ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اجرای همسان سازی باید متناسب با سابقه و حق بیمه پرداختی باشد:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اجرای همسان سازی باید متناسب با سابقه و حق بیمه پرداختی باشد/ کارگران و بازنشستگان هیچگاه زیاده‌خواهی نکرده‌اند .

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه ما کارگران و بازنشستگان هیچگاه زیاده‌خواهی نکرده‌ایم، گفت: اکنون نیز اعلام می‌کنیم به هر بازنشسته به میزان سابقه و حق بیمه‌ای که پرداخته، همسان‌سازی بدهید و بیشتر نمی‌خواهیم.

ناصر ملک‌نژاد با تاکید بر اینکه سالهاست از سازمان تامین اجتماعی می‌خواهیم همسان‌سازی را اجرا کند به خبرنگار ایلنا گفت: از یکسو دولت به تامین اجتماعی بدهکار است و این بدهی را نمی‌پردازد و از سوی دیگر سازمان تامین  اجتماعی اعلام می‌کند حاضر به اجرای همسان‌سازی است اما اعتبار لازم را ندارد.

وی خواستار پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی شد و گفت: اکنون بازنشستگان منتظر هستند تا دولت بدهی خودش را به تامین اجتماعی پرداخت کند تا مشخص شود که آیا بدرستی تامین اجتماعی با مشکل کمبود بودجه روبه‌رو است یا کمبود بودجه را بهانه کرده تا همسان‌سازی را اجرا نکند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران در خصوص نحوه اجرای همسان‌سازی گفت: اینکه عده‌ای گمان می‌کنند همسان‌سازی باید به صورت یکسان برای همه بازنشستگان صورت گیرد، درست نیست، بلکه هر بازنشسته به اندازه سابقه و میزان پرداخت حق بیمه باید انتظار اجرای همسان‌سازی را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی از بازنشستگان همواره بر مبنای حداقل دستمزد حق بیمه پرداخته‌اند و برخی دیگر بر مبنای سقف دستمزد حق بیمه داده‌اند، گفت: اینطور نیست که هر دو این افراد به یک میزان شامل همسان‌سازی بشوند بلکه آنها که بر مبنای حداقل دستمزد حق بیمه داده‌اند، شامل همسان‌سازی نمی‌شوند.

ملک‌نژاد گزینه دوم برای محاسبه همسان‌سازی را سابقه پرداخت حق بیمه عنوان کرد و گفت: اکنون بازنشسته‌ای داریم که بر مبنای ۱۰ سابقه بازنشست شده، بازنشسته دیگر بر مبنای ۲۰ سال و بازنشسته دیگر بر مبنای ۳۰ سال سابقه بازنشسته شده و البته بازنشستگانی هم با سابقه بالای ۳۰ سال داریم. در این شرایط سابقه پرداخت حق بیمه باید در همسان‌سازی دیده و لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بازنشستگان در زمان دفاع مقدس بازنشسته شده‌اند، گفت: در دوران دفاع مقدس مردم نهایت از خودگذشتگی را داشتند و کارگران نیز به نوبه خود ایثار می‌کردند و نتیجه آن شد که چندین سال ماده ۹۶ تامین اجتماعی اجرا نشد و حقوق بازنشستگان در آن سالها ثابت باقی ماند درحالیکه تورم اتفاق افتاده بود و قیمت‌ها بالا رفته بود.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه امروزه شرایط کشور ثبات دارد و در معرض تهدید جنگ و تجاوز دشمن نیستیم، گفت: اگر در دوران دفاع مقدس کارگران و بازنشستگان از خودگذشتگی کردند، امروز که کشور به ثبات رسیده و تهدید جنگ را با سربلندی پشت سرگذاشتیم، دولت باید جبران کند و قدردان کارگران آن روز و بازنشستگان امروز باشد.

وی با اشاره به اینکه در آن سالها برای پرداخت حق بیمه سقف تعیین کرده بودند، گفت: تمامی کسانی که از سال‌های ۶۸ تا ۷۵ بازنشسته شدند، حقوق‌های بسیار پایینی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بازنشستگان در سالهای ۶۸ تا ۷۵ به میزان ۸۰ درصد سقف حقوق را دریافت می‌کردند، گفت: امروزه همه این بازنشستگان به حداقل دستمزد نزدیک شده‌اند که ظلمی آشکار است.

ملک‌نژاد خواستار ترمیم حقوق بازنشستگانی شد که حق بیمه بیشتر در سال‌های بیشتری را پرداخت کرده‌اند و گفت: باید این مشکلات بازنشستگان را مرتفع کنند.

وی با یادآوری اینکه در گذشته مبنای محاسبه بازنشستگی اشکالات دیگری هم داشت، گفت: در گذشته حقوق دریافتی دو سال آخر را جمع می‌کردند و تقسیم بر ۲۴ می‌کردند و آن را بر ۳۵ تقسیم می‌کردند یعنی به جای آنکه مبنای بازنشستگی ۳۰ سال کار باشد، به میزان ۳۵ سال محاسبه می‌شد.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران در توضیح بیشتر افزود: اکنون مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی ۳۰ روز حقوق بر مبنای ۳۰ سال کارکرد است یعنی بر اساس هر سال کارکرد، یک روز حقوق بازنشستگی می‌پردازند. درحالیکه در سالهای ۶۸ تا ۷۵ بدین صورت بود که در قبال ۳۰ سال کارکرد، حدود ۲۸ روز حقوق تعیین می‌کردند که این نیز ظلمی آشکار بود. به همین علت تمامی کسانی که در آن سالها بازنشست شده بودند، هرگز نتوانستند به حق قانونی خود برسند.

وی خواستار اجرای همسان‌سازی برای جلوگیری از تضییع حقوق این افراد شد و گفت: بهترین روش آن است که هرچه سریعتر همسان‌سازی را مطابق با شرایط امروز اجرایی کنند.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار