ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تاثیر مدت قرارداد بر انگیزه نیروی کار:

0
یکی از فعالان کارگری عنوان کرد که قراردادهای موقت انگیزه و روحیه نیروها را از بین می برد و بر افزایش بهره‌وری بنگاه کارفرمایان تاثیری نمی گذارد.

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر،  هادی ابوی اظهار کرد: بیشترین میزان پرونده‌های شکایات کارگران در مراجع حل اختلاف به قراردادهای موقت و عدم پرداخت حق سنوات مربوط می شود.  شکایت کارگران در زمینه اخراج و عدم پرداخت حق بیمه و سنوات همواره افزایش داشته و در سالهای اخیر بحث قراردادهای موقت در مراجع حل اختلاف گسترش یافته است.

بر اساس این خبر، این فعال کارگری گفت: متاسفانه در برخی صنوف پرداخت حق سنوات و مزایای حین کار اهمیتی ندارد و کارگران حداقل‌های وزارت کار را هم دریافت نمی‌کنند و زمانی که متوجه قضیه می‌شوند و حقوق خود را از کارفرما طلب می‌کنند بلافاصله عذرشان را می‌خواهند.

ابوی تاکید کرد: طبق ماده ۱۰ قانون کار قرارداد باید در چهار نسخه به کارگر کارفرما، اداره کار و نماینده کارگر یا انجمن صنفی محل کار فرد ارائه گردد و کارگر یک نسخه از آن را در اختیار بگیرد.  قراردادها تا زمانی که مشروعیت نداشته باشند حمایت نمی شوند اما در حالی که یک نسخه از قرارداد کار در اختیار کارگر قرار بگیرد راحت تر می‌تواند مطالبات خود را پیگیری کند.

به گزارش جامعه خبر، این مقام مسئول وجود قراردادهای موقت را موجب سلب آسایش و عدم امنیت شغلی نیروی کار خواند و گفت: برخی کارفرمایان تصور می‌کنند که با تعدیل و اخراج نیروی کار به افزایش بهره‌وری بنگاه خود کمک می‌کنند در حالی که با این کار انگیزه و روحیه کار در کارگران را از بین می برند.

ایسنا

منبع : https://www.jamehnews.com/25739

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار