ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دولت‌ها ضربات مهلکی به تامین اجتماعی زدند:

0

حسین حبیبی:

دولت‌ها ضربات مهلکی به تامین اجتماعی زدند/نسخه‌پیچی‌ها فقط فرافکنی است .

به گفته حبیبی، دلیل بحران تامین اجتماعی، عدم تعهد دولت‌ها در چند دهه گذشته به انجام وظایف قانونی است.

حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد بحران در تامین اجتماعی گفت: در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل ایجاد بحرانِ سازمان تامین اجتماعی، ناکارآمدی سازوکار الزام برای دریافت حق بیمه براساس دستمزد اعلام شده که در واقع، دلیل اصلی بحران نیز دقیقا همین موضوع است.

وی در ادامه گفت: در ریشه‌یابی مساله باید به دنبال جواب این سوال باشیم که چرا سازوکار صحیحی برای دریافت حق بیمه وجود ندارد؟

حبیبی در ادامه گفت: وقتی کارگر به دلیل نابسامانی قرارداد‌ها یا بیمه نمی‌شود یا کمترین حق بیمه برایش پرداخت می‌شود و در مقابل، سازمان هم یا تمایل ندارد با کارفرما درگیر شود و یا توان مقابله را ندارد، طبیعی است که حق بیمهٔ کامل به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمی‌شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، وفق ماده ۳۸ قانون، تامین اجتماعی موظف است نظارت کند پیمانکار کارگرش را بیمه کرده باشد، ولی در عمل این نظارت انجام نمی‌شود.

حبیبی ادامه داد: دولت و مجلس با تصویب و دخالت‌های سیاسی و جناحی خود در این چهار دهه، ضربات مهلکی بر کلیت تامین اجتماعی که سرمایه کارگران است نواختند و حالا که کار به اینجا کشیده، خود را مهیای نسخه‌پیچی می‌کنند اما همه این راه‌حل‌هایی که ارائه می‌دهند، فقط فرافکنی است.

به گفته این فعال کارگری، می‌خواهند با بسترسازی، کارگر شاغل و بارنشسته را متقاعد کنند تنها راه‌حل بحران سازمان تامین اجتماعی، افزایش سن و سابقه برای بازنشستگی و افزایش محاسبه بابت دریافت مستمری بازنشستگی از دوسال آخر خدمت به پنج سال آخر خدمت است. این در حالی‌ست که اگر دولت به تکالیف خود عمل می‌کرد، این بحران دامنگیر سازمان نمی‌شد.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار