ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آثار زیانبار کم‌خوابی بر اقتصاد جهانی؛ چرا و چگونه؟

0
افرادی که کمتر از ۶ ساعت در روز می‌خوابند ۱۳ درصد بیش از افرادی که خواب کامل (۷ تا ۹ ساعت در روز) دارند در خطر مرگ زودرس هستند. همچنین مطالعات نشان می‌دهد که میزان کارآیی این افراد ۲.۴ درصد کمتر است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده آمریکا کم‌خوابی را یک مشکل جدی بهداشت عمومی عنوان کرده است. با این حال مساله کم‌خوابی تنها به مشکلات سلامتی محدود نمی‌شود و بر رشد اقتصاد نیز اثر منفی دارد.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز؛ ابرشرکت رَند که یک اندیشکده سیاستگذاری جهانی غیرانتفاعی آمریکایی است، در آخرین تحقیقات خود به بررسی میزان آسیب‌هایی که در اثر کم‌خوابی به اقتصاد وارد می‌شود، پرداخته است.

مردم بسیاری از مناطق مختلف جهان به دلیل تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی، از جمله مصرف الکل، مصرف دخانیات، استرس، تحرک پائین و استفاده بیش از حد از رسانه‌های الکترونیکی کمتر و کمتر می‌خوابند. مشکلات بهداشت روان، نگرانی‌های مالی و فشار کاری نیز از دیگر عواملی هستند که بر کیفیت و کمیت خواب افراد موثر است.

افرادی که کمتر از ۶ ساعت در روز می‌خوابند ۱۳ درصد بیش از افرادی که خواب کامل (۷ تا ۹ ساعت در روز) دارند در خطر مرگ زودرس هستند. همچنین مطالعات نشان می‌دهد که میزان کارآیی این افراد ۲.۴ درصد کمتر است.

مطالعه این اندیشکده نشان می‌دهد که ایالات متحده ۱.۲۳ میلیون روز کاری، ژاپن ​​۶۰۰ هزار روز کاری، انگلیس و آلمان بیش از ۲۰۰ هزار روز کاری و کانادا حدود ۸۰ هزار روز کاری را در طی یک سال به دلیل خواب ناکافی کارکنان مراکز دولتی و خصوصی از دست می‌دهند.

منبع : http://vista.ir/i/42230859

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار