ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

می‌خواهند ضررهای طرح سلامت را از جیب بیمه‌پردازان جبران کنند :

0

عضو کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی:

مدافعان افزایش سن بازنشستگی، ایران را با فرانسه اشتباه گرفته‌اند/ می‌خواهند ضررهای طرح سلامت را از جیب بیمه‌پردازان جبران کنند .

اکبر شوکت می‌گوید: موافقان افزایش سن و سابقه بازنشستگی، شرایط طاقت‌فرسای کار در کارگاه‌های ایران را نادیده می‌گیرند و وانمود می‌کنند در کشورهای اسکاندیناوی یا فرانسه زندگی می‌کنند که متوسط سن بازنشستگی در آنها ۶۵ سال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر شوکت (عضو کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی) با انتقاد از دیدگاه‌هایی که درباره افزایش سن و سابقه بازنشستگی وجود دارد، گفت: موافقان افزایش سن و سابقه بازنشستگی، شرایط طاقت‌فرسای کار در کارگاه‌های ایران را نادیده می‌گیرند و وانمود می‌کنند در کشورهای اسکاندیناوی یا فرانسه زندگی می‌کنند که متوسط سن بازنشستگی در آنها ۶۵ سال است.

وی با بیان اینکه کشورهایی که سن بازنشستگی را بالا برده‌اند، سختی کار در محیط‌های کارگاهی خود را کاهش داده‌‌ یا  به‌صورت کلی از بین برده‌‌اند، گفت: در کشور ما، دولت؛ کوشش خاصی برای نوسازی صنایع و کاهش یا از بین بردن سختی کار نکرده و آمار حوادث کار نیز در حال افزایش است. در ۳۰ سال اخیر سالی حدود ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ نفر فوتی بر اثر حوادث کار وجود داشته است به همین میزان هم کارگر، قطع نخاع شده است. پرسش این است که چرا با وجود علم به آنچه بر سر کارگران آمده، بازهم صحبت از افزایش سن بازنشستگی می‌کنند.

عضو کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه اینگونه اظهارنظرها توهین به شعور کارگران است، افزود: در نظر داشته باشید که اکثر کارگران با حداقل مستمری بازنشسته می‌شوند و در نتیجه در ایام بازنشستگی حداقل مستمری را می‌گیرند. حتی کارگران ایرانی پس از بازنشستگی طول عمرشان پایین می‌آید و امید به زندگی بسیار پایینی دارند؛ با این وصف افزایش سن بازنشستگی تنها توهین به شعور کارگران است.

شوکت افزود: افرادی که استدلال می‌کنند چون سن امید به زندگی در ایران بالا رفته، باید سن بازنشستگی را هم افزایش داد، باید نگاهی هم به سن امید به زندگی در میان ۱۳ میلیون کارگر و حدود ۳ میلیون بازنشسته سازمان تامین اجتماعی بکنند تا بفهمند هیچ کارگری تمایل ندارد مثلا تا ۶۵ سالگی کار کند.

شوکت با تاکید بر اینکه دولت باید نسبت به تسویه بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی اقدام کند تا بازنشستگان تامین اجتماعی تحت فشار روحی قرار نگیرند، گفت: کارگران بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی، جور دست‌‌اندازی به صندوق خود را می‌کشند. آنها چه گناهی کرده‌اند که باید اینگونه مورد بی‌مهری دولت‌ها قرار بگیرند و شاهد کاهش ضریب پشتیبانی صندوقی باشند که سرمایه‌اش از پول‌های خودشان تشکیل شده است.

عضو کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی با انتقاد از تحمیل هزینه‌های طرح تحول نظام سلامت بر دوش سازمان تامین اجتماعی و تحت فشار قرار گرفتن بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی از این ناحیه، گفت: دولت هزینه‌های طرح تحول نظام سلامت را بر دوش بیمه‌‌شده‌ها انداخت. این امر یکی از دلایل مطرح شدن احتمال افزایش سن و سابقه بازنشستگی است. مدافعان این طرح باور دارند ضررهایی که از ناحیه طرح تحول نظام سلامت وارد شده را باید از جیب بیمه‌پردازان جبران کرد و سال‌های بیشتری آنها را مجبور به بیمه‌پردازی کرد.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار