ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

علیه استثمار مردم، کارگران، جوانان و مستمری‌بگیران می‌ایستیم:

0

متن قطعنامه اجلاس اتحادیه‌های کارگری جهان .

اجلاس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU) که روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (هفتم و هشتم اسنفدماه) در تهران برگزار می‌شود، در دومین روز خود نیز میزبان نمایندگان کارگران از کشورهای مختلف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دومین روز از اجلاس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU) در تهران برگزار شد. در این روز نیز نمایندگان اتحادیه‌های کارگری مهمترین رویدادها و سیاست‌های کشورهای مختلف را در حوزه کاری مورد نقد و بررسی قرار دادند.

کارگران آمریکای لاتین از جانب واشنگتن تحت شدیدترین فشارها قرار دارند

 ولنتین پاچو (نماینده پرو) در فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری گفت: ما باید با قدرت و انسجام هرچه بیشتر برای مقابله با چالش‌های پیش رو آماده باشیم و باید تمام مفاد مورد موافقت در کنگره هفدهم را اجرا کنیم. نظام امپریالیستی در تمام جهان طبقات کاگری را مورد فشار قرار می‌دهد و ما باید تلاش‌های خود را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: ابرقدرت‌ها به سرکردگی آمریکا به دنبال فروش سلاح‌های خود هستند و سیاست‌های ناجوانمردانه و بدی دارند در این زمینه دارند. سیاست‌هایی در کنار  تشکیل گروه‌های تروریستی و ادامه حمایت از اعمال اقدام‌های جنایت‌کارانه اسرائیل علیه فلسطین. ما در اینجا باید با فلسطین، ایران و سوریه اعلام همبستگی کرده و اعلام کنیم که قدس پایتخت ابدی فلسطین است. همچنین باید با کشورهای یمن و افغانستان اعلام همبستگی کنیم.

پاچو افزود: آمریکا به عنوان امپریالیست شمالی به کشورهای آمریکای لاتین نظر سوء داشته و اخیرا به کشورهای انقلابی منطقه مانند ونزولا و کوبا و بولیوی خشم خود را نشان داده و به دنبال مداخلات سیاسی در این کشورها بوده است. طبقات کارگری در این کشورها بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرند و نیروهای ارتجاعی وابسته به آمریکا هیچ‌گاه عقب‌نشینی نخواهند کرد و به دنبال ضربه زدن به ما به عنوان نماینده طبقات کارگر هستند.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه آمریکای لاتین متاسفانه نئولیبرالیسم در چارچوب اقدام‌های کاپیتالیسیتی و همدستی با آمریکا روز به روز فشار خود را بر ملت‌ها افزایش می‌دهد و یکی از حربه‌های مهم کاپیتالیسم و لیبرالیسم فشار آوردن بر طبقات مستضعف لست.

این فعال کارگری ادامه داد: در آمریکا سندیکاها کارگری داریم که به شدت کار می‌کنند ولی ما شاهد سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی از طرف اتحادیه‌های مردم نهاد وابسته به آمریکا هستیم. وظیفه اتحادیه‌های کارگری است که خود را تقویت کرده و فعالیت‌های خود را افزایش دهند و باید از همه جهت تقویت شوند. در کشورهای آمریکای لاتین که خیلی به طبقات کارگری توجه نمی‌شود نیز باید این اتحادیه‌های کارگری را تقویت کنیم و مبارزات خود را ادامه دهیم و با آرمان‌های انقلابی روز به روز تلاش خود را افزایش دهیم.

کاپیتالیسم ابزارهای زیادی برای بحران‌سازی دارد

پیرپائولو لئوناردی (نماینده ایتالیا در فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری) در دومین روز از اجلاس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU) گفت: ما کار خود را برای استقلال و رفاه مردم ادامه می‌دهیم و از تلاش‌ها برای مقابله با امپریالیسم حمایت‌ می‌کنیم.

وی ادامه داد: ایتالیا با تحریم‌هایی که علیه کشورها اعمال می‌شود، مخالف است. ما باید تحریم‌‌هایی روی تحریم آمریکا داشته باشیم. باید فعالیت‌هایی داشته باشیم که اسرائیل پایتخت خود را منتقل نکند.

لئوناردی همچنین گفت: با پیشنهادات رئیس دبلیو‌اف‌تی‌یو موافق هستم. باید گزینه‌های جایگزین را اثربخش کنیم. یکی از دستورکارها برای ۲۰۱۸ تلاش بیشتری است که بتوانیم اهداف خود را پیاده‌سازی کنیم. در نوامبر گذشته نهضت‌هایی داشتیم که ۴۴ کشور را شامل می‌شد که بتوانیم وضعیت کارگران را بهبود دهیم و نتایج تلاش‌های ما باید این باشد که بتوانیم توان و توسعه بهتر تحت دبلیو‌اف‌تی‌یو داشته باشیم. باید گزینه‌هایی برای افراد و کارگران جوان داشته باشیم.

وی ادامه داد: در نشست کلکته به نتایج مفیدی رسیدیم. دبلیو‌اف‌تی‌یو باید متعهد باشد که اهداف تصویب شده را محقق کند. باید نتایج نشست‌های منطقه‌ای را پیاده‌سازی کنیم. باید یک سازماندهی مناسب داشته باشیم که اتحادیه‌های کارگری عملکرد قوی‌تری داشته باشد. در ماه می نیز یک جلسه خواهیم داشت که رئیس ستاد نیز در آن شرکت خواهند کرد. در آنجا باید یک ساختار بندی و سازماندهی را ترسیم کنیم.

این فعال کارگری ایتالیا خاطرنشان کرد: باید در هر قاره‌ای که هستیم با امپریالیسم مبارزه کنیم. تاثیرات بحران اقتصادی بر کارگران زیاد است. کاپیتالیسم ابزارهای زیادی برای بحران‌سازی دارد و به دنبال حمایت از خصوصی‌سازی در راستای منافع خود است. ما به عنوان عضوی از دبلیو‌اف‌تی‌یو باید علیه خصوصی‌سازی مبارزه کنیم و آن را یکی از اهداف ۲۰۱۸ قرار دهیم. باید یک تعهد رسمی برای خودمان اجرا کنیم و سازمان‌های منطقه‌ای می‌توانند در این چارچوب نقش موثری داشته باشند. اگر نتوانیم وصولی‌های مورد نیاز را داشته باشیم، نمی‌توانیم به تعهد خود عمل کنیم.

علیه استثمار مردم، کارگران، جوانان و مستمری‌بگیران می‌ایستیم

 رئیس کمیته کنترل امور مالی فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری در گزارشی درباره امور مالی این فدراسیون گفت: در تاریخ دوم و سوم فوریه در ستاد بودیم و گزارش‌های ۲۰۱۷ را ارائه دادیم. شرایط مالی «دبیلو‌اف‌تی‌یو» رضایت‌بخش نیست. البته افتخار می‌کنیم که این فدراسیون در حال گسترش بوده و اعضای ما در حال افزایش است.

وی ادامه داد: ما فعالیت‌های مستمری را در کل سال گذشته داشتیم و تصمیم داریم در سال جاری اقدام‌های بیشتری انجام دهیم.  «دبیلو‌اف‌تی‌یو» علیه استثمار مردم، کارگران، جوانان و مستمری‌بگیران مبارزه می‌کند. امپریالیسم مسائل ما را حل نکرده‌ بلکه برای طبقه کارگری در جوامع مختلف بحران ایجاد کرده‌ است، می‌بینیم که چالش‌ها تشدید شده است بنابراین تلاش‌های ما نیز باید بیشتر شود.

این مسئول فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری گفت: این وظیفه دبلیو‌اف‌تی‌یو است که با برنامه‌های انسجامی فعالیت‌های خود را پیش ببرد. در این کنگره تصمیم‌های مهمی را اتحاذ کردیم. باید برنامه‌های جامع برای پیاده‌سازی سیاست‌های داشته باشیم. متاسفانه بحران‌ها با منابع مالی ما سازگاری ندارد. در سال ۲۰۱۵ کل وصولات، ۳۰۰ هزار دلار بود، در سال ۲۰۱۶ به ۳۶۰ هزار دلار و در سال ۲۰۱۷ وصولات مالی ۲۶۹ هزار دلار بوده است. وصولی‌های ما کم و هزینه‌های ما زیاد شده است. به دلیل تورم، هزینه‌های مدیریت نیز افزایش پیدا کرده است. از جورج ماوریکوس، دبیرکل فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری انتظار داریم به کل کشورهای عضو سرکشی کرده و چالش‌ها را بررسی کند ولی هزینه‌های این سرکشی بسیار بالا است و ما به کمک مالی و همکاری اعضا نیاز داریم.

وی همچنین گفت: برخی از اتحادیه‌ها به هیچ عنوان به دبلیو‌اف‌تی‌یو پول نمی‌دهند. تمام اتحادیه‌ها باید بدون هیچ بهانه‌ای کارمزد خود را پرداخت کنند. اگر منابع مالی کافی نباشد، دبلیو‌اف‌تی‌یو نمی‌تواند وظایف خود را به صورت اثربخش و قوی انجام دهد. از یونان تشکر می‌کنیم که به ستاد دبلیو‌اف‌تی‌او کمک مالی زیاد کرده‌ است.

در پایان بار دیگر تاکید می‌کنیم که باید وصولی‌ها را زیاد و هزینه‌ها را کم کنیم.

برای ایجاد انسجام و حمایت از حقوق کارگران بنگلادش باید از اتحادیه کارگری کمک گرفت

دکتر اسلام‌خان (نماینده کارگران از کشور بنگلادش) در دومین روز از اجلاس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU) با تاکید بر اینکه باید قوانین و مقررات جاری کشورش در راستای تامین حقوق کارگران اصلاح شود، گفت:‌ اصلاحیه‌هایی در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۵ در قوانین ایجاد شد اما کفایت نمی‌کرد و منافع کارگران را در بنگلادش تامین نمی‌کرد.

وی با اظهار اینکه در این زمینه باید بیشتر تلاش شود، افزود: باید به عنوان اتحادیه کارگران به کارگران بنگلادش کمک کنیم و روحیه بدهیم تا بتوانیم منافع آنها را تامین کنیم. به خصوص برای قشر کارگری بنگلادش که کمترین دستمزد را می‌گیرند و بیشتر از ۱۲ ساعت در روز کار می‌کنند و کارفرمایان نیز به تعهدات خود در قبال آنها عمل نمی‌کنند.

نماینده کارگران بنگلادش در عین حال تاکید کرد: باید به وضعیت کارگران بنگلادش توجه داشته باشیم و در این راستا رهبران کارگری باید بیشتر فعالیت نشان دهند تا بتوانند کارگران را در این کشور حمایت کنند.

اسلام‌خان با بیان اینکه ۹۰ درصد از صنایع در بنگلادش خصوصی است، تصریح کرد: باید در این شرایط از بخش کارگری حمایت کنیم که در این راستا در دوره فعالیت اتحادیه کارگری بنگلادش فعالیت‌های عمده‌ای داشته‌ایم تا بتوانیم فقر را در راستای حمایت از طبقه کارگر کم کنیم.

وی با اظهار اینکه ما در حقیقت اهداف بسیار مهمی داریم که باید در راستای تحقق آن تلاش کنیم، گفت: کشورهای دیگر در بنگلادش سرمایه‌گذاری کرده و ما را استثمار می‌کنند. از طرف دیگر در بین طبقات مختلف بنگلادش نفاق داریم و عقایدشان مختلف است چون اتحادی بین آنها نیست و ذهنیت منسجم برای مبارزه خوب وجود ندارد.

دکتر اسلام‌خان در ادامه تاکید کرد: برای ایجاد انسجام در بنگلادش و همسو کردن مردم برای حمایت و تقاضای تامین حقوق کارگران باید از اتحادیه‌های کارگری کمک بگیریم.

وی با اشاره به وجود شرکت‌های چندملیتی موجود در بنگلادش اظهار کرد: بین این شرکت‌های چندملیتی رقابتی برای تضییع حقوق کارگران در بنگلادش وجود دارد و این شرایط زندگی کارگران کشور را ضعیف‌تر می‌کند.

نماینده کارگران کشور بنگلادش تاکید کرد: باید کارگران را بسیج کنیم و اهدافی برای خودمان داشته باشیم تا آنها که به کارگران ظلم می‌کنند را محکوم کنیم.

دکتر اسلام‌خان تصریح کرد: WFTU می‌تواند کمپینی را در برابر اینها در سطح جهان داشته باشد و مبارزات مسالمت‌آمیز را با متدهای جامعی برای انجام این مبارزات به کار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید کانون‌هایی را زیر نظر اتحادیه‌های کارگری خود ایجاد کرد، افزود: به وسیله کانون‌های بین‌المللی در سطوح مختلف می‌توانیم اهداف خود را پیاده‌سازی کنیم.

خدمات سازمان تامین اجتماعی براساس عدالت اجتماعی پایه‌ریزی شده‌اند

سیدتقی نوربخش (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) در دومین روز از اجلاس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری با بیان اینکه ۱۰ میلیون کارگر بیمه‌شده تحت پوشش این سازمان هستند، گفت: خدمات سازمان تامین اجتماعی براساس ارزش‌های انقلاب و عدالت اجتماعی پایه‌ریزی شده‌اند و به صورت سه‌جانبه کارگر، کارفرما و دولت در آن مشارکت می‌کنند. بر این اساس هفت درصد از حق بیمه را کارگران، سه درصد را دولت و الباقی را کارفرما می‌پردازد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: ۴۰۰ مرکز درمانی خدمات سازمان تامین اجتماعی را به بیمه‌شدگان ارائه می‌کنند و هیچ گونه هزینه‌ای هم از آنها دریافت نمی‌کنند. همچنین ۴۰ هزار مرکز طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی وجود دارند که بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در ازای دریافت خدمات از آنها ۱۰ درصد فرانشیز می‌پردازند.

نوربخش افزود: هم‌اکنون پنج میلیون و ۳۰۰ هزار مستمری‌بگیر در سازمان تامین اجتماعی ایران وجود دارد و نرخ جایگزینی مستمری در آن بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ درصد است. سازمان تامین اجتماعی ۱۷ مزیت بیمه‌ای را ارائه می‌کند. این مزیت‌ها شامل بیمه بیکاری، غرامت مزد، درمان و کمک‌ هزینه‌های ازدواج می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی نایب رئیس سازمان بین‌المللی تامین اجتماعی (ISSA) است. البته باید بگویم که بازنشستگان هم مشکلات خود را دارند اما با تلاش‌هایی که جوامع کارگری باید انجام دهند، وضعیت آنها مناسب می‌شود. در ایران، دولت باید سهم سه درصدی بابت مشارکت در سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

نوربخش در ادامه با اشاره به تحریم‌های دارویی کشورهای دیگر علیه ایران گفت: تحریم‌هایی که اعمال شد مشکلاتی را در ارائه خدمات درمانی برای سازمان‌های بیمه‌گر ایجاد کرد. با این حال در ایران، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌ها پیگیری شد. یعنی سیاستی که علاوه بر نگاه به درون مبتنی بر اقتصاد برون‌زاست لذا جامعه کارگری باید با درک عمیق نسبت به این مسائل مذائق اقتصاد غیرمتکی به نیروهای امپریالیستی را درک کند. البته روزبه‌روز با سیاست‌هایی که در عرصه دیپلماسی بین‌المللی اتخاذ شده است، شاهد رفع مشکلات خواهیم بود و فضای کسب و کار در ایران رو به بهبود است. وضعیت جامعه کارگری هم در حال ارتقاست.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پایان از زحمات دبیرکل خانه کارگر تشکر و تاکید کرد که هم‌اندیشی فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری بر سر موفقیت روزافزون را برای اعضای آن فراهم می‌کند.

اشتغال‌های کوتاه‌مدت به مشاغل امن و طولانی‌مدت تبدیل شود

امیل اولسن (نماینده دانمارک در اجلاس فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری) در دومین روز از اجلاس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU) گفت: ما علیه طبقات بورژووا حق مبارزه داریم. وظیفه ما و دبلیو‌اف‌تی‌یو است که از این مبارزات حمایت کند و ما باید تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

وی ادامه داد: به نفع ما است که منافع خود را محقق کنیم و وظیفه ما است که نسل‌ها را آگاه کنیم و همچنین بتوانیم مبارزات طبقات کارگری را درک کنیم. حقوق ما با عشق باید محقق شود و نهضت ما باید ادامه داشته باشد.

اولسن خاطرنشان کرد: ما باید حق و حقوق خود را محقق کنیم و کسانی که نتوانستند در این زمینه گام بردارند، تحت فشار هستند. باید بتوانیم از این مبارزه به عنوان ابزاری برای رسیدن به منافع طبقه کارگری استفاده کنیم. بنابراین ما باید بیشتر و قوی‌تر علیه امپریالیسم مبارزه کنیم؛ آینده متعلق به ما است.

وی همچنین گفت: ما در واقع باید جلساتی را برگزار کنیم و اهدافی را در این جهت ایجاد کنیم،  ما باید بتوانیم اشتغال‌های کوتاه‌مدت را حذف و آنها را به اشتغال‌های طولانی‌مدت و امن تبدیل کنیم.

این فعال کارگری دانمارک ادامه داد: ما باید خود را برای انسجام بیشتر سازمان‌دهی کنیم. ما باید در حقیقت بتوانیم از تکنولوژی استفاده کنیم و فناوری را برای افزایش میزان تولید و بهره‌وری به کار گیریم و حتی می‌توانیم اوقات فراغت قشر کارگر را افزایش دهیم.

وی در پایان گفت که امپریالیسم در حال سوءاستفاده از جوانان است و باید اهدافی در جهت خنثی‌سازی این موضوع داشته باشیم.

قطعنامه هیئت رئیسه WFTU در محکومیت آمریکا برای عدم صدور ویزا برای رئیس این سازمان

هیات رئیسه فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (دبلیو‌اف‌تی‌یو) در متن قطعنامه‌ای که امروز آن را منتشر کرد، اقدام وزارت خارجه آمریکا مبنی بر عدم صدور روادید برای دبیرکل این فدراسیون را محکوم کرد.

متن کامل قطعنامه اجلاس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU) به شرح زیر است:

دبلیو‌اف‌تی‌یو از سال ۱۹۴۶ در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد که مقر آن در نیویورک است، نقش مشاوره‌ای داشته است. این مساله به معنای آن است که عدم صدور روادید برای دبیرکل دبلیو‌اف‌تی‌یو با هدف ممانعت از حضور این فدراسیون در سازمان ملل صورت گرفته است.  هم‌زمان، این اقدام با هدف ایجاد رعب و وحشت در کارگران آمریکا و همچنین ایجاد موانعی در برابر اقدام‌های ستیزه‌جویانه دبلیو‌اف‌تی‌یو در آمریکا صورت می‌گیرد.

هیات رئیسه دبلیو‌اف‌تی‌یو از آمریکا می‌خواهد از تصمیم غیردموکراتیک خود عقب‌نشینی کند. ما خواستار صدور رویداد برای دبیرکل فدراسیون جهانی اتحادیه‌ها کارگری و تمامی اعضای ریاستی آن هستیم.

ما تاکید می‌کنیم که دبلیو‌اف‌تی‌یو طبق روالی که از سال ۱۹۴۵ در پیش گرفته است، در مسیر ضد امپریالیستی خود گام برمی‌دارد و سیاست‌های امپریالیستی آمریکا و هم‌پیمانان آن را  محکوم می‌کند.

دبلیو‌اف‌تی‌یو طلایه‌دار دوستی‌ها در میان مردم بوده است و خواهد بود؛ مردمی که تنها افرادی هستند که حق تصمیم‌گیری آزادانه و دموکراتیک را برای آینده خود دارند.

در همین حال ما از «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد می خواهیم که همه اقدام‌های ضروری را در جهت اجرایی شدن نقش دبلیو‌اف‌تی‌یو در سازمان ملل همانطور که از سال ۱۹۴۵ تاکنون با اقدام  و مشارکت فعالانه انجام می شده است، صورت دهد.

تعامل میان دولت‌ها و اتحادیه‌های کارگری تقویت شود/کارگران آسیا و اقیانوسیه در شرایط دشوار هستند

سونارنو سوادش (نماینده اندونزی در فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری) در سخنانی  گفت: بر تعهد خود برای تشدید تلاش‌ها به منظور مبارزه علیه کاپیتالیسم و امپریالیسم تاکید می‌کنیم.

وی ادامه داد: در اندونزی تعمیق نئولیبرالیسم و ایجاد شکاف بیشتر طبقاتی را شاهد هستیم. ۱۰۰ میلیون نفر در اندونزی فقیر هستند و عمده منابع توسط یک درصد استفاده می‌شود. در ارتباط با آمریکا ۱۳۰ میلیون دلار در منابع خود در خزانه داریم که به عنوان سرمایه استفاده می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها در اندونزی حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی را کنترل و بهره‌برداری می‌کنند.

سوادش ادامه داد: باید فرصت‌هایی را ایجاد کنیم که دولت را متقاعد کند خدمات سلامت را برای مردم اندونزی فراهم کند. چون این در راستای منافع طبقه کارگری است.

وی افزود: دستمزد کارگران در حال تقلیل است و طبقه کارگری اندونزی در حال تضعیف است. ما باید اتحادیه کارگری را تقویت کنیم که بتواند سیسات‌های موثر نشان دهد و رویکردهای دموکراتیک در پیش بگیرد. باید تعامل میان اتحادیه‌ها و دولت‌ها صورت بگیرد تا قوانین سخت‌گیرانه برای کارگران را تسهیل کند. باید در نشست آسیایی قطعنامه‌ای را تصویب کنیم که شرایط کارگران آسیا و اقیانوسیه را بهبود دهد.

این فعال کارگری ادامه داد: شرایط آسیا و اقیانوسیه تهدیدی برای شرایط کارگران است. باید با ملت‌های منطقه انسجام داشته باشیم تا این انسجام در راستای بهبود وضعیت کارگران به خدمت گرفته شود.

برای تحقق اهداف خود به کمک‌های «دبلیو‌اف‌تی‌یو» نیاز داریم

جاناکا آدیکاری آپوهامیلاج (نماینده سریلانکا در فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری) در سخنرانی خود در اجلاس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری گفت: ما می‌توانیم با ایدئولوژی که داریم، امپریالیسم را شکست داده و حقوق کارگران را محقق کنیم.

وی ادامه داد: ما باید در مسیر تحقق خواسته‌هایمان مبارزه کنیم و می‌دانیم که طبقه کارگر به دلیل سیاست‌های آمریکا در بحران است. حقوقی که کارگران باید داشته باشند توسط سرمایه‌داران رعایت نمی‌شود و جهان سرمایه‌داری می‌خواهد به طور مثال روزها و ساعت کاری کارگران را افزایش دهد. به همین جهت باید اصلاحات و تلاش‌های خود را افزایش دهیم.

آپوهامیلاج افزود: در حقیقت کارگران نتوانستند به اهداف خودشان برسند و از نظر اقتصادی این موضوع منصفانه نیست. نرخ تورم در سریلانکا خیلی بالا است و باید برای احقاق حقوق کارگران تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت سریلانکا یک سری قوانین اعمال کرده که بر اساس آن حقوق کارگران به طور کامل رعایت نمی‌شود و ما باید اقدام‌هایی انجام دهیم و مبارزه کنیم و مطمئنیم این مبارزه به پیروزی می‌رسد. مهمترین مساله این است که وقتی در حال پیش بردن مبارزه هستیم باید کمک‌های دبلیو‌اف‌تی‌یو را داشته باشیم.

کشورهای امپریالیسم درحال تحمیل سیاست‌های ضدکارگری و محدودیت برای اتحادیه‌های کارگران هستند

نیکلاس تئودوراس (مسئول روابط بین‌الملل از کشور یونان) در اجلاس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU) با بیان اینکه این اجلاس می‌تواند نقشه راهی برای کارگران کشورهای مختلف باشد، گفت: همچنین اجلاس WFTU حیطه‌ای است که بتوانیم تضاد و درگیری‌هایی که از سمت امپریالیسم است را کنترل کنیم.

وی با اظهار اینکه این درگیری‌ها با هدف کنترل صنعت، بازار، مسیرهای ترابری کشورهای مختلف، مواد خام و کالاهای آنها انجام می‌شود، افزود: آمریکا، اروپا، اتحادیه ناتو و دیگر کشورهای امپریالیست جنگ‌هایی به راه انداختند تا در کشورهای ما مداخله کنند و تحریم‌هایی علیه ما و راهکارهایی برای کنترلمان در سطح جهان داشته باشند.

نماینده یونان در اجلاس WFTU با بیان اینکه آنها در خاورمیانه طرحی برای ایجاد نفاق و دروغ دارند تا بتوانند بسیاری از کشورها را تخریب کنند، تصریح کرد: باید چارچوبی داشته باشیم تا بتوانیم جلوی فعالیت‌های آمریکا را که می‌خواهد سفارت خود را در بیت‌المقدس مستقر کند بگیریم و در این راستا مبارزه کنیم.

وی در تکمیل سخن خود توضیح داد: طرح استقرار سفارت آمریکا در بیت‌المقدس با این هدف است که مبارزه خود را علیه کشورها و دولت‌های مختلف در منطقه داشته باشد.

تئودوراس در عین حال تاکید کرد: باید موضع مستحکمی داشته باشیم برای حمایت از حق هر ملتی که می‌خواهد خود برای سرنوشتش بدون مداخله دولت‌های دیگر تصمیم بگیرد.

وی با بیان اینکه امپریالیسم در حال بردن تهاجمات خود به جبهه‌های مختلف است، گفت: یونان و اتحادیه اروپا با طرح‌هایی که دارند از طرح ناتو و مداخله در کشورهای مختلف حمایت می‌کنند.

نماینده یونان در اجلاس WFU همچنین اظهار کرد: آنها در حال تحمیل سیاست‌های ضدکارگری، کاهش دستمزد، افزایش مالیات، خصوصی‌سازی و ایجاد محدودیت برای اتحادیه‌های کارگری هستند.

تئودوراس با بیان اینکه دولت یونان دولتی خود تعریف شده است، افزود: این دولت چپ‌گرا به تازگی اقداماتی را برای ارائه دستمزدهای جدید، کاهش مستمری بازنشستگان، افزایش مالیات و باز گذاشتن دست بانک‌ها برای به مزایده گذاشتن خانه‌های کارگرانی که نتوانستند دیون خود را بپردازند، انجام داده است.

وی با بیان اینکه دولت یونان، قانون ضدکارگری را مصوب کرده که خشم مردم را برانگیخته است، تصریح کرد: باید به کمک اتحادیه‌های کارگری به طبقه کارگر کمک و این نیروها را تقویت و از بدنامی و شکست اتحادیه کارگری جلوگیری کنیم.

تئودوراس با تاکید بر اینکه باید علیه این سیاست‌ها مبارزه کرد تا به پیروزی رسید، گفت: فکر می‌کنیم WFTU می‌تواند کمک و در این زمینه؛ نقش مهمی ایفا کند.

وی با بیان اینکه در ابتدای خط جبهه برای مبارزات کارگری قرار دارند، تاکید کرد: در برابر تضعیف‌سازی کارگران و ایجاد روحیه در آنها از طریق اتحادیه کارگری مبارزه می‌کنیم و معتقدیم WFTU موظف است که به‌صورت عملی فعالیت‌های کشورهای مختلف را علیه کارگران خود پایش کند.

منبع : https://www.ilnanews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار