ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بنر چیست؟

0

متون به کار رفته در طراحی بنرها اغلب تبلیغاتی است و از جملات زیبا و آراسته در آن استفاده می گردد. هزینه طراحی و چاپ بنرها معمولا از پوسترها ارزانتر هستند. بنر بیشتر استفاده تبلیغاتی و از نوع بیرونی دارد ،هر چند تبلیغات از طریق بنرتنها راهکار تبلیغ نیست ولی این روش هم مزایا و محدودیت های خاص خود را دارد.

دسته بندی بنرهای تبلیغاتی

امروز بنر به عنوان یکی از اصلی ترین ابزارهای تبلیغات شناخته شده است . بنر به علت داشتن مزایایی همچون ارزان بودن نسبت به بقیه ابزارهای تبلیغاتی ، چاپ سریع ، دسترسی آسان و تنوع زیاد ، کاربردهای زیادی دارد. از جمله دسته بندی بنرهای تبلیغاتی به شرح ذیل می باشد:

  • طرح های فرهنگی
  • مناسبت های مذهبی
  • رویدادهای اجتماعی و سیاسی
  • رویدادهای ملی و بین المللی
  • کاربرد در اتحادیه های صنفی
  • کاربرد در کسب و کار

انواع چاپ بنرهای تبلیغاتی

  • سالونت: جوهرهای سالونت چاپی سریعتر و ارزانتر با کیفیت بالا ارائه میدهد.
  • اکوسالونت: مزیت جوهرهای اکوسالونت علاوه بر بی خطر بودن ، کیفیت بالای تصاویر چاپی است ودلیل آن را می توان در ریز بودن قطرات جوهرافشان شده (پیکولیتر) دانست.

نوع اجرای بنر

بنر بر اساس نوع کاربرد و معرفی به شکل های مختلفی بکار می رود که مهم ترین آنها شامل موارد ذیل می باشد:

  • بنر تبلیغاتی
  • پارچه نویسی
  • بیلبوردهای شهری
  • بیلبوردهای غیر دولتی و شخصی

زمان بندی اجرای بنر تبلیغاتی

%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d9%86%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b4%d9%87%d8%afاجرای بنر تبلیغاتی بر اساس مناسبت ها و رویدادهای گوناگون زمانبندی مختلفی نیز دارد و بدین صورت که هنگام برگزاری جشن های و یا عزاداری های مذهبی از سه الی چهار روز قبل تر برافراشته می گردد و تا چند روز آخر همان هفته برداشته می شود.

به عنوان مثال بنر تبلیغاتی پیش رو به مناسبت عید غدیر خم بر روی هتل هما واقع در خیابان احمد آباد در مشهد اجرا گردیده است که دقت در اجرای نصب و بزرگی این بنر تبلیغاتی در این بین توجه بسیاری از مخاطبین را توانسته به خود جلب نماید.

و زمانبندی بیلبوردهای تبلیغاتی که اجرای آنها از طریق بنر تبلیغاتی صورت گرفته، حدود ۱۵ روز تا۱ ماه بصورت متوالی در حال اکران می باشد.

تفاوت بنر با سایر متریال ها

خیلی ها بین فلکسی، بنر، پوستر و پلات تفاوتی قائل نیستند و همه آن ها را یکی می دانند، در حالی که شاید از نظر ظاهری شباهت هایی بین این ابزارها باشد ولی این شباهت صد در صد نیست. پس بهتر است کمی راجع به تفاوت های بنر با سایر وسایل ارتباط جمعی و تشریح ویژگی های آن، توضیحاتی ارائه کنیم.

تفاوت بنر و فلکسی

images-1فلکس یا به عبارت صحیح تر “فلکسی فیس” متریالی است که برای تابلوهای سردر مغازه ها، فروشگاه ها، تابلوهای عابر پیاده، برخی از بیلبوردها و به طور خلاصه برای تابلوهایی که لامپ مهتابی دارند استفاده می شود.

فلکسی یا فلکس دو نوع چینی و کُره ای دارد، نوع چینی آن معمولا ۱۸ اُنس و نوع کُره ای آن ۲۰ اُنس می باشد، متریال فلکسی به جنسی اطلاق می شود که نور را از خود عبور می دهد در حالی که بنر این قابلیت را ندارد و معمولا نور از جلو به آن تابانده می شود.

بنر نیز مثل فلکسی دو نوع چینی و کُره ای دارد و هر دو نوع آن گرامازی بین هشت اُنس تا سیزده اُنس را دارند، تفاوت بنر چینی با بنر کُره ای در کیفیت چاپ و مقاومت بنر است. بنر کُره ای از کیفیت چاپ و مقاومت بالاتری نسبت به بنر چینی برخوردار است. بنرهایی که برای استفاده معمولی می باشد معمولا ده اُنس چاپ می شوند ولی اگر از بنر برای تابلوهای سر در فروشگاه استفاده شود که قرار است نور از جلو داشته باشند، توصیه می شود از بنر سیزده اُنس استفاده گردد، البته پیشنهاد می شود در این مورد با تابلو ساز مشورت شود.

نوع دستگاه چاپ نیز در بالا بودن کیفیت چاپ نقش بسیار مهمی دارد، به این معنی که اگر برای چاپ از بنر کُره ای استفاده شود ولی دستگاهی که با آن چاپ میشود دارای کیفیت پایین چاپ باشد، کار از کیفیت بالایی برخوردار نخواهد بود.

همچنین در نظر داشته باشید که فلکسی معمولا کمی تیره تر از بنر چاپ می شود، دلیلش هم به خاطر وجود لامپ مهتابی داخل تابلو است، اگر فلکسی مانند بنر چاپ شود، در طول شب که مهتابی داخل تابلو روشن می شود، کار چاپ شده تا حد زیادی بی رنگ و رو خواهد شد.

تفاوت های بنر و پوستر

%d8%a8%d9%86%d8%b1-%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d8%aa%db%8cپوستر و بنر را می توان هر جایی که افراد گردهم جمع می شوند و در محل هایی که عبور و مرور مردم زیاد است، مثلا در خیابان، مکان های ورزشی و آموزشگاه ها نصب کرد. به همین دلیل شرکت های تبلیغاتی از آن ها برای بالابردن موفقیتشان استفاده می کنند و در واقع از پر مصرف ترین و پر بازده ترین ابزارتبلیغات محسوب می شود.

پوستر و بنر از نظر عملکرد و هدف هیچ تفاوتی باهم ندارند. در یک نگاه کلی شاید تفاوت آن ها تنها در فواید و مضرات شان باشد. پوستر روی کاغذ چاپ می شود ودر نتیجه گران تر است. پوستر ها به جز در موارد خاص (کاغذهای با دوام وخاص) با دوام و خاص نیستند، در حالی که بنر از نظر مورد استفاده قرار گرفتندر محیط های باز و وسیع، بادوام تر و ارزان تر است. همچنین می توان بنر را در سایزهای بزرگ هم چاپ کرد.

بنابراین در مواردی که نیازی به دوام و ماندگاری تبلیغات نباشد، پوستر گزینه بهتری است. ولی وقتی مخاطبان وسیع تر می باشند، مثلا در کنسرت ها، بنر گزینه بهتری است. در نتیجه اصلا لازم نیست بین پوستر و بنر یکی را انتخاب کرد و می توان از هر دوی آن ها استفاده نمود. در محیط های باز از بنر و در محیط های کوچک و بسته از پوستر استفاده شود، زیرا بهترین بازده را خواهد داشت.

بنردر واقع پارچه هایی شبیه پرچم است که در خیابان ها یا مکان های عمومی آویزان می شود ولی معمولا برای پوستر از کاغذ استفاده می کنند و آن را به یک سطح فلزی، سنگی یا چوبی می چسبانند. بنر با استفاده از دستگاه چاپ دیجیتال ابتدایی به وجود می آید، اما برای چاپ پوستر از چندین کاغذ و معمولا از کاغذهای رول استفاده می کنند. معمولا بنر عریض تر از پوستر است، ولی در مقابل پوستر طویل تر از بنر است.

منبع : http://mohiti.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار