ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

جامعه کارگری درآمدی به مراتب کمتر از خط فقر دارد:

0

حبیب‌زاده:

جامعه کارگری درآمدی به مراتب کمتر از خط فقر دارد .

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران گفت: در دوران نزدیک به پیروزی انقلاب سال ۵۷ پیوستن جمعیت میلیونی کارگران باعث شد تا انقلاب پیروز شود. در سالهای زمان جنگ نیز این کارگران بودند که با حضور همزمان درجبهه‌ها و فعالیت در خطوط تولید از انقلاب دفاع کردند. بعد از آن در دوران سازندگی نیز با همه فشارهایی که بر روی کارگران بود باز هم جامعه کارگری به وظایف خود عمل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا افشین حبیب زاده در جشنواره قرآنی فجر دارالقرآن خانه کارگر گفت: انباشت سالها مطالبات معوقه کارگران باعث شده است تا امروز جامعه کارگری درآمدی به مراتب کمتر از خط فقر داشته باشند.

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران افزود: در شرایطی که نیاز داریم به معیشت کارگر توجه شود، شاهد نادیده گرفتن مطالبات کارگری در برنامه‌های مربوط به توسعه کشور هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: در سال‌های بعد از انقلاب زمان‌هایی پیش آمد که نرخ تورم تا بیش از ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد اما در مقابل دستمزد کارگران نهایتا ۱۸ درصد افزایش پیدا کرد. این وضعیت در حالی است که جامعه کارگری چه در دوران انقلاب چه در دروان جنگ و چه در دوران سازندگی تلاش‌هایی زیادی را انجام داده است اما همواره تحت فشار اقتصادی نیز قرار داشته است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه در خصوص نقش موثر کارگران در سه دوره یاد شده کمتر اقدامی در جهت مستند سازی صورت گرفته است افزود: می‌طلبد هر چه زودتر برای جمع آوری این مستندات تاریخ معاصر اقدام کنیم.

وی یادآور شد: در دوران نزدیک به پیروزی انقلاب سال ۵۷ پیوستن جمعیت میلیونی کارگران باعث شد تا انقلاب پیروز شود همین طور در سالهای زمان جنگ نیز این کارگران بودند که با حضور همزمان درجبهه‌ها و فعالیت در خطوط تولید از انقلاب دفاع کردند. بعد از آن در دوران سازندگی نیز با همه فشارهایی که بر روی کارگران بود باز هم جامعه کارگری به وظایف خود عمل کرد.

حبیب‌زاده همچنین در واکنش به صحبت‌هایی که این روزها در مورد شرایط مطلوب اقتصادی قبل از انقلاب می شود گفت: برخلاف این صحبت‌ها مستندات تاریخی نشان می‌دهد که در سال ۵۶ رکود بی‌سابقه‌ای در کشور حاکم شد. البته در همان زمان شاه دست به انجام اقداماتی زد که بیشتر به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار