ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کینوا نمی‌تواند جایگزین برنج شود :

0
خبرگزاری میزان- دبیر انجمن برنج با بیان اینکه کاشت گیاه کینوا (شبه برنج) در کشور با شکست مواجه می‌شود،گفت: یقینا این گیاه نمی‌تواند جایگزین برنج شود به دلیل اینکه اگر می‌توانست، کشورهایی که برنج می‌کارند این گیاه را سال ها قبل جایگزین می‌کردند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، کینوا یا شبه برنج گیاهی است که زادگاه اصلی آن آمریکای جنوبی است.

گیاه کینوا نسبت به برنج سبک‌تر بوده و راحت‌تر هضم می‌شود به همین دلیل گفته می‌شود جایگزین مناسبی برای برنج به شمار می‌رود و در مناطق کم آب و حتی شور نیز قابلیت کشت دارد.

به دلیل ذکر شده وزارت جهادکشاورزی تصمیم گرفته کشت این گیاه را در کشور توسعه دهد تا به گفته عباس کشاورز، معاون زراعت وزیر کشاورزی جایگزین برنج وارداتی شود.

در همین باره جمیل علیزاده شایق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد درباره برنامه وزارت جهادکشاورزی برای کشت گیاه کینوا (شبه برنج) اظهار کرد:  این محصول بیشتر به گندم شبیه است تا برنج و چون مصرف آب آن کم است وزارت جهاد به خاطر فشاری که برای کشت نکردن برنج به این وزارتخانه وارد شده، با عجله کینوا را مطرح کرده است.

دبیر انجمن برنج افزود: کارشناس‌های کشاورزی چند سالی است که کینوا را می‌شناسند اما، وزارتخانه هیچ برنامه‌ای برای آشنا کردن کشاورزان با این محصول نداشته است.

وی افزود: وزارت جهادکشاورزی بدون اینکه کلاس ترویجی برای کشاورزان برگزار کند اعلام کرده که کشاورزان کینوا بکارند.

شایق ادامه داد: کار مسئولان وزارت جهاد به مثابه این است که از یک مقاله ۲۰ پاراگرافی برخی از پاراگراف های آن را حذف کنیم و انتظار داشته باشیم مخاطب متوجه کل مقاله شود.

دبیر انجمن برنج با بیان اینکه مشکل بزرگ وزارت جهادکشاورزی درباره کشت کینوا، ضعف ترویج است،خاطرنشان کرد: باید از دو سال قبل که نکاشتن برنج را اعلام کردن، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد، کشاورزان کشور را با این گیاه آشنا می‌کرد.

وی با بیان اینکه طرح کاشت کینوا با شکست مواجه می‌شود، گفت: یقینا این گیاه نمی‌تواند جایگزین برنج شود به دلیل اینکه اگر می‌توانست، کشورهایی که برنج می‌کارند این گیاه را سال ها قبل جایگزین می‌کردند.

منبع : http://www.mizanonline.ir/fa/news/394785

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار