ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

قرائن و ضرایب مالیاتی چیست ؟

0
قرائن و ضرایب مالیاتی چیست ؟ : برای تعیین میزان مالیات بر درآمد مشمولان و مودیان یکسری مدارک و مستندات بایستی وجود داشته باشد . این مدارک و مستندات در اصلاح تخصصی در امور مالیاتی قرائن مالیاتی نامیده میشود یعنی بر اساس یکسری قرائن و شواهد که کاملا در قانون مشخص است مالیات مودیان تعیین می شود .

قراین مالیاتی شامل چه مورادی است ؟

شواهد و قرائن مالیاتی انواع مختلفی دارد که بازرسین امور مالیاتی انها را از مودیان درخواست کرده و بر اساس بررسی آنها مالیات تعیین می کنند .

قرائن مالیاتی : خرید سالانه

میزان خریدی که هر موسسه سازمان یا شرکت و یا بنگاه اقتصادی در طول سال انجام می دهد جزو قرائن مالیاتی بوده و توسط بازرسان اداره امور مالیات بررسی می گردد . خرید سالانه می تواند هر گونه خریدی اعم از مواد اولیه ، دستگاه ، امور رفاهی و غیره باشد که مودیان حتما باید همه اسناد ان را حفظ کنند .

قرائن مالیاتی : فروش سالانه

هر گونه فروش محصول ، خدمات و غیره در یک بنگاه اقتصادی به عنوان قرائن مالیاتی محسوب شده و بازرسان اداره مالیات اسناد مربوط به آنها را مورد بررسی قرار داده و بر اساس آن مالیات تعیین می کنند .

قرائن مالیاتی علاوه بر خرید سالانه و فروش سالانه می تواند شامل درآمد ناویژه ، میزان تولید در کارخانجات ، ارزش حق واگذاری محل کسب ، مبالغ پرداخت شده به عنوان حق الزحمه و حق التحریر به دفاتر اسناد رسمی و موارد دیگری که به نظر و تشخیص بازرسان مالیاتی بستگی دارد .

ضرایب مالیاتی چیست ؟

ضرایب مالیاتی یکسری ارقام به صورت درصد هستند که در تعیین مالیات علی الراس در نرخ های تعیین شده برای مالیات بر درامد اعمال میشوند .

تعیین ضرایب مالیاتی از چه طریقی صورت می گیرد ؟

تعیین ضرایب مالیاتی باید از طریق ارگان های ذیربط به صورت سالانه مورد محاسبه قرار گرفته و به سازمان ها ، ارگان ها و اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت رسمی ابلاغ گردد تا قابلیت اجرا داشته باشد .

ضرایب مالیاتی توسط یک کمیسیون با حضور نمایندگان بانک مرکزی و نمایندگان سازمان امور مالیاتی ، نماینده شورای اصناف ، نماینده نظام پزشکی و نماینده اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تعیین می شود و این ضرایب بر اساس اوضاع اقتصادی کشور و نظر جمعی این نمایندگان به صورت سالانه تصویب و به رسما به افراد و ارگان های ذیربط ابلاغ می گردد .

آیا این ضرایب قابل تغییر است ؟

قبل از ابلاغ رسمی این ضرایب مصوبات جلسه کمسیون به شهرستان ها  ابلاغ میشود و شهرستان ها جلسه ای با حضور رئیس اداره مالیات شهرستان ، نماینده شورای اصناف و نماینده نظام پزشکی و نماینده اتاق بازرگانی شهرستان تشکیل داده و جدول ارسالی را بررسی کرده و با اوضاع اقتصادی شهرستان می سنجند و تغییراتی را که لازم می بینند به مرکز ارسال می کنند و مرکز در صورت موجه بودن ادله ارسال شده جدول ضرایب را با توجه به شرایط تغییر می دهد .

در صورت عدم وجود شورای اصناف و نظام پزشکی در شهرستان ها تکلیف چیست ؟

در صورتی که شهرستانی اتاق بازرگانی یا اصناف یا نماینده نظام پزشکی نداشته باشد یک نماینده از فرمانداری تعیین شده و جدول ضرایب می تواند با توجه به اوضاع و احوال اقتصادی توسط نماینده فرمانداری اصلاح گردد .

آیا برای همه مشاغل جدول ضریب مالیاتی تعریف میشود ؟

گاهی ممکن است یک شغلی به دلایل مختلف در جدول ضرایب مالیاتی قید نشده و برای ان ضریبی در نظر گرفته نشده باشد در این موارد برای تعیین ضریب مالیاتی ان از شغل های مشابه استفاده میشود .

کمیسوین تعیین ضرایب مالیاتی با حضور چه کسانی رسمیت می یابد ؟

برای اینکه کمیسیون تعیین ضرایب مالیاتی رسمیت داشته باشد باید باید نماینده سازمان امور مالیاتی و نماینده بانک مرکزی حضور داشته باشند .

منبع : http://mohasebankhebreh.com/1487

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار