ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مقصران گرانی قیمت ارز چه کسانی هستند؟

0
دهقانی‌نقندر پاسخ داد:

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: رها شدن همزمان مبارزه جدی با قاچاق کالا و مدیریت بازار ارز به صعودی شدن نرخ ارز در بازار منجر شده است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت، محمد دهقانی نقندر عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، درباره وضعیت بازار ارز در مدت اخیر، اظهار کرد: قیمت دلار در ماه های اخیر با افزایش روبرو شده و علت موضوع روشن است چرا که؛ وقتی به قاچاقچیان اجازه داده می شود ۳۰ میلیارد دلار از بازار، ارز تامین کنند و کالای قاچاق وارد کشور کنند بازار عرضه و تقاضای ارز از تعادل خارج می شود.

واردات بی رویه یکی از عوامل موثر در رشد تقاضای ارز

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واردات بی رویه یکی از دلایلی است که باعث شده تقاضا ارز با رشد روبرو شود این در حالی است که ضرورت ندارد برخی کالاهای غیراساسی وارد کشور شود.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی، افزود: بخشی از ارز صرف واردات لباس و لوازم آرایشی و لوزام غیرضروری می شود این در حالی است که نباید اجازه داد تا کالاهایی وارد کشور شود که در داخل تولید می شود.

بررسی نقش قاچاقیان و دلالان در رشد قیمت ارز

دهقانی نقندر با بیان اینکه راه حل ساماندهی بازار ارز، اجرای صحیح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، گفت:وقتی همزمان مبارزه جدی با قاچاق کالا و مدیریت بازار ارز رها شده است نرخ ارز صعودی می شود.

دهقانی نقندر تصریح کرد: در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آمده است هر زمانی که دولت برای ارز ضوابطی مشخص کند و اگر غیر از ضوابط مذکور، اقدامی صورت گیرد به منزله قاچاق ارز است.

انتقاد از معامله ارز در سر چهار راه ها

وی افزود: زمانی که بخشی از بازار ارز صرف واردات بی رویه مانند چوب و صندلی و قاچاق کالا و مواد مخدر می شود باید دولت ابتدا از موضوع قاچاق و واردات بی رویه جلوگیری کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد دولت در ساماندهی صرافی ها مناسب نبوده است، یادآور شد: ضرورت دارد بازار ارز ساماندهی شود بنابراین لزومی ندارد سر چهار راه‌ها ارز معامله بشود. هرج و مرج مدیریت اقتصادی و باز گذاشتن دست دلالان و قاچاقچیان باعث شده بازار ارز با مشکل جدی روبه‌رو شود.

منبع : http://www.yjc.ir/fa/news/6410804

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار