ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چه زمانی برای فروش مسکن مناسب است؟

0

عباس زینعلی در خصوص وضعیت خرید و فروش مسکن نکاتی را بیان کرد.

به گزارش افکارنیوز، عباس زینعلی اظهار کرد: «به نظرم افزایش قیمتی که از بهمن‌ماه سال گذشته در بازار مسکن اتفاق افتاد، ظرفیت این بخش را به اشباع رسانده است. هم‌اکنون قیمت مسکن به سقف رسیده و بالاتر از این رقم‌ها دیگر مفهومی ندارد. ممکن است مالکان مجددا دل‌شان بخواهد قیمت اسمی را بالا ببرند ولی هیچ‌وقت تقاضای موثری برای آن مبالغ به وجود نخواهد آمد. حداقل در فضا و حجم اقتصادی امروز چنین اتفاقی نخواهد افتاد.»

این کارشناس اقتصاد مسکن افزود: «فروشندگان باید اجازه دهند مدتی با قیمت‌های موجود معاملات انجام شود و تحرک بگیرد تا شاید مجددا قیمت‌ها با توجه به توان خریداران افزایش پیدا کند. با قیمت‌های فعلی برای همه‌ سازندگان و فروشندگان سود متصور است. هرکس بفروشد سود می‌برد؛ هرکس هم بخرد با توجه به چشم‌انداز میان‌مدت ضرر نخواهد کرد، ولی همان‌طور که گفتم سقف قیمت‌ها پر است و بعید می‌دانم بیش از این افزایش قیمتی داشته باشیم.» وی با اشاره به اقدام خصمانه آمریکا در تروریستی‌خواندن سپاه پاسداران گفت: «این اقدام دشمن می‌تواند اثراتی بر سطوح اقتصادی بگذارد اما هر نوع رشد احتمالی قیمت در بازارها صرفا قیمت اسمی خواهد بود. درواقع حباب هولناک از سال گذشته در بازارهای ارز، طلا و مسکن شکل گرفته و تا زمانی که فاصله قدرت خرید با قیمت‌های اسمی پر نشود، جایی برای التهاب مجدد وجود ندارد.»

به گفته زینعلی، در حال حاضر عمده گرایشات سرمایه‌ای به سمت مسکن است؛ چراکه بخش ساختمان، تنها فعالیت عمده‌ای است که در اختیار مردم قرار دارد. عموم مردم این بخش را لمس می‌کنند و در زندگی روزمره آنها نقش دارد. این کارشناس مسکن با بیان اینکه سهم سوداگری در بخش مسکن بسیار قدرتمند است، افزود: «در تمام شهرهای کشور این مساله وجود دارد. معمولا افراد در انتظار سودهای آتی به جاهایی پناه می‌برند که انتظار این سود وجود دارد و در بخش مسکن همیشه این احتمال وجود داشته است و بسیار کم شنیده‌ایم کسی در این زمینه شکست خورده باشد، زیرا انتظارات تورمی همواره منجر به سوددهی مسکن می‌شود.»

منبع : https://www.afkarnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار