ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

همسان‌سازی پرداخت حقوقی است که حق کارگر بازنشسته بوده است:

0

علیرضا محجوب:

با توجه به فشارهایی که روی کارگران است، نگرانی غذایی برای کارگران داریم .

علیرضا محجوب تاکید کرد: ما تصور می‌کنیم آنچه که باید در جهتش تلاش شود سفره کارگران است بالاترین تورم ثبت شده مربوط به مواد غذایی است بنابراین در این حوزه در ابتدای امر اقدامی جدی نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر، نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، عضو کمیسیون اجتماعی و رییس فراکسیون کارگری مجلس) در مراسمی که به مناسبت هفته کارگر در کانون فرهنگی، تربیتی ملائک شهرستان قرچک برگزار شد، گفت: آنچه که باید در حال حاضر درباره‌اش صحبت شود نکاتی است که رهبر انقلاب در دیدار با کارگران مطرح کردند. نکاتی که من به شخصه خودم آنها را بسیار مهم می‌دانم بابت آنها تشکر شخصی از ایشان دارم.

وی اشاره کرد: شاه‌بیت سخنان ایشان موضوع امنیت شغلی بود. هیچ مجلسی تاکنون نبوده که ما در آن موضوع امنیت شغلی را به رای نگذاشته باشیم اما تاکنون این رای‌ها به حد نصاب نرسیده است. امیدوارم فرمایش ایشان توشه‌ای برای طی کردن این مسیر باشد. کارگرانی که قراردادهای بدون حاشیه امن دارند باید پیگیر این موضوع باشند. فراکسیون کارگری نیز حتما به این مساله رسیدگی خواهد کرد.

محجوب یادآور شد: نکته دیگر بسیار مورد تاکید رهبر انقلاب مساله حقوق و معیشت کارگران بود. تاکید ایشان این بود که روی این موضوع کار شود.

وی درباره مذاکرات دستمزد برای سال ۹۸ که در روزهای پایانی سال گذشته انجام می‌شد، توضیح داد: نمایندگان ما بسیار تلاش کردند تا این عدد به دست آید البته ناگفته نماند که کارفرمایان و نمایندگان دولت نارضایتی خود را از این رقم اعلام داشتند. البته رهبری این عدد را برای حل مشکلات کافی نمی‌دانستند.

وی تاکید کرد: ما تصور می‌کنیم آنچه که باید در جهتش تلاش شود سفره کارگران است بالاترین تورم ثبت شده مربوط به مواد غذایی است بنابراین در این حوزه در ابتدای امر اقدامی جدی نیاز است.

وی سپس پیرامون طرح‌ها و مبالغ حمایتی پرداختی از سوی دولت برای گروه‌های فرودست در سال گذشته گفت: مبلغی در ابتدای امر واریز شد اما آنها نتوانستند آن را ادامه دهند. ما پیشنهاد کردیم ۴۰ قلم کالای اساسی را به قیمت عرضه ۴۳۰۰ تومان ارائه دهند.

وی خاطرنشان ساخت: ما امروز نگرانی غذایی با توجه به فشارهای بسیار زیادی که روی کارگران است، داریم. نگرانی رهبر انقلاب هم نسبت به سفره‌های کارگران است بنابراین آنچه که موضوع دوم مورد پیگیری ما است حذف خط رهبری مساله معیشت است تا زمانی که کارگران تامین نشوند باید بگویم که آنها محق هستند.

دبیرکل خانه کارگر پیرامون موضوع واگذاری‌های بنگاه‌های دولتی گفت: فساد در واگذاری‌ها بسیار اتفاق افتاده است تحقیق و تفحص‌هایی را در این حوزه دنبال کرده‌ایم و موضوعاتی را در دست بررسی داریم. حدود ۱۲۰ هزار نفر از کسانی که در شب عید نتوانستند حداقل‌ها را دریافت کنند متعلق به همین واحدهای واگذار شده بودند.

وی تاکید کرد: ما معترض به حرکت و فعالیت بخش خصوصی نیستیم اما در تمام دنیا مراقبت می‌کنند که کسی دنبال کار بی‌حساب نرود ما معتقدیم بخش خصوصی باید حتی جلوتر از ما حرکت کرده و خود جلوی فساد را بگیرد.

وی در رابطه با موضوع همسان‌سازی‌ها گفت: مورد ما از همسان‌سازی پرداخت حقوقی است که حق کارگر بازنشسته بوده است سازمان تامین اجتماعی در دو سه سال اخیر بدهی‌های بسیار زیادی پیدا کرده است. با توجه به مشکلاتی که قبلا در رابطه با عملکرد وزارت بهداشت در خصوص طرح تحول سلامت وجود داشت، امیدواریم و فکر می‌کنیم که وزیر جدید مسائل و مشکلات پیرامون این طرح را اصلاح  خواهد کرد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با ذکر خاطره‌ای یاد مرحوم نوربخش رئیس فقید سازمان تامین اجتماعی را گرامی داشت به جدیت و سرعت وی در پیشبرد پروژه‌های خدماتی سازمان اشاره کرد و گفت: دکتر نوربخش می‌گفت که اگر دولت همه یا حتی بخش مهمی از بدهی‌هایش را بدهد من خودم با کمک منابع مجموعه همسان‌سازی حقوق حداقل‌ بگیرها و آنهایی که جا مانده‌اند را انجام خواهم داد البته در آن زمان مقامات و نمایندگان دولت با این مساله موافقت نکردند.

وی ادامه داد: ما حتی گفتیم که در ازای بدهی‌ها، دولت به پتروشیمی‌های تامین اجتماعی گاز بدهد اما سازمان برنامه و بودجه پذیرایی این موضوع هم نشد. یک چنین اقدامی باعث می‌شود که دستگاهی مثل تامین اجتماعی نتواند فعالیتش را به خوبی انجام دهد.

وی در پایان گفت: ما خواستار مشارکت قوی‌تر نمایندگان کارگران در تصمیمات سازمان تامین اجتماعی هستیم همچنین پیگیر پرداخت مطالباتی که در قانون برنامه ششم بندهایی برای آن مشخص شده و در رابطه با بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی است نیز باشیم. امیدواریم دولت و مسئولان جدید سازمان تامین اجتماعی در راستای ادای قانون نهایت تلاش و کوششان را بکند.

وی بعد از اتمام سخرانی در این کانون، به مجموعه کارگران ملاآقایی رفت و در آنجا با عده‌ای از مسئولان و مقامات شهری و فعالان کارگری این منطقه دیدار کرد.

20

18

 

16

15

14

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار