ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

روش پرزنت کردن یک کارفرمای بد اخلاق:

0

چگونه یک کارفرمای بداخلاق را متقاعد کنید؟ منظور من کنترل اعصاب مدیر یا کارفرما نیست، بلکه شکستن گارد دفاعی در برابر مسائل مالی و مالیاتی است.یکی از مواردی که حسابداران زیادی از آن گلایه می کنند، رفتار و پاسخ برخی از کارفرمایان از این نوع رفتار ها می باشد.

این در حالی است که همین رفتار و عکس العمل باعث می شود ۲ اتفاق بد رخ دهد: ۱- حسابدار از اجرای کار متنفر شود ۲- یک پروژه درآمدزایی متوقف شود. قبل از ارائه راهکار بهتر است بدانید علت این رفتار چیست؟ کارفرمایی که می داند الان این همه مشکلات مالی و مالیاتی تهدیدش می کند بجای اینکه حسابدار را فرشته نجات بداند یک دیو دو سر تصور می کند که با همدستی اداره امور مالیاتی می خواهند او را ویران کنند.

شما در مقابل رفتار تند یک کارفرما چه عکس العملی نشان می دهید؟

خیلی مهم است که شما چه واکنشی به این گارد نشان دهید؟ و تصمیم خود را بگیرد، ادامه دهید و یا جدا شوید. بله قبول دارم بسیار خسته کننده و غیر قابل توجیه است که هیچ پاسخی ندهید و با روی خوش برخورد کنید بالاخره هر فردی هم آستانه تحملی دارد.من تصمیم ندارم اصرار به این موضوع داشته باشم که حیف است و بازار از دست ندهید و اگر برگه ای هم جلو شما پرت کردند با لبخند بگویید کار خوبی کردید؟ خیر اصلاً اینطور نیست. من میخواهم خدمت شما عرض کنم که شما باید رفتار احساسی و منطقی را از هم مجزا کنید.یک حسابدار کلاس و شخصیت خود را دارد و نباید به هیچ عنوان بی احترامی بشنود. ولی این رفتار هم اشتباه است که نتوانید جواب دهید و حتی متقاعد کنید و محل کار را ترک کنید، قبول دارید؟

یک حسابدار کارش ترمیم و بهبود مسائل مالی است نه ساخت و ساز خرابی ها. متاسفانه با حسابدارانی که این رفتار و عکس العمل را از طرف کارفرما می بینند،وارد صحبت شوید، باید دنبال صحت اتفاق باشید، یعنی اگر عملکرد ضعیف حسابدار باعث رفتار بد شده باشد که کار به مراتب مشکل است و ادامه دادن همکاری غیر قابل تحمل می شود.پس ما فرض را بر این اساس می گذاریم که حسابدار هیچ مشکلی در مسائل ندارد و ناراحتی کارفرما مورد دیگری در بر دارد.

از کارفرما اجازه صحبت کردن بخواهید نه اینکه مقابله کنید!

در اینجا بازهم منظور بنده، از کارفرمای عصبانی، یک فرد غیر قابل کنترل نیست، بلکه فردی است که فقط گارد گرفته و صحبتهای شما را جدی نمی گیرد.علت هم مشخص است. حالا شما باید دقیقاً چه اقدامی انجام دهید. مهمترین اقدامات شما در قبال این رفتار می تواند شامل موارد زیر باشد :

  1. اگر صحبتهای شما تکراری شده و هر بار می گویید و اثر بخش نیست از مثالهای واقعی استفاده کنید، مثلا کافی است یک کارفرما تصویر یک برگه مطالبه مالیات و عوارض ارزش افزوده که جرائم میلیونی در آن درج شده مشاهد کند، آنوقت مطمئن باشید در تلاطم اتفاقات قرار می گیرد.
  2. حتماً اظهارات را خود را یکبار در قالب صورتجلسه مطرح کنید و خیلی واضح به کارفرما بگویید امضا کنید تا بعداً دچار مشکل شدید، مقصر اصلی نباشید.
  3. بعد از توضیحات شفاهی، موارد مهم را در قالب یک نامه هشداری بصورت مکتوب مستقیماً تحویل مدیر یا کارفرما دهید.
  4. سعی کنید همکاران کارفرما و اقدامات پیشگیری را در فرآیند کنترل داخلی امور مالی به رخ او بکشید.
  5. اگر در ابتدای راه قرار دارید همه موارد را نیاز نیست یکجا بیان کنید و طب جلسات متوالی ارائه کنید.
  6. شما باید یک غریق نجات باشید نه اینکه به مشکلات دامن بزنید، مثلا اگر مشکل دفاتر قانونی پیدا شده، با برآرود جریمه و تشویق پرداخت آن، کارفرما را به سمت بهبود در سال آینده هدایت کنید.
  7. اصراری بر تکالیف مالیاتی و جرائم نداشته باشید چون بجای نجات دهنده، یک تهدید کننده خواهید بود. بلکه شما مقایسه ای توضیح دهید مثلا اگر مالیات اجاره را پرداخت کنید این اتفاق می افتد و اگر پرداخت نشود چه حادثه ای در پایان سال بوجود می آید.
  8. اگر هم هنوز قرارداد منعقد نکرده اید،یک برنامه اولیه از حالت شماره ۷ پس از بررسی اولیه مستندات ارائه کنید.
  9. مراقب کارفرمایان باهوش باشید، پاسخ زحمات شما با تندخویی داده نشود یعنی بدون یک قرارداد محکم و صرفاًٌ بخاطر بداخلاقی میدان را خالی کنید.
  10. اگر هم با نظر کارفرما مخالف هستید، هیچگاه مقابله نکنید چون شما هم یک حسابدار بد اخلاق هستید.
  11. منبع : http://aaakh.ir/9

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار