ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

INSTEX یا اینستکس چیست؟

0

INSTEX یا اینستکس یک نهاد مالی است که پیشتر با نام SPV نیز از آن یاد شده و در واقع یک کانال و سازوکار مالی برای ارتباط میان ایران و اروپا از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه است.

INSTEX یا اینستکس یک نهاد مالی است که پیشتر با نام SPV نیز از آن یاد شده و در واقع یک کانال و سازوکار مالی برای ارتباط میان ایران و اروپا از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه است.

به گزارش صدای ایران، سهامدار نهاد مالی INSTEX یا اینستکس سه کشور اروپایی یعنی انگلیس، آلمان و فرانسه موسوم به تروئیکای اروپا هستند.

INSTEX یا اینستکس در واقع مخفف عبارت Instrument in Support of Trade Exchanges است که ترجمه آن «ابزار پشتیبان مبادلات تجاری» است.

INSTEX یا اینستکس کوتاه شده عبارت «ابزار تبادلات تجاری» است و مقر آن در پاریس  پایتخت فرانسه خواهد بود.

همچنین رئیس نهاد مالی INSTEX یا اینستکس یک فرد آلمانی است.

INSTEX یا اینستکس که پیشتر از آن با نام سیستم SPV یا Special Purpose Vehicle نیز یاد می شد هدفش ادامه همکاری تجاری اتحادیه اروپا با ایران حتی با وجود تحریم های آمریکا است.

بر این مبنا، INSTEX یا SPV همچون یک شرکت برای تسویه مالی تجارت با ایران به دور از حلقه های مالی متداول عمل می کند.

به عنوان نمونه در این ساختار ایران می تواند به اسپانیا نفت بفروشد و اعتبار مالی لازم برای پرداخت به یک شرکت آلمانی را که به ایران کالا یا خدمات داده است تامین کند و پول از طریق خاک اروپا بین دو شرکت مبادله شود.

خاطر نشان می شود در ساعات اولیه صبح امروز ۱۱ بهمن رویترز به نقل از یک رسانه آلمانی خبر از راه اندازی INSTEX یا اینستکس یا همان SPV داد و ساعاتی بعد، بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس ضمن تایید این خبر عنوان کرد که این خبر امروز بطور رسمی از سوی اروپا اعلام خواهد شد.

منبع : http://sedayiran.com/fa/news/214340/instex

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار