ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لاکچری به چه معناست؟

0

لاکچری از جمله کلماتی است که امروزه بسیار در جامعه ایران رواج یافته است و ممکن است برخی از افراد معنای آن را ندانند. در این نوشته سعی می شود ریشه و معنای کلمه لاکچری توضیح داده شود.

لاکچری که برخی آن را لاکشری تلفظ می کنند از واژه انگلیسی Luxury گرفته شده است که به معنای لوکس، تجملاتی و تشریفاتی است.

جالب است بدانید که در زبان انگلیسی و در هر دو لهجه انگلیسی امریکایی و بریتانیایی کلمه Luxury به صورت لاکشری/ˈlʌk.ʃər.i/تلفظ می شود- البته در لهجه آمریکایی لاکژری نیز تلفظ می شود( برای معنا و تلفظ انگلیسی کلمه Luxury رجوع کنید به http://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/luxury)

اگر به معنای انگلیسی کلمه لاکشری/لاکچری دقت کنید، در می یابید که زبان انگلیسی لاکچری(Luxury) به معنای راحتی زیاد بواسطه داشتن اقلام و دارایی های زیاد که ممکن است ضروری هم نباشند. ضمن اینکه این چیزهای مازاد و گرانقیمت به شما لذت و رفاه بیش از حد می دهد.

در محیط و گفتگو جامعه ایرانی نیز کلمه لاکچری/لاکشری به این معنا کاربرد دارد و هنگامیکه گفته می شود فلان چیز لاکچری است یعنی یک کالا یا دارایی گرانقیمت است که رفاه و لذت بیش از حد برای صاحب آن می آورد. زندگی لاکچری/لاکشری هم به این معناست که شخصی که زندگی لاکچری دارد یعنی در رفاه و لذت بیش از حد بواسطه داشتن اجناس و دارایی های گرانقیمت و لوکس است مانند خانه لوکس و تشریفاتی، ماشین لوکس، لباس، مبلمان و اجناس لوکس که شاید ضروری نباشند و تنها سبب رفاه و لذت بیش از حد فرد می شوند.

اینکه این افراد (چه در ایران و چه در اقسی نقاط جهان) چگونه صاحب زندگی و دارایی های لاکچری و لوکس می شوند جای سوال دارد و به نظام اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هر کشور بر می گردد. متاسفانه در سالهای اخیر این سبک زندگی لاکچری در ایران نیز رواج یافته است و خودنمایی با آن بواسطه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گسترش یافته است که می تواند تبعات اجتماعی و فرهنگی نامناسبی داشته باشد.

منبع : https://chegane.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار