ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کارگران با ارقام غلط گمراه نمی‌شوند:

0

ناصر چمنی در گفت‌وگو با ایلنا:

کارگران با ارقام غلط گمراه نمی‌شوند/مسئولان آدرس اشتباه می‌دهند .

ناصر چمنی با انتقاد از ارقام اعلام شده به عنوان خط فقر گفت: دولت برای اینکه قدرت چانه‌زنی خود را کاهش ندهد، آدرس اشتباه می‌دهد.

ناصر چمنی (عضو کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور) با انتقاد از رقم اعلام‌ شده از سوی معاون رفاه اجتماعی وزارت کار به عنوان خط فقر ملی، گفت: رقم ۷۰۰ هزار تومان که به عنوان خط فقر ملی اعلام شده،  صرف‌نظر از هزینه مسکن، بهداشت و مصارف آموزشی، با احتساب نان هزارتومانی و پنیر هفت هزار تومانی، نمی‌تواند تکافوی هزینه‌های خوراکی نان و پنیر خانوار را نیز بدهد.

این فعال کارگری تصریح کرد: برآورد کمیته مزد در سال گذشته این بود که با درنظر گرفتن نرخ حداقلی اقلام ضروری، برای خانوار ۳.۵ نفره حدود دو میلیون و ۴۰۰هزارتومان در هر ماه نیاز است که این رقم صرفاً تضمین‌کننده بقای افراد است.

چمنی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور در یک دهه گذشته توضیح داد: متاسفانه در سال‌های اخیر ما با مشکل رکود و تورم مواجه بوده‌ایم که در این میان رکود بیش از تورم، بازار کار و سرمایه را تحت تاثیر قرار داد؛ لذا در سال‌های اخیر ضریب اهمیت دستمزد طبقه کارگر برای دولت کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در این سال‌ها دولت سعی می‌کند آدرس غلط بدهد و ارقام اشتباه برای خط فقر اعلام کند تا قدرت چانه‌زنی دولت و کارفرمایان در برابر نمایندگان کارگری تضعیف نشود؛ اما نمایندگان کارگران به علت شناختی که از شرایط بازار و سبد معیشت خود دارند، تحت تاثیر این ارقام اشتباه قرار نمی‌گیرند.

عضو کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در پایان گفت: خط فقر نسبی با محاسبات ما بالای سه میلیون تومان است و رقم «خط فقر گرسنگی» ۷۰۰ هزار تومانی -که تحت عنوان «خط فقر ملی» اعلام شده- حتی به رقم خط فقر گرسنگی برای یک فرد مجرد سالم که اجاره خانه هم پرداخت نمی‌کند هم نمی‌رسد. در چنین شرایطی ما از معاون وزیر کار می‌خواهیم شکل محاسبه و فرمولی که به این رقم رسیده را بیان کند.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار