ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

برای یافتن شغل متناسب باشخصیتمان چه کنیم؟

0
وقتی برای یافتن شغل در بازار کار جست و جو می کنیم، برای اکثر ما دستمزد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وقتی برای یافتن شغل در بازار کار جست و جو می کنیم، مهم ترین ویژگی شغلی که به دنبال آن هستیم، چیست؟ برای اکثر ما دستمزد از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تا حدی که توجه زیاد به این موضوع ما را از بررسی سایر ویژگی های شغل آینده مان که ممکن است برای همیشه بر زندگی ما تاثیرگذار باشد، باز می دارد.

عواملی چون امنیت شغلی، علاقه به کار یا جَو حاکم بر فضای کار از عوامل بسیار مهمی هستند که امکان دارد پس از ورود به یک حرفه نظر شما را به کلی درباره آن عوض کنند و اگر شما نتوانید تغییر شغل دهید، باید بخش بزرگی از عمرتان را بدون علاقه و میل باطنی به آن کار در آن حرفه ادامه دهید؛ پس بهتر است همان ابتدا در انتخاب شغلمان بیشتر دقت کنیم و هر فرصت شغلی را بی اطلاع از ماهیت واقعی آن نپذیریم. برای یافتن شغلی متناسب با سبک زندگی خود به نکات زیر دقت کنید.۱٫ مشخص کنید از زندگی چه می خواهید

قبل از این که جست و جو برای شغل جدید را آغاز کنید، ابتدا این موضوع را تعیین کنید که در این مرحله از زندگی به دنبال چه هستید و چگونه می خواهید سطح زندگی تان را ارتقا دهید. باید از خود بپرسید که چه چیزی در زندگی ارزش دارد و برای رسیدن به کدام هدف باید جنگید. آیا حقیقتا به دنبال چالشی هستید تا هوش، درایت و ابتکار عمل خود را بسنجید؟ آیا فردی عمل گرایید یا دوست دارید وقت خود را به همراه دوستان سپری کنید؟ آیا به دست آوردن پول انگیزه اصلی شماست؟ به این سوالات به دقت پاسخ دهید: زیرا هر یک از این پاسخ ها شما را به سمت شغلی متفاوت سوق خواهدداد.

۲٫ کدام عامل مهم تر است؟

زمانی که پای یک عمر زندگی شخصی شما در میان است، بهتر است کاملا با خودتان روراست باشید. مرحله بعدی در انتخاب شغلی که برای زندگی شما و سبک زندگی تان متناسب باشد، تعیین کردن اولویت هاست. در ابتدا مشخص کنید در این دوره از زندگی کدام یک از این موضوعات پراهمیت تر است: داشتن حداقل فلان مقدار درآمد ماهیانه، ارتباط با دیگر افراد و کسب تجربه، کارکردن روی مسئله یا مشکلی خاص، حداکثر ۳۰ ساعت کارکردن در هفته و داشتن اوقات فراغت مناسب یا هر هدف دیگر.

۳٫ دنبال شغلی رویایی نباشید، بلکه شغلی ایده آل را جست و جو کنید

یکی از اشتباه هایی که معمولا افراد مرتکب می شوند این است که تصور می کنند فقط یک شغل رویایی ایده آل است و توقعات نا‌به‌جایی در ذهن خود ایجاد می کنند. شاید شما ناگزیر به انجام کارهایی باشید که علاقه به انجام آن ها ندارید. جورج ونسل می گوید: شغل ایده آل شغلی است که با علایق شخصی، توانایی ها، مهارت ها، ارزش ها و سبک زندگی شخصی شما هم‌خوانی داشته باشد. شاید شغلی مانند خوانندگی بی نظیر باشد؛ اما ممکن است این شغل با مهارت یا شخصیت شما هم‌خوانی نداشته باشد. شغل متناسب شغلی است که حسی مثبت به زندگی شما القا می کند.

۴٫ مسائلی که در شغل کنونی شما را آزار می دهد کدام اند؟

بهتر است فهرستی از عواملی که کمبود آن را در شغل فعلی حس می کنید و عوامل آزاردهنده در شغلتان را تهیه کنید. این فهرست به شما کمک می کند که بدانید چرا از شغل فعلی راضی نیستید و به دنبال شغلی ایده آل می گردید.
شاید موفق شوید عوامل نامطلوب را از محیط کاری خود حذف کنید و با احساسی بهتر نسبت به کارتان به آن ادامه دهید.

۵٫ خطوط قرمز را برای خود مشخص کنید

شاید به این دلیل دوست دارید شغلی جدید داشته باشید که لازم است گاهی چند شب در هفته را تا دیروقت در محل کار بمانید؛ در حالی که خانواده شما به حضورتان نیاز دارند یا دوست دارید چند ساعتی را با فرزندتان بگذرانید. قبل از این که شغلتان را ترک کنید، ابتدا با خود بیندیشید، آیا می توانید شغلی با مشخصات دلخواه بیابید؟ شغلی که با سبک زندگی شما هم‌خوانی بیشتری داشته باشد. شاید شغلی که هم اکنون به آن مشغولید ویژگی های مطلوب و منحصر به فردی داشته باشد که در صورت تغیبر شغل خلا آن را حس کنید.

۶٫ به شخصیت خود دقت کنید

خود من شخصا علاقه خاصی به کارکردن در منزل دارم؛ ولی شاید از نظر شما قضیه به شکلی دیگر باشد؛ شاید شما علاقه داشته با شید برای مدتی از منزل خارج شوید یا اصلا از نظر شما کار در منزل باعث کاهش کارایی شود. از خودتان بپرسید در کدام حالت راحت و خوشحال‌ترید و می توانید به بهترین نحو کار کنید؟
برای خود مشخص کنید که به کارهای گروهی علاقه دارید یا تنها کارکردن را ترجیح می دهید؟ آیا حاضرید در ازای حقوقی بیشتر از خانواده دور باشید یا در منطقه ای بد آب و هوا زندگی کنید؟

۷٫ درباره کمپانی هایی که علاقه دارید در آنجا کار کنید پرس و جو کنید

زمانی که درباره شغل مدنظرتان مطمئن شدید، سراغ افرادی بروید که در آن زمینه فعالیت داشته اند یا در کمپانی مدنظر مشغول بوده اند. این افراد اطلاعات جالبی در اختیار شما قرار می دهند. البته زیاد به صحبت های افراد منفی‌نگر توجه نکنید. افرادی که از یک کمپانی بیرون آمده اند نیز می توانند نکات مفیدی به شما گوشزد کنند. وقتی شغلی به نظرتان مناسب بود دیگر درنگ نکنید!

۸٫ برای مصاحبه کاری تقاضا کنید

یکی از ساده ترین و مناسب ترین روش های درخواست یک شغل ایمیل زدن به مسئول مربوطه در آن کمپانی است. البته شما می باید ویژگی و تخصص هایی داشته باشید که برای کمپانی مد نظر جذابیت داشته باشید و باید از شأن و رتبه خود مطلع باشید.

۹٫ از ابراز عقیده و نظر خود هراسی نداشته باشید

اگر برای یک مصاحبه کاری دعوت شدید، هیچ اشکالی ندارد که درباره سبک زندگی، خواسته ها و علایقتان به طور صادقانه با ارشد خود صحبت کنید. بدترین پاسخ و واکنش که ممکن است با آن مواجه شوید «نه» است. اگر آن ها نمی خواهند به شما حقوق مدنظرتان را پرداخت کنند، می توانند انجام کار را اندکی برای شما راحت تر کنند.

پیدا کردن شغلی بی عیب و نقص غیرممکن است؛ اما می توانید از نکات گفته شده برای یافتن شغلی متناسب تر با سبک زندگی تان استفاده کنید.

منبع:ماهنامه معیشت

http://www.yjc.ir/fa/news/6414020

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار