ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تفرقه میان تشکل‌های کارگری باعث شد وزیر بهداشت برای کارگران نسخه بپیچد:

0

حسن صادقی مطرح کرد؛

تفرقه میان تشکل‌های کارگری باعث شد وزیر بهداشت برای کارگران نسخه بپیچد/فصل ششم قانون کار نیازمند اصلاح است .

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ضمن انتقاد از رویکرد دولت و وزیر بهداشت در قبال کارگران گفت: تشکل‌های کارگری باید تقویت شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در نشست امروز رابطین خانه کارگرِ غرب تهران گفت: کارگر نمی‌تواند سیاسی نباشد؛ آن هم در دنیایی که اقتصادش مبتنی بر نظریات اقتصاد سیاسی است و روابط بین‌الملل آن منبعث از مسائل سیاسی است.

صادقی افزود: اگر کارگر سیاست را بشناسد، نمی‌توانند کلاه بر سرش بگذارند و قدرت تصمیم‌گیری را از وی بگیرند. در کشوری که بقال آن سیاسی است، نمی‌توانیم از کارگر بخواهیم که سیاسی نباشد؛ لذا نیروی کار باید سیاست را بشناسد و مقدمات علوم سیاسی را بداند تا وقتی با واژه‌های اقتصاد سیاسی مواجه شد در درک آنها بازنماند و درنهایت از آن شناخت علمی داشته باشد.

صادقی با بیان اینکه خانه کارگر سازمانی کارگری است که به حمایت از تشکل‌های کارگری و قدرت گرفتن آنها می‌پردازد، گفت: اگر تشکلات کارگری به وجود بیایند و حرکت کنند، خانه کارگر پیاده‌نظام آنها خواهد شد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه با بیان اینکه تفرقه میان تشکل‌ها موجب شده وزیر بهداشت برای کارگران نسخه بپیچد، گفت: وزیر بهداشت تلاش کرده با نوشتن نامه‌ای به رئیس جمهوری اینگونه القا کند که تعرفه پزشکان تامین اجتماعی بالاتر از تعرفه پزشکان وزارت بهداشت است.

صادقی در ادامه با بیان اینکه باید یکبار در مقابل زیاده‌خواهی‌ها بایستیم و در مقابل ادغام «نُه/ بیست و هفتم» حق درمان کارگران و بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی مقاومت کنیم؛ گفت:‌ وزارت بهداشت پیوسته در این امر پافشاری کرده که حق درمان کارگران باید به حساب مشترکی واریز شود ولی این خواسته با مخالفت ما  کارگران قرار گرفته و خواهد گرفت.

صادقی در ادامه با تاکید بر اینکه تشکل‌های کارگری ما زرد هستند، گفت: تشکل‌های کارگری باید با هم هم‌افزایی داشته باشند و به تنهایی بیرق رهبری را  دست خود نگیرند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه با اشاره به ضرورت اصلاح فصل ششم قانون کار در جهت بحث قدرت تشکل‌های کارگری گفت: در حال حاضر فصل ششم برای تشکل‌ها محدودیت ایجاد کرده است و این محدودیت باید به نحوی در جهت قدرت گرفتن تشکل‌ها و اعمال نفوذ هرچه بیشتر آنها اصلاح شود.

صادقی در ادامه با تاکید بر اینکه کسی که نماینده کارگر می‌شود، باید پای اعتراض، دستگیری و محاکمه بایستد، گفت: نماینده کارگر باید قدرت داشته باشد تا کارگرانی که آنها را نمایندگی می‌کند پشت وی بایستند و در مواقع ضروری از وی حمایت کنند. در شرایطی که تشکل‌ها محدودیت دارند، قدرت نماینده کارگر هم محدود می‌شود لذا همانطور که گفتم باید تمرکز بیشتری روی فصل ششم قانون کار و کارا کردن آن داشته باشیم.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار