ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نمایندگان بیمه‌ای به حال خود رها می‌شوند:

0
یک کارشناس صنعت بیمه اظهار کرد که نمایندگان شرکت‌های بیمه آموزش‌های لازم را نمی‌بینند و پس از مدتی تعدادی از آنها نمایندگی خود را جمع می‌کنند.

به گزارش بنکر (Banker)، سیاوش قزلباش بیان کرد: “شرکت‌های بیمه در جهت افزایش جذب نمایندگی‌ها اقدام کرده و اینگونه تصور می‌کنند که جذب نماینده برای شرکت‌ها هزینه‌ای ندارد، اگر هم نفروخت مهم نیست، اما این موضوع به هیچ‌وجه صحیح نیست زیرا نماینده یک شرکت بیمه، نماینده تام الاختیار آن شرکت بوده و اگر تعهدی برای شرکت متبوع خود ایجاد کند شرکت بیمه ناگزیر به انجام آن تعهدات است.”
وی افزایش تعداد نمایندگان بیمه‌ای را امری مثبت عنوان کرد  به شرط آنکه به درستی آموزش ببینند، زیرا طبق یک استاندارد، به ازای هر ۱۰۰ نفر باید یک فروشنده و یا یک شخصی که درگیر با بیمه است وجود داشته باشد.”
این کارشناس صنعت بیمه ادامه داد: “تعداد نمایندگان را راحت می‌توان گسترش داد اما یک نماینده زمانی که نمایندگی را می‌گیرد رها می‌شوند وگاهی اوقات نمایندگانی بوده‌اند که مردم را نسبت به بیمه و بیمه‌گری بی‌اعتماد می‌کنند.”
قزلباش مشکل نمایندگان کم بازده شرکت‌های بیمه‌ای را ناشی از عوامل درونی و بیرونی صنعت دانست و افزود: نمایندگان آموزش‌های سازنده‌ای نمی‌بینند، شاید دو سال یکبار یک سری آموزش‌های کلیشه‌ای که راجع به هیچ چیز آن فکر نشده برگزار می‌شود، هر چند که بعید است در صنعت بیمه برای نمایندگان و کارکنان شرکت‌های بیمه‌ای کلاس آموزشی موثری برگزار شده باشد.
وی خاطرنشان کرد: این نمایندگان نمی‌توانند فروشنده خوبی برای یک شرکت بیمه باشند و پس از مدتی  تعدادی از نمایندگی‌ها جمع می‌کنند بنابراین  بهتر است که شرکت‌های بیمه بخش نرم افزاری خود را تقویت کنند زیرا از زمانی که شرکت‌های بیمه به آی‌تی روی آورده‌اند تخلف کمتر شده است.
این کارشناس صنعت بیمه به رابطه ضعیف  بین کارکنان و نمایندگان شرکت‌های بیمه اشاره کرد و گفت: “صنعت بیمه کشور به یک بیماری مبتلا است که گویا از آن بی خبر است و آن هم اینکه کارکنان شرکت‌های بیمه به نمایندگان از بالا به پایین نگاه می‌کنند و به طور کلی شرکت‌های بیمه دیواری کوتاه‌تر از نمایندگان خود سراغ ندارند.”
وی تاکید کرد: اینها مسائل درونی هستند که شرکت‌های بیمه هیچ وقت راجع به آن حرف نمی‌زنند و نمی‌دانند که این چه معضلی برای آنان است، از سوی دیگر تورم، عدم ثبات حقوقی و جابجایی مدیریت  سم‌هایی هستند که در صنعت بیمه وجود دارند.
این کارشناس  بیمه را جزئی از اقتصاد کشور دانست، به طوری که اقتصاد خوب مساوی بیمه خوب و اقتصاد بد مساوی با بیمه بد است و هیچ گریزی از آن نیست.
به نوشته  چابک آنلاین،قزلباش ،عنوان کرد: “موافق با اصل یک شغله بودن نمایندگان نیستم، زمانی که یک نمایندگی خوب  و سالم بیمه‌نامه بفروشد چه مشکلی دارد که نماینده شغل دیگر هم داشته باشد، برخی افراد  به اسم برادر و یا یکی از اقوام خود نمایندگی می‌گیرند و قانون را دور می‌زند.”

منبع : http://banker.ir/news/246457

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار