ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

شرایط بهره‌مندی از کمک هزینه مرخصی زایمان برای مادران بیمه شده چیست؟

0

کمک هزینه مرخصی زایمان به مادران بیمه شده تأمین اجتماعی تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کمک هزینه مرخصی پس از زایمان به مادرانی که حق بیمه ۶٠ روز کار در طول یک سال قبل از زایمان را به تأمین اجتماعی پرداخت کرده باشند، تعلق می‌گیرد.

سازمان تأمین اجتماعی علاوه بر ارائه خدمات پزشکی به بیمه شدگان زن، در ایام بارداری برای جبران کاهش یا قطع درآمد آنان در هنگام مرخصی زایمان، کمک هزینه بارداری نیز به واجدین شرایط پرداخت می‌کند.

بیمه شدگان زن که ظرف مدت یکسال قبل از زایمان حق بیمه ۶٠ روز کار را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرده باشند، به شرط عدم اشتغال به کار و فقدان دریافت مزد از کار فرما، می‌توانند از کمک بارداری ( مرخصی زایمان) استفاده کنند.

مدت مرخصی زایمان برای مادرانی که فرزندشان از شیر مادر آن‌ها تغذیه می‌کند، در زایمان‌های یک قلو و دوقلو شش ماه و برای زایمان‌های سه قلو و بیشتر یکسال است.


بیشتر بخوانید: بیمه با افراد مشمول خدمت سربازی چه برخوردی دارد؟ 


مبلغ کمک بارداری معادل دو سوم آخرین مزد یا حقوق بیمه شده است. نحوه محاسبه آخرین مزد یا حقوق بیمه شده به این ترتیب است که کل مبالغی که بیمه شده در آخرین ٩٠ روز قبل از استراحت خود دریافت کرده و مبنای کسر حق بیمه بوده است، جمع و در روزهای کارکرد بیمه شده در این مدت تقسیم می‌شود.

برای دریافت کمک بارداری بیمه شده باید با در دست داشتن اصل گواهی پزشک معالج و اصل و تصویر شناسنامه مادر و فرزند و دفترچه بیمه شده به شعب ذی‌ربط سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کند.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/6704720

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار