ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کارگران اصرار دارند، روند افزایش حقوق و دستمزد آنان نیز مانند فرمول افزایش حقوق کارکنان دولت محاسبه شود:

0

کارگران: افزایش حقوق ما، مانند کارکنان دولت باشد/ کارفرمایان: در صورت تصویب این شیوه، کارگران را اخراج می‌کنیم .

با اینکه چند روز بیشتر تا پایان سال نمانده، هنوز خبری از افزایش حقوق کارگران نیست و حتی خبر‌های رسیده از داخل شورای حقوق و دستمزد نیز چندان رضایت بخش نیست. با این حال، کش و قوس‌ها بر سر افزایش حقوق میامن اعضای مثلث دولت، کارگر و کارفرما در جریان است.

به گزارش «تابناک»؛ کارگران اصرار دارند، روند افزایش حقوق و دستمزد آنان نیز مانند فرمول افزایش حقوق کارکنان دولت محاسبه شود، ولی کارفرمایان زیر بار آن نمی روند و حتی کار به جایی رسیده که کارفرمایان تهدید کرده اند، در صورت تصویب افزایش حقوق و دستمزد به شیوه افزایش حقوق کارکنان دولت، نیروهای کار خود را اخراج خواهند کرد!

غلامعلی جعفرزاده در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: کارگران جزو ضعیف ترین قشرهای جامعه هستند و در عین حال بیشترین جمعیت کشور نیز به این گروه اختصاص دارد؛ با این حال، همیشه از نظر مالی بیشترین آسیب ها را دیده اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با اینکه در قوانین بالادستی تصویب شده که حقوق و دستمزد کارگران بر اساس میزان تورم باشد، در سال های گذشته، هیچ گاه این قانون از سوی کارفرمایان و دولت رعایت نشد و در نتیجه هم اکنون باید معوقات بسیاری به کارگران پرداخت شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در اوضاع کنونی، که کشور با بحران های شدید اقتصادی روبه روست، نباید احساساتی عمل کرد و جانب احتیاط را از دست داد؛ بنابراین، نباید افزایش حقوق کارگران به گونه ای باشد که ترس کارفرمایان را برانگیزد، چون شاید این کار عواقب ناخوشایندی به دنبال داشته باشد!
اگر ما فشار را به کارفرما زیاد کنیم، شاید کارگر نگیرد یا کارگران خود را کم کرده یا مجبور به اخراج کارگرانش شود؛ بنابراین نباید احساسی عمل کنیم. باید گفت، ما زمانی در جذب ایثارگران افراط و تفریط زیادی کردیم و با فشار به بخش های مختلف نهادها را مجبور کردیم که از این افراد استفاده کنند و خدمات بسیاری به اینها داده شد که نتیجه آن این شد که امروز بیش از هر کس دیگری این افراد فراموش شده و در گوشه ای رها شده اند.

این نماینده ادامه داد: ما مخالف افزایش حقوق کارگران نیستیم؛ اما این را می دانیم که فشار به کارفرما نیز باعث اخراج، تعدیل و یا کاهش جذب می شود. در اینجا باید گفت، راهکارهایی هم وجود دارد که بتوانیم هم هوای کارگران را داشته باشم و هم کارفرما را. به نظر من، راحترین کار افزایش حقوق کارگران است، دولت هم دوست دارد به همین مسیر برود و بار را از دوش خود برداشته و روی دوش کارفرمایان بگذارد و بعد کارفرمایان نیز با کارگران رودررو می شوند و در نهایت کارگر ضرر می کند.
اما ما باید ساده ترین راه را در نظر بگیریم و با شیوه های دیگر آن را جبران کنیم؛ یعنی با در نظر گرفتن سبد حمایتی ویژه و حمایت معیشتی از کارگران، بخشی از این هزینه ها را جبران کنیم. دولت می تواند در بخش درمان، رفاه، مسکن و سایر موارد نیز به کارگران کمک کند.

این نماینده همچنین یادآور شد: افزایش حقوق به شکلی که اکنون مطرح است و گفته می شود افزایش ها مانند افزایش حقوق کارمندان دولت باشد، می تواند پیامدهای بدی به دنبال داشته باشد. این در حالی است که کارفرمایان نیز گفته اند، اگر افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومان باشد، ما کارگران را اخراج می کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: دولت حقوق کارمندان خود را تأمین کرده، ولی نمی توان به کارفرما گفت، این کار را انجام بده، چون باعث می شود در اوضاع کنونی، شرکت ها نتوانند از عهده این افزایش ها برآیند و اگر قرار است دولت باری را تحمیل کند، باید خود آن را تأمین کند و اگر نمی تواند به سمت کاهش سبد هزینه برود.

منبع : https://www.tabnak.ir/fa/news/885299

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار