ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کنسرسیوم چیست؟

0

خبرگزاری میزان- کنسرسیوم مشارکت و اتحاد دو یا چند نفر یا چند شرکت یا چند سازمان یا ترکیبی از آنها باهم می گوییم که برای رسیدن به یک هدف، فعالیت های هماهنگ دارند یا منابعشان را با هم ادغام می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، واژه‌ کنسرسیوم شراکت، انجمن یا جامعه بوده و به معنای صاحب دارایی یا همراه است. هرگاه پیرامون موضوع انجام یک پروژه خاص ارتباط حقوقی جونت ونچر یا مشارکت انتفاعی مطرح شود معمولا معادل کنسرسیوم در نظر گرفته می شود.

البته در کنسرسیوم پیوند شرکت ها یا افراد برای انجام پروژه یا فعالیتی ایجاد می شود که بازه زمانی محدودی برای آن تعریف شده باشد در حالیکه تشکیل جوینت ونچر بدون اینکه مدت معینی برایش درنظر گرفته شده باشد چند شرکت و فرد را کنار هم گرآوری می کند.

شراکت افراد یا سازمانها برای انجام یک پروژه خاص کنسرسیوم نامیده می شود. موضوع کنسرسیوم می تواند تاسیس یک سد یا پل خاص، ساخت نیروگاه، برگزاری یک نمایشگاه، تولید محصول و … باشد. هر کنسرسیوم دارای مدت محدود می باشد. شرکت کنسرسیوم دارای کارکرد تجاری و نیز غیر تجاری می‎باشد. در شرکت‎ها‌‎ی کنسرسیوم حدود و وظایف هر یک از توسط تفاهم نامه و اداره ثبت شرکت تعیین و تایید می‎شود. اعضای کنسرسیوم، هویت و استقلال مدیریتی، قانونی و مالی خود را حفظ خواهند می نمایند.

گاهی برای شکل گیری شرکت کنسرسیوم، با هدف صادرات محصول شکل می گیرد. در این مدل، شرکت کنسرسیوم صادراتی از پیوند داوطلبانه شرکت‌ها‌ و به ارتقای کمی کالا و خدمات صادراتی و ساده سازی منظورتشکیل می شود.

Airbus  کنسرسیوم شرکتهای کوشا در زمینه هوا فضا و World Wide Web Consortium  تشکیل شده از فعالین استانداردهای وب از معروفترین کنسرسیوم ها می باشند. امروزه در ارتباطات و رسانه ها مانند کتاب، تلویزیون و روزنامه ها نیز چنین مشارکت هایی انجام می‎شود.

هدف‌های کنسرسیوم

به دست آوردن سهم بیشتر از بازارهای جدید و بازاریابی و فروش بیشتر.
بهره‌برداری و استفاده از معادن که در اختیار دولت است.
انجام مطالعات و پروژه‌های پژوهشی بین رشته‌ای.
صادرات محصولات.
تولید کردن محصولی پیچیده که به بهره‌گیری از توانمندی‌های مختلف نیاز دارد مانند ساختن هواپیما.
برگزار کردن نمایش‌ها و همایش‌های بین‌المللی.

منبع : http://www.mizanonline.ir/fa/news/393955

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار