ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

هدف نهایی تحریم‌های اقتصادی چیست؟

0

یک کارشناس اقتصادی گفت: هدف نهایی تحریم‌های اقتصادی اثرگذاری بر شاخص‌های کلان و تغییر تراز دولت، بانکی و تراز تجاری است.

به گزارش ایسنا، احسان خاندوزی در ششمین همایش ملی توسعه پایدار که با رویکرد بهبود محیط کسب و کار برگزار شد، اظهار کرد: هدف غایی تحریم‌های اقتصادی اثرگذاری بر شاخص‌های کلان و تغییر تراز دولت، بانکی و تراز تجاری است تا کشور را به تغییر سایسی خود قانع کنند.

وی ادامه داد: تنها اثری که تحریم‌ها بر فعالان اقتصادی می‌گذارد این است که همه هزینه‌های مربوط به تولید و تجارت و مبادله را چندین برابر افزایش می‌دهد و در مواجه با تحریم‌ها دو واکنش متصور است، یکی تاکتیکی و دیگری استراتژیک تاکتیکی است که باید تلاش کنیم تا دولت بتواند از منافذ تحریم عبور کند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: اولویت کشور باید کاهش هزینه تولید به صورت عمومی و اختصاصی باشد، کاهش هزینه عمومی یعنی به تمام فعالان در بخش اقتصادی توجه لازم را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اطلاعات موثر بر فعالیت‌های اقتصادی باید به طور شفاف در دسترس شهروندان باشد، نهادهای قاضی و انتظامی سالم باشند و نقوض حقوق اقتصادی جلوگیری کنند و اگر حق کسی پایمال شد، بتواند از آن دفاع کند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: مساله مزاحمت‌های ملکی و پرونده‌های کلاهبرداری، تصادف و… کم‌ترین مشکل را در امنیت سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده است.

خاندوزی تاکید کرد: به تفیکیک استان‌ها بدترین وضعیت امنیت سرمایه‌گذاری مربوط به تهران است. بعد از آن خراسان شمالی، چهار محال بختیاری، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی و بوشهر وضعیت بهتری در امنیت سرمایه‌گذاری دارند.

وی با اشاره به نتیجه‌گیری شاخص امنیت سرمایه‌گذاری در بهار امسال، اظهار کرد: اقتصاد ایران در راه عبور از تحریم‌ها در حوزه ارزی، مبادلات مالی و واردات و اقلام اساسی مانند دارو نیازمند استراتژی کاهش هزینه تولید و مبادله است.

منبع : http://news.parseek.com/Url/15875725

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار