ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

فقدان امنیت شغلی دغدغه اصلی کارگران است :

0

دبیر خانه کارگر شیراز مطرح کرد:

فقدان امنیت شغلی دغدغه اصلی کارگران است .

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس گفت: نداشتن امنیت شغلی دغدغه اصلی کارگران کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی راستگو گفت: نداشتن امنیت شغلی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کارگران کشورمان است  و مسئولان باید بتوانند با هر برنامه و روشی این دغدغه را از کارگران برطرف کنند.

او با بیان اینکه کارگران برای اینکه بتواند از تمام توان و ظرفیت خود استفاده کنند و خدمتی مناسب ارائه دهند نیاز به آرامش فکری و روانی دارند، افزود: اگر امنیت شغلی کارگران فراهم نشود و هر روز با این دغدغه که فردا شاغل است یا بیکار، سر کار برود، آسیب روحی بسیاری خواهند دید.

وی، با اشاره به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی اضافه کرد: اگر بنا است مدیریت و اداره یک مجموعه به بخش خصوصی واگذار شود حتما باید بررسی شود که آن فرد یا افراد صلاحیت و توان اداره آن مجموعه را دارند یا خیر؟

اگر خصوصی سازی بدون در نظر گرفتن صلاحیت افراد انجام شود، تهدیدی برای امنیت شغلی کارگران خواهد بود و ممکن است به تعطیلی یک مجموعه و بیکار شدن کارگران منتهی شود.

وی عملیاتی شدن شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی را یک گام مهم در جهت تثبیت اشتغال و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی دانست و گفت: البته اگر بنا باشد این شعار به نصب چند بنر و سخنرانی مدیران ختم شود هیچ چیز تغییر نخواهد کرد و لازم است که در کنار حمایت از تولید داخلی، جلوی واردات بی‌رویه نیز گرفته شود.

راستگو افزود: از سوی دیگر تولیدکنندگان باید در یک فضای رقابتی سالم با تولید کالاهای باکیفیت، مصرف کننده داخلی را ترغیب و تشویق به استفاده از کالای ایرانی کنند.

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه به افزایش حقوق و دستمزد کارگران گفت: در شرایطی که خط فقر در شیراز ۲ و نیم میلیون تومان اعلام شده چگونه باید انتظار داشت که یک کارگر با حقوق ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان زندگی کند؟ قطعا با این حقوق نمی‌توان زندگی کرد بلکه فقط می توان زنده ماند.

وی گفت: شرایط اقتصادی جامعه و تورم به گونه‌ای است که افزایش ۲۰ و ۳۰ درصدی حقوق کارگران هم کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد و باید تدبیری اساسی برای این قشر اندیشیده شود.

منبع : https://www.ilnanews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار