ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افزایش مزد نمی‌تواند از ۴ میلیون ریال به اضافه ۱۰ درصد کمتر باشد:

0

علیرضا محجوب در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش مزد نمی‌تواند از ۴ میلیون ریال به اضافه ۱۰ درصد کمتر باشد/ اگر پیشنهادات ما را نپذیرند، کارگران به شیوه‌هایی که صلاح می‌دانند حقوقشان را پیگیری می‌کنند .

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مزدی که تعیین می‌شود به هیچ وجه نمی‌تواند از میزان ۴ میلیون ریال به اضافه ۱۰ درصد که به حداقل و سایر سطوح هم تعمیم می‌یابد، کمتر باشد.

علیرضا محجوب در گفتگو با خبرنگار ایلنا، نکاتی را در مورد آنچه که باید در مذاکرات مزدی امروز در شورای عالی کار لحاظ شود، یادآوری نمود.

وی در تشریح نکته اول، گفت: اولا در کمیسون تلفیق گفته‌ایم و در پیشنهادی هم که در آنجا تنظیم و ارائه نمودم، خاطر نشان کردم و اکنون به تمام گروه‌ها و خصوصا برداران عزیز و زحمتکش کارگر که به شدت در جهت دستیابی به بهترین مزد تلاش می‌کنند، یادآوری می‌کنم که به هیچ رو امکان تعیین حداقل کمتر از آنچه دولت به کارکنان و بازنشستگان خود در سال آینده پرداخت می‌کند، نخواهد بود.

وی افزود: از این رو مزدی که تعیین می‌شود به هیچ وجه نمی‌تواند از میزان ۴ میلیون ریال به اضافه ۱۰ درصد که به حداقل و سایر سطوح هم تعمیم می‌یابد، کمتر باشد.

محجوب تصریح کرد: بنابراین حداقل افزودنی باید بیش از تورم اندازه‌گیری شده در گزارش حداقل معیشت هیات مربوطه تعیین گردد. نکته دوم این است که توجه داشته باشند با این سطح معیشت کارفرمایان باید بدانند اگر دنبال توافق ۲۳ درصدی هستند بهتر است قبل از اینکه کارگران کارگاه‌های آنها را تعطیل کنند خودشان کارگاه‌هایشان را تعطیل کنند؛ چون به هیچ رو پذیرفتنی نیست که آنها سود حاصل از تورم و افزایش ثروتشان را ببرند و اکنون کارگران را صدقه بگیر تلقی کنند و آنها را به دولت حواله کنند.

دبیرکل خانه کارگر افزود: کارگران صدقه نمی‌خواهند. عدد تورمی روی مزد آنها معلوم است و آنچه که اکنون گروه کارگری از آن مطالبه می‌کند، معلوم نیست که همه انتظارات را برآورده کند؛ اما اگر در مورد این مرهم کوتاهی نمایند، باید عواقب اجتماعی بعدی و مسئولیت آنچه پیش می‌آید را بپذیرند و مسئولانه در مقابل این موضوع پاسخگو باشند.

وی در خصوص نکته سوم گفت: اگر کارفرمایان علاقه به چالش دارند پیشنهاد داریم که مذاکره دستمزد را قطع کنید و مطابق افزایش قیمت به کارگران دستمزد پرداخت کنید.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی افزود: نکته چهارم این است که قبلا گفته‌ایم و یادآوری می‌کنم که در حالی که در یک سال گذشته به صورت ماهانه و هفتگی قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است، معنی ندارد که شاهد این همه دبه برای جبران عقب‌ماندگی‌های مزدی باشیم که سهم آن در قیمت تمام شده در سال ۱۳۹۳ طبق محاسبات  ۵.۵۶ درصد است؛ در حالی که بیشتر کالاها رشدی بیش از ۵۰ درصد در سال اخیر نشان داده‌اند. اگر حتی این موضوع را باور دارند، پس نمی‌توان به کارگران کمتر از کارکنان دولت که مجلس شورای اسلامی مصوب کرده است، به کارگران پرداخت شود.

وی تصریح کرد: اگر چنانچه پیشنهادات را پذیرا نیستند قاعدتا بنده به عنوان احدی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فراکسیون کارگری از طرف خود و همکارانم که همین نکات را مستدلا و مستندا طی نامه‌ای اعلام کردیم، درخواست خواهیم کرد که کارگران به شیوه‌هایی که خود صلاح می‌دانند حقوق خود را وصول کنند و منتظر تصمیمات قانون و مراجع قانونی نمانند که اینها فقط جز اتلاف وقت در چند ماه گذشته هنری ازشان ساطع نبوده است.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار