ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دولت باید مطالبات تامین اجتماعی را بپردازد:

0

در بیاینه مشترک تشکل‌های کارگران و بازنشستگان مطرح شد؛

دولت باید مطالبات تامین اجتماعی را بپردازد/تشکیل جلسات ترمیم دستمزد یک ضرورت است .

در بیانیه مشترکِ کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی شهرستان تهران و کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران بر خواسته‌های اصلی کارگران تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی شهرستان تهران و کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران در بیانیه‌ای مشترک به بیان مهم‌ترین مطالبات کارگران و بازنشستگان پرداختند. در این بیانیه به لزوم پرداخت مطالبات تامین اجتماعی و افزایش دستمزد کارگران اشاره شده است.

در این بیانیه می‌خوانیم:

ماده ۴۱ قانون کار تضمین‌کننده حداقل مزد برای معیشت خانوار کارگری است و افزایش حداقل دستمزد و حقوق شاغلین و بازنشستگان مورد نیاز و تامین‌کننده منافع مشترک آنان می‌باشد که در نهایت موجب ارتقا سطح کیفی خدمات بیمه‌ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی می‌گردد، لذا بر ضرورت تشکیل جلسات شورای عالی کار وفق مواد ۱۶۷ و ۱۶۸ قانون کار و افزایش حقوق کارگران و مستمری‌بگیران به منظور جبران کاهش قدرت خرید آنان باتوجه به گرانی بیش از حدا اقلام و اجناس مصرفی مورد نیاز خانواده‌ها قبل از سال ۱۳۹۸ تاکید می‌نماییم.

سازمان تامین اجتماعی سازمانی بین‌النسلی می‌باشد که کلیه اموال، املاک و دارئی‌ها و ذخائر آن در تمامی بخش‌ها حق‌الناس می‌باشد و به تمام بیمه‌شدگان اعم از شاغل و بازنشسته تعلق دارد و به هیچ وجه قابل تفکیک و ادغام و تجمیع در هیچ سازمان و صندوق یا نهاد دیگر نمی‌باشد. لذا با توجه به شراط موجود و عدم تعادل در منابع و مصارف این سازمان از نظر نقدینگی و اجبار آن به استفاده از سایر منابع جهت انجام تعهدات قانونی در زمینه‌های گوناگون که به مصلحت سازمان و بیمه‌شدگان تحت پوشش نمی‌باشد. بنابراین از دولت محترم خواستار پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی و انجام تکالیف تعیین شده در برنامه‌های ششم توسعه و بودجه سال ۱۳۹۷ و مصوبات مجلس شورای اسلامی در این زمینه هستیم.

همچنین تاکید داریم در ترکیب هیئت امنای سازمان نمایندگان کارفرمائی و کارگری و دولت دارای حقوق و اختیارات قانوین مساوی و برابر باشند.

ضمن تاکید بر انجام مذاکرات و مکاتبات و پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات و مسائل مبتلا به جامعه کارگری بازنشستگان و مستمری بگیران با مسئولین ذیربط از طریق قانونی، پیشنهاد گردید در صورت عدم حصول نتیجه مناسب ضمن رعایت نظم و انضباط و مصالح عمومی جامعه جهت برگزاری تجمع صنفی قانونی به این منظور در فرصت مناسب اقدام نمایند.

با توجه به ضرورت انعکاس صحیح اخبار و موضوعات مرتبط با جامعه کارگری و بازنشستگان و مستمری‌بگیران و اطلاع‌رسانی سالم از طریق رسانه‌های عمومی و بالاخص صداوسیما مقرر گردید در این زمینه با ریاست صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران مذاکرات لازم به عمل آید.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار