ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بالاترین شاخص کیفیت زندگی متعلق به کدام کشور است؟

0

بررسی شاخص‌های کیفیت زندگی در جهان نشان می‌دهد ایران یکی از بالاترین شاخص‌ها در حوزه امنیت را در خاورمیانه داراست.

مونا مشهدی رجبی- کیفیت زندگی در هر کشوری بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد که از مهمترین آنها می توان به شرایط امنیتی، اقتصادی، آب و هوایی و بهداشتی اشاره کرد ولی نمی توان تنها با استناد به همین فاکتورها کشورها را رده بندی کرد زیرا عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می تواند کیفیت زندگی مردم را تحت تاثیر قرار دهد. وب سایت ورلد دیتا در گزارش اخیر خود  ۳۰ فاکتور مهم و تاثیر گذار روی کیفیت زندگی در هر کشور را  مورد بررسی قرار داده است که از جمله انها می توان به هزینه های زندگی در ان کشورو میزان محبوبیت ان در دنیا  اشاره کرد. شرایط آب و هوایی هم فاکتور بسیار مهمی است و همین  مساله باعث شده است که کشوری مانند کانادا  از نظر کیفیت زندگی در جایگاه ۱۳ قرار گیرد و استرالیا  اولین جایگاه را از آن خود بکند.

طبق گزارش سال جدید این مرکز در سال ۲۰۱۸ میلادی  بالاترین کیفیت زندگی در کشور استرالیا وجود داشته است. شاخص کیفیت زندگی  که عددی بین صفر تا ۱۰۰ است و برای کشور استرالیا برابر با ۷۹ تعیین شده است. این کشور در ابتدای فهرست جهانی  از میان ۱۷۴ کشور مورد مطالعه جای گرفته است و موقعیتش نسبت به سال قبل تغییری نکرده است.

نکته مهم اینجاست که در میان کشورهای اول تا دهم در حوزه شاخص کیفیت زندگی خبری از قدرتهای بزرگ اقتصاد جهان مانند آمریکا، چین و حتی انگلستان نیست.

کشورهای ماکائو، پرتغال، سوییس و هنگ کنگ در این رده بندی جایگاه دوم تا پنجم را دارند و مالت و اتریش و ژاپن و سنگاپور و آلمان جایگاه ششم تا دهم را دارند. بالاترین زیرشاخص سازنده شاخص کیفیت زندگی برای استرالیا مربوط به شاخص حقوق انسانی و شهروندی است. درسال قبل شاخص حقوق انسانی و شهروندی  در استرالیا  برابر با ۱۰۰ بود و کمترین شاخص مربوط به هزینه های زندگی بود. شاخص هزینه های زندگی در استرالیا برابر با ۲۵ بود  و این کشور در میان گران ترین کشورهای دنیا برای زندگی معرفی شده است. امریکا در این رده بندی جایگاه ۳۱ را دارد و شاخص کیفیت زندگی در این کشور برابر با ۶۸ است. شاخص کیفیت زندگی در بریتانیا برابربا۶۴ است و این کشور جایگاه ۴۸ فهرست را از آن خود کرد. وضعیت بریتانیا مشابه کشورهای کوبا و قطر و عمان است.

پرچم ایران

 در این گزارش شاخص کیفیت زندگی در ایران برابر با ۴۷ تعیین شده است و در میان ۱۷۴ کشور مورد مطالعه، جایگاه ۱۱۱ را دارد.   این گزارش نشان می دهد کیفیت زندگی در ایران مشابه کشورهای ترکیه و اندونزی است. بالاترین شاخص در کشور ایران مربوط به مساله امنیت است. در سال قبل شاخص امنیت در ایران برابر با ۸۲ بود  که در مقایسه با اکثر کشورهای خاورمیانه وضعیت بسیار مطلوبی محسوب می شود. شاخص امنیت در کشور ترکیه در همین سال برابر با ۳۶ اعلام شده است.

در انتهای این فهرست کشورهای افریقای مرکزی، چاد، جمهوری دموکراتیک کنگو، مالی، سودان، کامرون و افغانستان قرار گرفته اند. شاخص کیفیت زندگی در در کشور سوریه و عراق برابر با ۳۳ است و این دو کشور جایگاه ۱۵۷ و ۱۵۸ را در این فهرست به خود اختصاص داده اند.

باید در نظر داشت اغلب کشورهای انتهایی فهرست کشورهای فقیر قاره افریقا هستند. اگرچه کشورهای بحران زده و جنگ زده آسیایی هم  در انتهای این فهرست جای گرفته اند.

منبع : https://www.khabaronline.ir/news/1230016

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار