ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

۲۴ کشور جهان با بیشترین نرخ امید به زندگی را بشناسید :

0

بسیاری از افراد تمایلی ندارند که به این سؤال پاسخ بدهند: «تا چندسالگی زندگی خواهی کرد؟» اما کشورهایی هم وجود دارند که شهروندانش مشکلی با این پرسش ندارند؛ زیرا پاسخ آن برای‌شان خوشایند است و به‌عبارت دیگر، امید به زندگی در این کشورها بالاست. در این مقاله، به معرفی ۲۵ کشوری پرداخته‌ایم که نرخ امید به زندگی در آنها بسیار زیاد است. جالب است بدانید ۱۰ کشور ابتدایی این فهرست که از بین ۱۳۷ کشور مورد مطالعه انتخاب شده‌اند،‌ در آسیا و اروپا و ۱۰ کشور انتهایی فهرست، در آفریقا قرار دارند.

نقش امید در زندگی چیست؟
غلبه بر ناامیدی از زندگی؛ داستان افراد موفقی که امیدشان را از دست نداده‌اند
۵ راه برای افزایش امید در زندگی

۱. هنگ‌کنگ؛ ۸۴٫۳ سال سن

شاید از وجود هنگ‌کنگ در این فهرست کمی تعجب کنید. هفت میلیون جمعیت این کشور در محیطی با آلودگی شدید هوا زندگی می‌کنند. اما وضعیت خدمات پزشکی هنگ‌کنگ بهبود پیدا کرده و مردم آن هم بسیار فعال و پرانرژی هستند. براساس مطالعاتی که در زمینهٔ امید به زندگی در هنگ‌کنگ انجام شده، پرداختن به هنرهای رزمی مختلف ازجمله تای‌چی در مدت طول زندگی مردم این کشور یکی از عوامل طول عمر آنهاست.

مصرف زیاد چای و غذاهایی که به‌جای سرخ شدن، بخارپز می‌شوند هم دلیل دیگری برای سالم‌ماندن مردمان هنگ‌کنگ است. بخش اعظمی از پروتئین بدن مردم این کشور هم از منابع گیاهی تأمین می‌شود.
۲. ژاپن؛ ۸۳٫۸ سال سن

کشور ژاپن هم به داشتن افراد مسن و جمعیت سالخورده مشهور است. بیش از ۵۸ هزار نفر از ژاپنی‌ها، بالای صد سال سن دارند. این کشور، سردمدار کشورها با جمعیت بالای ۸۰ سال است. راز طول عمر ژاپنی‌ها، رژیم غذایی سالم است. مصرف زیاد ماهی، برنج، توفو، سویا، سبزیجات و وعده‌های غذایی سبک باعث شده تا مردم این کشور سالم بمانند. جالب است بدانید، پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مردم جزیره اوکیناوا (Okinawa) به‌خاطر داشتن هورمون‌های جنسی بیشتر، به‌کندی پیر می‌شوند.
۳. ایتالیا؛ ۸۳٫۵ سال سن

براساس پژوهش‌ها، علت طول عمر ایتالیایی‌ها، کاهش فاصله طبقاتی بوده و فاصله طبقاتی در این کشور نسبت به کشورهای دیگر کمتر است. به‌عبارت دیگر، استانداردهای زندگی مردم در ایتالیا بهبود یافته است. به‌همین‌خاطر، عموم مردم امکان تهیهٔ غذای خوب و باکیفیت را دارند. ضمن اینکه پیاده‌روی هم در این کشور بسیار رایج است؛ به‌همین‌خاطر، بیشتر ایتالیایی‌ها خوش‌اندام هستند.
۴. اسپانیا؛ ۸۳٫۴ سال سنامید به زندگی در اسپانیا

اسپانیایی‌ها عاشق رژیم مدیترانه ای هستند. ناگفته نماند که ترفندهایی را هم برای سلامت بیشتر در رژیم غذایی‌شان به‌کار می‌گیرند. مردم این کشور بسیار خانواده‌دوست هستند و به روابط اجتماعی اهمیت زیادی می‌دهند. این موضوع به طول عمر و داشتن زندگی بانشاط کمک شایانی می‌کند. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۵۰ میلادی، بیش از ۳۶ درصد جمعیت اسپانیا، سالمند باشند. یعنی در میان ملل اروپایی، بیشترین درصد افراد سالخورده را خواهند داشت.
۵. سوئیس؛ ۸۳٫۲ سال سن

سوئیسی‌ها از خوشحال‌ترین افراد این سیاره هستند و وضعیت اقتصادی کشورشان هم به‌طرز شگفت‌انگیزی مطلوب است. مردم ثروتمندند، دولت باثبات است و این یعنی درگیری و تضادی در سوئیس وجود ندارد و اگر چنین چیزی هم به‌وجود آید، موضوع چندان مهمی نخواهد بود. علاوه بر اینها، نظام پزشکی و سیستم درمانی سوئیس هم بهترین نظام دنیا شناخته می‌شود. در این کشور، خبری از منابع طبیعی گسترده نیست؛ به‌همین‌خاطر بیشتر روی استعداد افراد سرمایه‌گذاری می‌کنند. خودتان قضاوت کنید؛ زندگی در رفاه، سلامت و سعادت، امید به زندگی را بالا نمی‌برد؟
۶. ایسلند؛ ۸۲٫۹ سال سن

رژیم غذایی ایسلندی‌ها بسیار ساده است. غذاهای دریایی، لبنیات گاوهایی که در مزرعه پرورش می‌یابند و عدم استفاده از آفت‌کش‌ها باعث می‌شود تا رژیم غذایی مردم این کشور بسیار سالم باشد. تعداد زیادی چشمهٔ آب‌گرم در ایسلند وجود دارد و همین موضوع، مردم را به زیاد شنا کردن تشویق می‌کند. شنا کردن برای ایسلندی‌ها، یک تفریح خانوادگی و راهی برای کسب آرامش است. البته به‌خاطر زمستان‌های طولانی و تابش کم نور آفتاب در این منطقه، بسیاری از مردم در این کشور زمان زیادی را صرف مقابله و دست‌و‌پنجه نرم کردن با افسردگی فصلی (SAD) می‌کنند.
۷. فرانسه؛ ۸۲٫۷ سال سن

فرانسوی‌ها بسیار فعال هستند و البته آب‌وهوای خوب هم در این جنب‌وجوش بی‌تأثیر نیست. زمستان‌ها در این کشور چندان سخت و سرد نیست و سبک زندگی افراد در طول سال به هم نمی‌خورد. تناقض قابل‌توجهی دربارهٔ فرانسوی‌ها وجود دارد؛ مصرف پنیر آنها بسیار زیاد است اما نرخ بیماری های قلبی در این کشور زیاد نیست. محققان مدعی‌اند، علت این موضوع شیوهٔ سوخت‌وساز پنیر در بدن است. پنیر در مقایسه با کره با میزان چربی یکسان، کلسترول بد را کاهش می‌دهد. نکتهٔ قابل‌توجه در رژیم فرانسوی‌ها، کم بودن میزان غذا در وعده‌های مختلف است.
۸. سنگاپور؛ ۸۲٫۶ سال سنامید به زندگی – سنگاپور

معمولا از سنگاپور به‌عنوان نمونه‌ای ایده‌آل از ملتی خوشبخت یاد می‌شود. وضعیت اقتصادی شهرها و ایالت‌های این کشور مطلوب است، سیستم خدمات پزشکی در آن بسیار کارا و مؤثر عمل می‌کند و برای پیشگیری و شناسایی بیماری‌های مزمن تلاش زیادی می‌شود. نظارت بر کار پزشکان هم ازجمله موارد دیگری است که به بهبود نظام پزشکی این کشور کمک می‌کند. رژیم غذایی سنگاپوری‌ها هم بسیار مناسب و مطلوب است. آنها مواد مغذی و حاوی آنتی اکسیدان مثل ماهی، برنج و نودل مصرف می‌کنند.
۹. سوئد؛ ۸۲٫۶ سال سن

بنا به شاخص کیفیت زندگی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، شاخص کیفیت محیط زیست، تحصیلات و مهارت‌ها، تعادل میان کار و زندگی، وضعیت سلامت، بازار کار و درآمد، ارتباطات اجتماعی، رفاه عمومی و… در سوئد بالاتر از میانگین است. فقط یک درصد از کارکنان این کشور، ساعات طولانی سر کار هستند. میانگین ساعات کار طولانی در کشورهای ثروتمند عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، ۱۳ درصد است. میزان آلودگی هوا هم در سوئد بسیار اندک است.
۱۰. استرالیا؛ ۸۲٫۵ سال سنامید به زندگی – استرالیا

علت این طول عمر در بین استرالیایی‌ها، سیستم پزشکی جدید و پیشرفتهٔ آنهاست. ضمن اینکه استانداردهای زندگی هم در این کشور، وضعیت بسیار مطلوبی دارد. به گزارش مرکز آمار استرالیا، دلیل دیگر طول عمر مردم‌شان، آگاهی از رعایت رژیمی سالم است. این کشور مهاجرپذیر است و افراد مختلفی از سراسر دنیا با بررسی شرایط مهاجرت به استرالیا هر سال برای ادامهٔ زندگی بهتر به آن مهاجرت می‌کنند.
۱۱. لوکزامبورگ؛ ۸۲٫۲ سال سن

لوکزامبورگ دارای نظام خدمات پزشکی عمومی است که ۹۸ درصد جمعیتش را تحت پوشش دارد. مردم این کشور می‌توانند هر بیمارستان و پزشکی را که می‌خواهند برای درمان انتخاب کنند. بیمه دولتی تقریبا تمام مخارج درمانی مانند آزمایش‌های مختلف، زایمان، ترک اعتیاد، بستری کردن بیمار و… را پوشش می‌دهد. ضمن اینکه نسخه بیماران هم با بیمه قابل‌پرداخت است.
۱۲. کره‌جنوبی؛ ۸۲٫۲ سال سن

بنا به مطالعات، افزایش امید به زندگی در کره‌جنوبی بیشتر به‌واسطه کاهش بیماری‌های عفونی، فشار خون و مرگ‌ومیر نوزادان بوده است. در رژیم غذایی مردم کره‌جنوبی، کربوهیدرات فراوان همراه با درصد اندکی چربی مصرف می‌شود. بومیان این کشور، برنج، کیم‌چی، سوپ، سبزیجات و گوشت و ماهی کبابی زیادی می‌خورند.
۱۳. کانادا؛ ۸۲٫۱ سال سن

سیستم پزشکی-درمانی پیشرفته و پیشگیری از بیماری‌های شدید و مزمن به افزایش طول عمر کانادایی‌ها کمک شایانی کرده است. شکاف و فاصله امید به زندگی در کانادا و آمریکا سالانه، بیشتر و بیشتر می‌شود. اکنون، براساس آمار، کانادایی‌ها سه سال بیشتر از آمریکایی‌ها عمر می‌کنند. یکی از دلایل این تفاوت، کارایی بیشتر نظام درمانی کاناداست.
۱۴. نروژ؛ ۸۲٫۱ سال سن

آب تازه و ماهی‌های دریایی (غیرپرورشی) دو عنصر اصلی و عمده رژیم غذایی نروژی‌ها هستند. مواد مفید دیگری که مردم این کشور مصرف می‌کنند، به این شرح است: ماهی سالمون و روغن، میوه، سبزیجات، نان جو، جو دوسر، گندم سیاه و سیب زمینی. شادی و رضایت هم دلیل مهم دیگری برای افزایش امید به زندگی است. مردم نروژ با صعود سه پله‌ای در سال ۲۰۱۶ از مقام چهارم در شادترین کشورهای دنیا به رتبهٔ نخست رسیده‌اند.
۱۵. مالت؛ ۸۱٫۹ سال سن

مطالعات نشان می‌دهد که افزایش طول عمر و امید به زندگی به دلایلی فراتر از کیفیت نظام سلامت و پزشکی مربوط می‌شود. مثلا در کشور مالت، بهبود وضعیت اقتصادی و رشد آن منجر به کاهش بیماری‌های قلبی می‌شود.
۱۶. اتریش؛ ۸۱٫۸ سال سن
اتریش – امید به زندگی

براساس شاخص کیفیت زندگی، بسیاری از شاخص‌های کیفیت و رفاه در کشور اتریش بیش از میانگین کشورهای دیگر هستند. مثلا متوسط درآمد و ثروت، مسکن، سلامت، رفاه عمومی هر شخص، ارتباطات اجتماعی، کیفیت محیط زیست، امنیت فردی و تحصیل و آموزش از متوسط کشورهای مختلف بالاتر است. امید به زندگی در زنان، ۸۴ سال و در مردان ۷۹ سال است. کیفیت آب اتریش بنا به ادعای ۹۳ درصد از مردم آن، کیفیت بسیار مطلوبی دارد.
۱۷. شیلی؛ ۸۱٫۸ سال سن

میزان امید به زندگی در شیلی از کشورهای دیگر آمریکای لاتین بیشتر است. بهبود وضعیت مسکن، درمان و آموزش موجبات این برتری را فراهم کرده است. از دهه ۱۹۶۰ میلادی تاکنون، امید به زندگی در شیلی، ۲۰ سال افزایش داشته و ریشه آن در رشد اقتصادی و اجتماعی این کشور است که با کاهش مرگ‌ومیز نوزادان هم ارتباط دارد.
۱۸. هلند؛ ۸۱٫۷ سال سن

در کنار موارد متعددی که باعث شهرت هلند می‌شوند، رواج دوچرخه سواری هم یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های کشور هلند است. مردم برای رفتن به سر کار یا حتی سفر به شهری دیگر از دوچرخه استفاده می‌کنند. دوچرخه‌سواری ورزشی عالی و درجه‌یک است. شکاف و فاصله مرگ‌ومیر میان مردان و زنان در سال‌های اخیر بسیار کمتر شده است. این شکاف که در سال‌های دهه ۱۹۸۰ میلادی ۶٫۵ سال بود در سال ۲۰۱۴ به ۳٫۴ سال رسید.
۱۹. انگلستان؛ ۸۱٫۶ سال سن

بنا به گزارش کارشناسان مرکز ملی آمار جمعیت انگلستان، امید به زندگی در ۳۰ سال گذشته در این کشور رشد داشته و شکاف مرگ‌ومیر زنان و مردان هم از شِش سال در بازه زمانی سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۲ به ۳٫۷ سال در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ رسیده است.
۲۰. یونان؛ ۸۱٫۶ سال سن

دلیل حضور کشور یونان در این فهرست، طول عمر مردمان جزیره ایکاریا در دریای اژه است. گفته می‌شود که پنج شهر در دنیا وجود دارند که مردم آنها از طول عمر بیشتری نسبت به نقاط دیگر دنیا برخوردار هستند و به این شهرها «منطقه آبی» گفته می‌شود. ظاهرا جزیره ایکاریا هم یکی از این نقاط است. بومیان این منطقه در آرامش، چرت می‌زنند، استراحت می‌کنند، عجلهٔ خاصی برای هیچ‌ کاری ندارند و زندگی اجتماعی بسیار فعال و بانشاطی دارند. مصرف روغن زیتون زیاد و سبزیجات خانگی هم به سالم ماندن آنها کمک می‌کند.
۲۱. پرتغال؛ ۸۱٫۵ سال سن

بنا به شاخص کیفیت زندگی، متوسط شرایط مطلوب مسکن، تعادل میان کار و زندگی، امنیت فردی و وضعیت محیط زیست در پرتغال از میانگین کلی کشورهای دیگر بیشتر است. سلامت آب‌وهوا هم در این کشور بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود. به‌طوری‌که میزان ذرات معلق آلوده‌کننده هوا بنا به اعلام سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی باید به‌طور متوسط، ۱۳٫۰ میکروگرم باشد، اما این رقم برای پرتغال ۱۰٫۱ میکروگرم است.
۲۲. ایرلند؛ ۸۱٫۵ سال سن

رشد نرخ امید به زندگی در کشور ایرلند از هر نقطهٔ دیگری در اروپا سریع‌تر است. بنا به گزارش سازمان همکاری و توسعهٔ اقتصادی، ایرلندی‌ها بیشترین میزان رضایت از وضعیت سلامتی را دارا هستند و مصرف میوه و سبزیجات در رژیم غذایی‌شان حرف نخست را می‌زند.
۲۳. نیوزلند؛ ۸۱٫۵ سال سن

چهار دهه پیش، متوسط امید به زندگی کیوی‌ها (لقب مردم نیوزلند)، بیش از ۷۱٫۵ سال بود اما این روزها، رقم امید به زندگی، ۱۰ سال افزایش پیدا کرده است. مصرف انواع غذاهای دریایی تازه با وجود بیش از ۱۴ هزار کیلومتر ساحل باعث تولید و دسترسی به مواد غذایی سالم و در نتیجه طول عمر بیشتر می‌شود.
۲۴. فنلاند؛ ۸۱٫۴ سال سنفنلاند – امید به زندگی

رتبهٔ کشور فنلاند براساس شاخص شادی دنیا در میان شادترین ملل دنیا، رتبه پنجم است. براساس نظرسنجی گالوپ و آمار سازمان توسعه و همکاری اقتصادی هم جایگاه این کشور از نظر شادترین ملت، دوم و بعد از کشور دانمارک اعلام شده است. زندگی فنلاندی‌ها کیفیت زیادی دارد. نرخ بی‌سوادی پایین، وقوع جرایم اندک، شکاف طبقاتی محدود، سیستم درمانی عالی و وجود تعادل میان کار و زندگی، فنلاند را در شمار کشورهایی با بیشترین میزان امید به زندگی قرار داده است.

منبع : https://www.chetor.com/158127

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار