ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کارگران قربانی تخلفات بیمه‌ای:

0

ناصر آقاجری در گفت‌وگو با ایلنا:

کارگران قربانی تخلفات بیمه‌ای/پیمانکاران و کارفرمایان در پرداخت بیمه تخلف می‌کنند، تامین‌اجتماعی هم نظارت نمی‌کند .

ناصر آقاجری می‌گوید: در شرایطی که کارفرمایان در ارسال لیست بیمه کارگران قراردادی مرتکب تخلف می‌شوند، تنها نظارت و بازرسی دقیق می‌تواند مانع از اجحاف در حق کارگران شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر آقاجری (فعال صنفی کارگران پروژه‌ای) در ارتباط با عدم نظارت بر عملکردِ بیمه‌ای پیمانکاران و تخلفات متداول گفت: تامین اجتماعی بایستی نظارت بر کار پیمانکاران در پروژه‌های قراردادی را جدی‌تر بگیرد. بازرسان تامین اجتماعی باید بر بیمه کردن کارگران نظارت مدام داشته باشند و بررسیِ تطابقِ مبلغ بیمه پرداختی به وسیله‌ی کارفرمایان با حقوق واقعی کارگران را با جدیت انجام دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تامین اجتماعی در این زمینه هیچ اقدام عملی انجام نمی‌دهد؛ افزود: این وضعیت در مورد کارگران و نیروی کار قرارداد موقت و پروژه‌ای که تعدادشان بسیار زیاد است و در شرایط فعلی می‌شود گفت اکثریتِ نیروی کار را تشکیل می‌دهند، فاجعه‌آفرین است.

آقاجری تاکید کرد: فقدان نظارت و عدم بررسی فرم‌های بیمه‌ی کارگران و تطابق ندادن این فرم‌ها که توسط کارفرمایان ارائه می‌شود، با حقوق دریافتی کارگران در عمل تامین اجتماعی را از اهداف اولیه و ساختاری خود که باید مدافع کارگران باشد، خارج کرده و به سازمانی مدافع منافع اقتصادی پیمانکاران و دلالان دست‌چندم تبدیل کرده‌است.

این فعال کارگری در تشریح وضعیتی که تخلفات بیمه‌ای برای کارگران به وجود می‌‌آورد، گفت: نیروی کار و همه‌ی کارگران صنعتیِ قرارداد موقت و پروژه‌ای، پس از آن که دچار حادثه‌ای در محیط کار  شده و از کار افتاده شوند، تازه متوجه می‌شوند باید با حداقل حقوق زندگی کنند؛ چراکه پیمانکاران به دلیل اینکه می‌خواهند پول کمتری ماهانه بابت بیمه پرداخت کنند، بیمه‌ی کارگران را با حداقل حقوق محاسبه و پرداخت می‌کنند؛ تامین اجتماعی هم هیچ نظارتی انجام نمی‌دهد.

آقاجری تاکید کرد: در این شرایط هم سازمان تامین اجتماعی که در عمل متعلق به خود کارگران است، متضرر می‌شود و هم کارگران از خدماتی که قانون برایشان درنظر گرفته، محروم می‌مانند و مجبور می‌شوند به دلیل تخلفات کارفرمایان عمری را با مستمری حداقلی سر کنند. ‌

این فعال کارگری در پایان تاکید کرد: در حقیقت قربانیِ این بی‌قانونی که به راحتی به دلیل عدم نظارت کاربردی می‌شود، آینده‌ی خانواده‌ی کارگران است. این وضعیت در حالی است که تامین اجتماعی متعلق به میلیون‌ها کارگری است که از سال های ۱۳۲۵-۱۳۲۶ تا امروز با پرداخت حق بیمه این سازمان را سامان داده‌اند و بایستی با اعمال سازوکارهای مناسب قبل از هر چیز مدافع منافع همین کارگران باشد.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار