ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بازنشستگان برای تعیین سریع‌تر افزایش مستمری‌ها بی‌قرار هستند:

0

محمدحسن موسیوند:

بازنشستگان برای تعیین سریع‌تر افزایش مستمری‌ها بی‌قرار هستند/ سازمان تامین اجتماعی به مستمری‌بگیران ساکن در مناطق سیل‌زده تسهیلات پرداخت کند .

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران شهرستان خرم آباد می‌گویند بازنشستگان برای تعیین سریع‌تر میزان افزایش مستمری‌ها بی‌قرار هستند و می‌پرسند: بالاخره چه زمانی؟

«محمدحسن موسیوند» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه هر سالی که می‌گذرد، سطح معیشتی کارگران بازنشسته بیشتر افت می‌کند، گفت: در چنین شرایطی بازنشستگان انتظار دارند که هرچه سریعتر میزان افزایش حقوق آنها تعیین شود؛ با این حال این کار همواره با یک تا دو ماه تاخیر پس از اعمال افزایش حقوق کارگران انجام می‌شود. بازنشستگان برای تعیین سریع‌تر میزان افزایش مستمری‌ها بی‌قرار هستند و می‌پرسند: بالاخره چه زمانی؟

وی با بیان اینکه قانون تامین اجتماعی تاکید کرده است که حداقل مستمری بازنشستگان نباید از حداقل مزد کمتر باشد، گفت: ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی مقرر داشته که سازمان تامین اجتماعی مکلف است، میزان کلیه مستمری‌ها در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یک بار کمتر نباشد را باتوجه به افزایش‌هزینه زندگی با تصویب هیات وزیران به همان نسبت افزایش دهد.

موسیوند افزود: ماده ۱۱۱ همین قانون هم مقرر داشته است که مستمری بازنشستگان و مزایایشان نباید از حداقل حقوق کمتر باشد. با توجه به این دو قانون تکلیف سازمان تامین اجتماعی برای افزایش مستمری‌ حداقل‌بگیران و سایر سطوح مشخص است و بهتر است که هرچه سریعتر این کار انجام شود.

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران شهرستان خرم آباد با بیان اینکه این همه تاخیر برای اینکه سرآخر اعلام کنیم همان میزان افزایش حداقل دستمزد کارگران را برای بازنشستگان هم اعمال می‌کنیم، جایز نیست، افزود: بازنشستگان چشم انتظار می‌نشینند تا ببینند چه تدبیری برای آنها می‌اندیشند اما پس از تعیین دیرهنگام حداقل دستمزد (روزهای پایانی سال) سازمان تامین اجتماعی اعلام می‌کند که میزان افزایش مستمری‌ها کمتر از میزان افزایش دستمزد نیست!

دبیرخانه کارگر مازندران افزود: خب اگر قانون می‌گوید که اینگونه باید باشد سریعتر اعلامش کنید تا از همان فروردین ماه افزایش حقوق‌ها اعمال شود و به اردیبهشت ماه و خرداد ماه کشیده نشود. اگر منابع افزایش مستمری‌‌ها تامین شده باشد که دیگر افزایش مستمری‌های حداقل‌بگیران کار سختی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در همین حال مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است که افزایش مستمری‌ها از اردیبهشت ماه عملی می‌شود، گفت: افزایش مستمری‌ها باید از فروردین ماه اجرایی شود. نکته اینجاست که بازنشستگان بخش زیادی از عیدی و مستمری خود را از اسفند ماه تا اواخر فرودین خرج کرده‌اند و لذا افزایش مستمری‌‌ها از همان فروردین ماه به کارشان می‌آید اما خب به هر حال مشکلاتی در زمینه تامین هزینه‌های افزایش مستمری‌ها وجود دارد اما سازمان تامین اجتماعی افزایش مستمری‌ها را در بودجه سنواتی خود پیش‌بینی کرده است.

دبیرخانه کارگر مازندران با بیان اینکه خواهان آن هستیم که سازمان تامین اجتماعی به مستمری‌بگیران در مناطق سیل‌زده تسهیلات پرداخت کند، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری ۵ میلیون تومان تسهیلات برای حقوق‌بگیران بازنشسته خود در نظر گرفته است اما سازمان تامین اجتماعی در این زمینه حرکتی انجام نداده است که امیدواریم این اقدام انجام شود؛ هرچند سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است که مستمری بازنشستگان مناطق سیل‌زده را زودتر از موعد پرداخت می‌کند.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار