ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مصوبه انتقال منابع درمان تامین اجتماعی را بازگردانید:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مصوبه انتقال منابع درمان تامین اجتماعی را بازگردانید/شورای نگهبان پیگیری کند .

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی گفت: نمایندگان مجلس با تصویب بند (ز) تبصره هفت لایحه بودجه سال ۹۷، نشان دادند هنوز صدای خواسته‌های مردم به ویژه قشر محروم جامعه را نشنیده‌اند.

رضا عظیم‌آذری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از تصویب این بند از تبصره لایحه بودجه سال ۹۷ که براساس آن سهم درمان سازمان تامین اجتماعی به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود، اظهار داشت: درحالیکه کشور پس از اعتراضات اخیر و حضور دوباره مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در حال حرکت به سمت آرامش بود، این‌بار نمایندگان مجلس با همراهی با طراحان طرح شکست خورده تحول نظام سلامت، شرایط را برای بروز اعتراضات جدید جامعه کارگری و کارگران بازنشسته فراهم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این مصوبه راه را برای تاراج اموال کارگران باز کرده است، گفت: در طول عمر سازمان تأمین اجتماعی؛ درمان یکی از بخش‌هایی بود که با ساختار قانونی تعریف شده مبنی بر ارایه خدمات رایگان درمانی در واحدهای تحت پوشش خود توانسته بود به بخش عمده‌ای از نیازهای کارگران و بازنشستگان هرچند غیرکامل پاسخ گوید.

رییس سابق کانون انجمن‌های صنفی حرف کارگران استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه در حال حاضر اجرای طرح تحول نظام سلامت با کمبود اعتبار مواجه شده است، افزود: دولت از همان آغاز زمان اجرای این طرح ناموفق در پی دستیابی به منابع درمان تأمین اجتماعی که باید آن را به اصطلاح حق‌الناس کارگران و بازنشستگان قلمداد کرد، بود. و با ارایه این تبصره و کسب موافقت نمایندگان مجلس؛ توانست به این منابع بکر دست پیدا کند که باید در این شرایط به حال و روز بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی گریست.

رضا عظیم‌آذری افزود: باید توجه داشت سازمان تأمین اجتماعی از سال‌ها قبل از یکسو به دلیل تعهدات ایجاد شده دولت و مجلس برای این سازمان در قالب طرح‌های ارایه خدمات به افراد تحت پوشش جدید به شکلی که منابع مالی آن باید از سوی دولت تأمین می‌شد و نیز بدهی‌های کلان دولت با مشکلات عدیده‌ای روبرو بوده ولی با این وجود توانسته در بخش درمان مستقیم خدمات حداقلی برای کارگران ارایه دهد که با این مصوبه جدید شرایط بسیار مطلوبی در انتظار آنان خواهد بود و کلیه افراد تحت پوشش تامین اجتماعی باید انتظارات خود را از بخش درمان کان لم یکن تلقی کنند.

وی با ابراز تعحب از این مصوبه اظهار داشت: همه می‌دانند منابع حاصله در صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی توسط خود بیمه‌شدگان حاصل شده و با این مصوبه بدین ترتیب در این منابع دیگر افراد سهیم خواهند شد که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اقدامات پیشین دولت در تصاحب بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی در قالب برنامه‌های توسعه به دلیل اعتراضات گسترده جامعه کارگری به نتیجه نرسید، گفت: متاسفانه دولت این‌بار از طریق لایحه بودجه سال ۹۷ وارد عمل شده و آن را باید آغازی برای به یغما بردن اموال متعلق به خود کارگران دانست.

رضا عظیم‌آذری با بیان اینکه تصویب بند (ز) تبصره هفت لایحه بودجه، زمینه‌ساز اعتراضات جامعه کارگری خواهد شد، گفت: قطعا تصویب این مصوبه برخلاف نظرات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری است و کسانی که چنین تصمیمات غیرکارشناسی را اتخاذ کرده‌اند باید عواقب آن درنظر داشته باشند چراکه هم‌اکنون وضعیت نامناسب بخش درمان دولتی برای همگان روشن است و با این اقدام، بخش درمان تامین اجتماعی نیز به این وضعیت اسفبار دچار خواهد شد.

وی افزود: در شرایطی که مقام معظم رهبری بر در نظر داشتن حقوق کلیه آحاد و اقشار مختلف مردم تاکید دارند،  قطعا انتقال منابع درمان سازمان تامین اجتماعی به خزانه‌داری کل کشور شرایط بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده و درمان آنان را با مشکل جدیدی مواجه می‌کند و قطعا انتظار می‌رود در این شرایط حداقل شورای نگهبان که بر رعایت موازین شرعی تأکید دارد، اجازه ندهد منابع تأمین شده از سوی کارگران برای قشر دیگری صرف شود.

وی با انتقاد از برخی مباحث مطرح شده درخصوص تصویب این مصوبه مبنی بر اینکه سیستم هزینه‌کرد تامین اجتماعی در حوزه درمانی شفاف نیست، گفت: متاسفانه راه‌حل این موضوع این نبود که منابع درمان سازمان تأمین اجتماعی از آن گرفته می‌شد بلکه باید سیستم نظارتی تقویت می‌شد و براساس اینکه سرمایه تامین اجتماعی متعلق به کارگران و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی است، می‌بایست با تشکیل نهادی مستقل متشکل از نمایندگان ذینفع اعم از دولت، شرکای اجتماعی و احیانا سایر نهادهای نظارتی از سایر قوا عملکرد این بخش رصد و تداوم فعالیت‌های آن با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر صورت می‌گرفت.

منبع : https://www.ilnanews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار