ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کمیته‌های طرح همسان‌سازی در تامین اجتماعی منتظر پول دولت‌ هستند:

0

نائب رئیس کانون بازنشستگان تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

درآمدِ درمان تامین اجتماعی نباید به خزانه دولت برود/به تامین اجتماعی به اندازه آلاینده‌های فرودگاه امام خمینی بها دادند .

علی دهقان‌کیا می‌گوید: اگر فوراً منابع مالی صندوق تامین اجتماعی تامین نشود، این سازمان نمی‌تواند روی پای خود بایستد. منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی نباید به حساب خزانه دولت واریز شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی دهقان‌کیا (نائب رئیس کانون بازنشستگان تهران و عضو سابق هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار) در رابطه با تلاش مجلس در صحن علنی برای اصلاح لایحه بودجه سال آتی به نفع بازنشستگان و افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و بحث تلاش برای همسان‌سازی مستمری بازنشستگان، اظهار کرد: ما از طریق کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران مرتب با نمایندگان مجلس در تماس هستیم و از آنجا که می‌دانیم برخی از تصمیم‌گیران و برنامه‌ریزان در دولت چندان تمایلی برای دفاع از حقوق کارگران و بازنشستگان ندارند و توجهی به وضعیت بحرانی سازمان تامین اجتماعی ندارند، لذا بیشتر مخاطب خود را مجلس قرار داده‌ایم.

رقم تخصیص یافته اولیه به سازمان تامین اجتماعی از سوی دولت مایوس‌کننده بود

وی با انتقاد از رویکرد دولت در بودجه سال آتی گفت: متاسفانه وقتی می‌بینیم که در ردیف‌های بودجه‌ای پیشنهادی دولت، رقمی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای رفع بوی بد و آلاینده‌های اطراف فرودگاه امام خمینی پیش‌بینی شده و این درحالی‌ست که سازمان تامین اجتماعی نیز ۱۰۰ میلیارد تومان ردیف بودجه دریافت کرده‌ است، از این وضعیت مایوس و ناامید می‌شویم؛ زیرا این رقم حتی هزینه چند روز مخارج سازمان تامین اجتماعی را فراهم نمی‌آورد.

نائب رئیس کانون بازنشستگان  تهران ضمن تشکر از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق بابت پیگیری‌هایی که تاکنون به‌عمل آورده‌اند، بیان کرد: در اینکه پافشاری آن‌ها برای تصویب کلیات بودجه سال ۹۷ به‌همراه اصلاحات در این لایحه مثبت بوده شکی نیست، اما پیام ما بازنشستگان به مجلس و کمیسیون تلفیق این است که از این پس در تصویب جزئیات لایحه بودجه، برای وصول مطالبات و اموال سازمان تامین اجتماعی، تنها به واگذاری شرکت‌ها و اموالی مجوز بدهند که سودده هستند و غیر از آن‌را از دولت قبول نکنند؛ زیرا ممکن است دولت بسیاری از شرکت‌ها و اموال زیان‌ده خود را برای وصول مطالبات به تامین اجتماعی و صندوق‌هایی که به آن‌ها بدهکار است، بدهد که این دردی را از آن صندوق‌ها دوا نمی‌کند.

تنها شرکت‌های سودده از دولت تحویل گرفته شود

دهقان‌کیا با بیان اینکه اگر فوراً منابع مالی صندوق تامین اجتماعی تامین نشود، به‌زودی این نهاد بین‌النسلی دیگر نمی‌تواند روی پای خود بایستد، تاکید کرد: باید شرکت‌ها و اموال سود‌ده به سازمان تامین اجتماعی تحویل شود که سریعاً قابل فروش باشند؛ و در این زمینه مجلس باید بر عملکرد دولت نظارت کند.

این فعال صنفی بازنشستگان با اشاره به بحث دیگری که در کلیات لایحه بودجه تصویب شده و باید در تصویب جزئیات لحاظ شود، گفت: بحث تبصره ماده هفت قانون تامین اجتماعی که تبصره معروف به «نُه/ بیست و هفتم» است، اهمیتی ویژه دارد و باید مورد توجه نمایندگان مجلس باشد. موضوع این تبصره، «نُه/ بیست و هفتم» از۳۰ درصد حق بیمه‌ پرداختی کارفرماست که در صندوق تامین اجتماعی باید به بخش درمان اختصاص یابد و مواردی مانند زایمان نیروی کار، استراحت‌های پزشکی، کفن‌و‌دفن و مواردی مشابه نیز در قالب این تبصره تخصیص می‌یابند.

علی دهقان کیا با بیان اینکه این «نُه/ بیست و هفتم» ام باید به حساب خزانه برود، بیان کرد: در قانون برنامه ششم و در ماده ۷۰ می‌گوید هزینه‌های درمان تامین اجتماعی باید به حساب درمان خود سازمان تامین اجتماعی واریز شود. در ماده ۵۹ گفته می‌شود که پول‌های دولتی به حساب خزانه می‌رود؛ بنابراین درآمدی که از ۲۷/۹ ام در صندوق غیردولتی تامین اجتماعی کسب می‌شود، نباید به حساب خزانه که دولتی است واریز شود و باید در صندوق بماند.

عضو سابق هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه ما جامعه بازنشستگان انتظار داریم که مجلس به این مسئله نیز رسیدگی کند، گفت: پیشنهاد ما به مجلس و دولت این است که به این حساب ۲۷/۹ ام نظارت کنند و درجریان باشند که در کجا هزینه می‌شود و اگر دولت بخواهد این حساب را خالی کرده و به خزانه واریز کند، صندوق تامین اجتماعی دچار بحران نقدینگی شده و بسیاری از پرداخت‌های درمانی فعلی دچار مشکل خواهند شد.

این فعال حقوق بازنشستگان، در رابطه با بحث همسان‌سازی مستمری بازنشستگان در لایحه بودجه و رقم دو هزار میلیارد تومانی مورد انتظار نمایندگان مجلس -که دوبرابر رقم پیشنهادی دولت است- بیان کرد: خود بحث همسازن‌سازی در شرایطی ممکن است که دولت بدهی‌های خود به صندوق تامین اجتماعی را بپردازد.

کمیته‌های طرح همسان‌سازی در تامین اجتماعی منتظر پول دولت‌ هستند

وی با بیان ضرورت همسان‌سازی گفت: از آنجا که طی چند دهه اخیر، قدرت خرید حقیقی کارگران با برآورد ما در کانون بازنشستگان تهران حدود ۶۵ درصد کاهش یافته است، ما انتظار داریم تا سبد معیشت حداقل برای پرشدن شکاف موجود و احیای اندکی از قدرت خرید کارگران و بازنشستگان و مستمری‌بگیران، ملاک کلیه پرداخت‌ها به کارگران و حتی بازنشستگان شود تا دیگر در بحث همسان‌سازی دریافتی‌ها به مشکل برنخوریم.

دهقان‌کیا با اشاره به اینکه تشکل‌های کارگران و بازنشستگان نامه‌ای برای مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در رابطه با همسان‌سازی ارسال کرده‌اند، گفت: مدیرعامل مربوطه این نامه را به بخش بیمه‌ای سازمان ارجاع داده و آنها نیز اعلام کردند کمیته‌هایی را برای همسان‌سازی تشکیل داده و وعده داده‌اند که به محض تامین مالی طرح همسان‌سازی از سوی دولت، این کار را انجام خواهند داد.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار