیدی نیست. سانروف کاملا باز می‌شود و بالای سقف و یا درون لایه‌ای از آن قرار می‌گیرد. اما مونروف توسط کمپانی فورد برای اولین بار در دهه ۷۰ میلادی معرفی شد. مونروف برعکس سانروف که ممکن است فلزی و کاملا تیره باشد که حتی نور و روشنایی از آن عبور نکند، از جنس شیشه یا طلق‌های روشن است که حتی در صورت حرکت نکردن از محل خود، فضای بالای سر خود را در دید راننده و سرنشینان قرار می‌دهد.
ضمن آنکه مونروف نیز می‌تواند باز شود و جریان هوای تازه را از خود عبور دهد اما بازشدن مونروف مثل سانروف به طور کامل نیست و فقط قسمتی از جای خود برای عبور هوا، حرکت می‌کند. اما نیاز به داشتن سانروف برای ورود حجم زیادی از هوا در کنار استفاده سرنشینان عقب از مونروف باعث شد تا هم سانروف در خودرو‌ها قرار بگیرد و هم سقف پانوراما وارد دنیای خودروسازی شود.
منبع : http://khodrocar.com/fa/news/25013

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار