ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چگونه بانک ها درآمد شناسایی می کنند!:

0
این نسبت حاصل تقسیم سود خالص بر متوسط دارایی های بانک بوده و نشان می‌دهد که مجموعه بانک به ازاء هر ریال دارایی که در اختیار داشته چه مقدار سود خالص با لحاظ کردن هر دو حوزۀ کلی عملیات بانکها، مشاع و غیر مشاع ایجاد نموده است.

به گزارش خبرنگار بنکر (Banker)، این نسبت در نه ماهه سال ۱۳۹۷ برای عمده بانکها منفی و یا نزدیک به صفر بوده است. اما باز هم این شاخص دارای اشکالاتی است. مثلا تصور کنید اگر مخرج کسر بر اساس قیمت واقعی ارزشگذاری میگردید (بخاطر تورم سال ۱۳۹۷)، این بازده باز هم کاهش می یافت.
صورت کسر هم که با توجه به حسابداری تعهدی، سود واقعی بانک را نشان نمیدهد. تصور کنید بانکها ۱۸ ماه بعد از تسهیلات ممکن است بازپرداختی از سوی مشتری نداشته باشند ولی درآمد شناسایی می کنند!
با این همه باز هم این سوال مطرح می شود که چطور با وجود کاهش اینچنینی در بازده دارایی، بانکها باز هم به توسعه دارایی و بخصوص گسترش شعب علاقه مندند؟
پاسخ واضح است : قدرت خلق پول دارند!


احسان راکعی

منبع : http://banker.ir/news/246860

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار