ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ضرورت بازگشت به سه‎جانبه‎گرایی:

0

متاسفانه در سال‌های گذشته سه‎جانبه‎گرایی تامین اجتماعی آسیب دیده و نقش دولت‌ها در تصمیم‌های این سازمان بیشتر شده است.
مدیریت کنونی سازمان، مدیریتی دلسوز است اما عوامل مداخله‎گر و بازدارنده در کار سازمان، بسیار هستند. سال‌های گذشته، سال‎های خوبی برای سازمان نبودند و چنانچه سازمان، به روال قبلی بازنگردد، سال‌های آینده را نمی‌توان چندان روشن تصویر کرد. این روزها سازمانی که باید هزینه‎هایش را صرف خود بکند، صرف بارهایی می‌کند که به او تحمیل شده است. ما سه دسته نیاز حمایتی، امدادی و بیمه‏ای در جامعه داریم.
تامین‌اجتماعی، ایفاگر نقش بیمه‏ای است ولی هزینه‎های حمایتی و امدادی هم به آن تحمیل شده است. چشم‎انداز آینده، زمانی خوب خواهد بود و مشمولان راضی خواهند بود که منابع تامین اجتماعی صرف اهداف و ماموریت‌های اصلی سازمان شود.
بند «ز» از تبصره ٧ لایحه بودجه ٩٧ هم بیش از هر زمان دیگری بیمه‌شدگان را نگران آینده خود به خصوص در بخش درمان کرده است. در قانون الزام، مشخص شده که سهم درمان حق‌بیمه‌ها باید در امور درمانی خانواده تامین‌اجتماعی مصرف شود. در سازمان تامین‌اجتماعی، ٣٠ سال اختلاف پرداخت و دریافت وجود دارد، یعنی کسی که امروز بیمه می‌شود، تا ٣٠سال حق‌بیمه می‎دهد و پس از آن، حقوق دریافت می‎کند. اگر محاسبات اکچواری نباشد، این برنامه‎ریزی برای سازمان ممکن نیست. پس دو عامل، سازمان را با مشکل مواجه کرده است؛ یکی ساختارشکنی‌هایی که درسال‌های گذشته انجام شد و استقلال این سازمان را خدشه‌دار کرد و دیگر اینکه محاسبات اکچواری تامین اجتماعی به دلایل مختلفی از جمله وضعیت اقتصادی و تحمیل تعهدات خارج از قانون، با مشکل مواجه شده است.

محمد جعفری، رئیس کانون مرکزی کارکنان بازنشسته سازمان تامین‌اجتماعی کشور

منبع : http://www.tamin.ir/News/Item/57007/2/57007.html

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار