ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تاثیر ارزش پول ملی در زندگی مردم چیست؟

0

بیایید نگاهی به زندگی خودمان کنیم چقدر نرخ ارز در این زندگی تاثیر گذار است؟ چقدر از زندگی ما وابسته به نرخ ارز است؟ شاید اگر تلفن همراه و وسایل الکتریکی و خودرو را کنار بگذاریم دیگر در زندگی ما نرخ دلار تاثیری نداشته باشد اما وقتی به مردم می گوییم ارزش پول ملی بالا یا ارزش پول ملی پایین؟ یقینا می گویند ارزش پول ملی بالا فقط به خاطر اینکه احساس می کنند در جهان ارزش پول ملی بالا برای کشور ها قدرت می آورد اما اگر قرار بود ارزش پول ملی برای کشور ها قدرت و افتخار بیاورد الان کویت قدرتمندترین کشور جهان بود اما ایا کویت قدرتمند ترین کشور جهان است؟ ایا یک کویتی می تواند بگوید که فرضا فلان کالای که ما تولید می کنیم در همه ی خانه ها وجود دارد؟ یا نهایت افتخارشان این است که لقبشان در جهان کبوتر صلح باشد؟ اما یک چینی چطور؟ چینی ها که ارزش پول ملی پایین را انتخاب کردند الان در همه ی خانه های جهان حضور دارند حتی در خانه های آمریکای ها که با هم دشمنی طولانی مدتی دارند. حتی در خانه ی مسلمانان، مسیحیان و یهودیان که شاید افراطی های هر کدام از این مذاهب نخواهند حتی یک جنس که توسط یک کافر تولید شده در زندگی خودشان باشد.

بگذارید به خودمان برگردیم وقتی در سریال ها و فیلم های خارجی ناگهان یک فرش می بینیم که در گوشه ی تصویر وجود دارد چقدر احساس افتخار به ما دست می دهد؟ بیایید تصور کنیم که ارزش پول ملی ما همانند کویتی ها بالا بود ایا کسی توانای خرید یک طاقه فرش ما را داشت؟ کشور ترکیه را نگاه کنید او هم مثل ما ارزش پول ملی کشورش در برابر دلار در ۱۰ سال اخیر ۲۵۰ درصد کاهش داشته است اما الان می بینیم که همین کشور ترکیه جزء برند های حوزه لباس در سطح منطقه و حتی جهان شده است چرا؟ چون ارزش پول ملی پایین کشورش باعث شده که لباس های ترک برای خارجی ها ارزان تر بشود و تمایل به خرید بیشتر شود.

درست است که ارزش پول ملی پایین برای صادرات بسیار خوب است ولی متاسفانه در کشور ما با افزایش نرخ ارز، از قیمت همه ی کالا ها زیاد می شود و این است که باعث شده مردم نسبت به این اتفاق یعنی کاهش ارزش پول ملی حساسیت بالای داشته باشند. درست است که از نظر علم اقتصاد با کاهش ارزش پول ملی باید تورم را مشاهده کنیم ولی اخه چقدر از زندگی مردم ما به نرخ ارز وابسته است؟ ایا میوه ای که مردم می خورند به نرخ ارز باید وابسته باشد؟ متاسفانه ما در کشور خودمان نتوانسته انتظارات تورمی حاصل از نرخ افزایش نرخ ارز را از بین ببریم. شاید هم دلیلش ابر تورم سال۹۱ به علت تاثیر نرخ ارز باشد. اما به هر حال چاره ی کشور ما در جهان امروز همان کاری است که ترکیه، کره جنوبی، چین انجام دادند و نتیجه گرفتن باشد یعنی کاهش ارزش پول ملی و افزایش صادرات واقعی!

مهدی امیرخانی

منبع : http://www.alef.ir/news/3960918035.html

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار