ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

صندوق های بازنشستگی پایدار می شوند:

0
دکتر ربیعی در ارائه گزارش عملکرد صد روزه :

صندوق های بازنشستگی پایدار می شوند.

وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی از پایدار شدن صندوق های بازنشستگی خبرداد .

دکتر علی ربیعی امروزیک شنبه ١٢ آذر در برنامه “صبح به خیر ایران” شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران حضور یافت و در ارائه گزارش عملکرد صد روزه دولت افزود : وزارت تعاون، کار و رفاه  اجتماعی بزرگ ترین وزارت اجتماعی کشور است و حتی وجه اقتصادی این وزارتخانه نیز اجتماعی محسوب می شود .بخش تعاون نیز بیش از جنبه اقتصادی جنبه اجتماعی دارد .
دکتر ربیعی درباره حقوق بازنشستگان به اندازه گیری های انجام شده در سال ٩٢ و منحنی های افزایش حقوق ها و شکاف های ایجاد شده بر اثرتورم در آن زمان اشاره کرد و گفت : متوسط تورم همواره برای فقرا بسیار شدیدتر است و روی موضوعاتی نظیرحمل و نقل و قدرت خرید این افراد تاثیرات عمیق تری می گذارد .
وی با بیان اینکه این موضوعات در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجتماعی دائماً در حال اندازه گیری است، تاکید کرد: افزایش قدرت خرید را به عنوان یک سیاست و استراتژی دنبال می کنیم .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با مطالعات انجام شده به این نتیجه رسیدیم که نمی توان دستمزد ها را به یک باره دوبرابر افزایش داد چرا که اصلاً چنین ظرفیت و امکانی وجود ندارد و این شیوه ها به هم ریختگی کل اقتصاد کشور را به دنبال خواهد داشت . به همین دلیل تصمیم گرفتیم شیب بالای تورم را برعکس کنیم و چهارسال ابتدای دولت دکتر روحانی و امسال نیز این برنامه را داریم که همواره مزد را برتورم پیشی دهیم .
وی اظهار کرد : درسال های گذشته برای رشد حقوق بازنشستگان به بیش از تورم و متناسب سازی حقوقی با مدل پلکانی و به منظور بالا آوردن افراد پایین تر، حدود بیش از ٣ هزارمیلیارد تومان تنها در صندوق بازنشستگی کشوری و مقداری نیز درصندوق بازنشستگی نیروهای مسلح هزینه شد .
وی افزود:  امسال نیز یکهزار میلیارد تومان به همین منظور کنار گذاشته شد .

افزایش تدریجی قدرت خرید بازنشستگان تامین اجتماعی 

دکتر ربیعی در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در سال گذشته با صدک های پایین مستمری بگیری افزایش حقوق ها به  ٣٠درصد نیز رسید که با بودجه خود این صندوق اقداماتی انجام دادیم .
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی اجتماعی با ابراز نگرانی نسبت به بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی تصریح کرد : بسیاری از این افراد با حداقل ها و زیرحداقل های مزد در حال زندگی هستند بنابراین افزایش تدریجی قدرت خرید این افراد را در دستور کار خود داریم .

صندوق های بازنشستگی به زندگی اجتماعی بازنشستگان تبدیل می شود

وی  با اشاره به اینکه متاسفانه در گذشته صندوق های بازنشستگی به صندوق های کارپردازی تبدیل شده بودند تصریح کرد: ما درحال  تبدیل این صندوق ها به زندگی اجتماعی بازنشستگان هستیم . سعی کردیم در شهرهای بزرگ خانه های امید ایجاد کنیم . هرسال این خانه های امید افزایش پیدا کرد و امسال نیزجزء برنامه هایمان است .
دکتر ربیعی در این برنامه همچنین از پرداخت ١٢٠٠ میلیارد تومان وام برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری (٣٠٠هزار نفر ، نفری ۴ میلیون تومان ) و تدابیری برای تامین بودجه برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به منظور پرداخت وام خبر داد .
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آورشد: بازنشستگان و مستمری بگیران مناطق زلزله زده غرب کشور نیز بدون قرعه کشی و دراولویت دریافت این وام ها قرار گرفتند .
وی با اعلام اینکه برنامه های سفر برای بازنشستگان امسال نیز دنبال می شود، گفت: فرصت سفر برای بازنشستگان اندک است و حتی یک حرکت کوچک و یک سفر در زندگی بازنشستگان تاثیرگذاراست .
وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی  افزود: من روزی را به یاد دارم که برای بدرقه بازنشستگان تامین اجتماعی به راه آهن رفته بودم و پیرزنی را دیدم که می گفت تا آن زمان به مشهد مقدس نرفته بود و وقتی به او تلفنی شد مبنی بر این که می تواند به مشهد مقدس برود از شدت خوشحالی گریسته بود.
دکترربیعی پایدارسازی صندوق ها را موضوعی بسیار مهم توصیف کرد و گفت : سیاست های غلط در گذشته منجر به اشتباه گرفتن سیاست های حمایتی و سیاست های بیمه شد. مثلا درسفره تعداد زیادی از کارگران و مستمری بگیران آدم های جدیدی مهمان شدند بدون آن که پول آنان تامین شود . به مرور از سال های کارکاسته شد و سیاست گذاران در آن دوران فکر می کردند که با آن روش درحال حمایت ازمردم هستند . اما آن شیوه مانند چاه های آبی بود که از آن ها برداشت می شد بدون این که درباره تمام و خشک شدن  آن آب ها فکر شود .
دکتر ربیعی در ادامه گفت: با کاسته شدن طول سال های کار صندوق ها به وضعیت کنونی رسیدند . دریک حالت خوب اکنون ٣۶ نفر، ٢٠ نفر کار می کنند و یک نفر بازنشسته است و در بهترین صندوق ما (تامین اجتماعی ) ۶ نفر کار می کنند و یک نفر بازنشسته است. دربرخی از صندوق ها ١٠نفر کار می کنند و یک نفر بازنشسته است.
وی تاکید کرد: براساس مطالعات و اصلاحات پارامتریک و ساختاری، سیستماتیک و تامین منابع سعی در پایدارسازی صندوق های بازنشستگی داریم که امر نیازمند برنامه ای ٢٠ ساله است و ما آغاز کننده آن هستیم و امیدواریم در این زمینه یادگاری های خوبی به جا بگذاریم .

بدهکاری به صندوق های تامین اجتماعی

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره رقم بیش از ۵٠ هزارمیلیارد تومان بدهی به صندوق های تامین اجتماعی توضیح داد : طبق قانون بدهی به صندوق های تامین اجتماعی با نرخ اوراق مشارکت سنجیده می شود بنابراین با عددی بیش از ۵٠ هزارمیلیارد تومان روبرو هستیم . چرا که تورم افزایش پیدا کرده است و نمی توان بدهی را با نرخ پیشین محاسبه کرد .
وی افزود: این بدهی به این گونه است که مثلاً در سال ٨٨ یا ٩٠ یک مرتبه اعلام شده است که حدود یک و نیم میلیون نفر دیگر به صندوق های تامین اجتماعی اضافه شوند و این درست همان جایی است که معتقدم سیاست های حمایتی با سیاست های بیمه اشتباه گرفته شده بود . بار مالی این موضوع سالانه بردوش صندوق ها افتاد .
وی در ادامه توضیح داد: به عنوان مثال درسال اول ٢ هزار  و ۵٠٠ هزار میلیارد تومان بدهی به صندوق های تامین اجتماعی اضافه شد . درسال های آینده این رقم افزایش پیدا کرد و بعد از محل هدفمندی یارانه ها نتوانستند پول آن را تامین کنند که منجر به بدهی شد . یا در مواردی دیگر که اگر اشتباه نکنم در دوران جنگ از صندوق های نیروهای مسلح پولی برداشت شده است و به قیمت آن روز باید آن پول محاسبه شودکه آسیب هایی به دنبال داشت
دکتر ربیعی خاطر نشان کرد: در مطالعات به این نتیجه رسیدیم که در صندوق بازنشستگی کشوری در طول ۵٠ سال تصمیماتی برای این صندوق گرفته و باری بردوش آن شد و به ارزش امروز ۴۵٠ هزارمیلیارد تومان است .
وی گفت:  نوع محاسبات این موضوع بسیار پیچیده است و کشورهایی مانند فرانسه و یونان نیز با آن درگیرهستند . این موضوع به مساله تبدیل شده است .
وی با بیان اینکه در سالی که بنده وزیر شدم دربخش درمان سالی ٧هزار میلیارد تومان می آوردیم گفت: اکنون ٢٠ هزارمیلیارد تومان ( حدود سه برابر ) تنها در تامین اجتماعی آورده است .دربیمه سلامت نیز چند برابر پول آورده شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: آثار تصمیماتی که در مورد سلامت مردم گرفته می شود روی صندوق هاست و منجر به تصمیماتی می شود که پیچیدگی صندوق ها را ایجاد کرده است .
دکتر ربیعی افزود : اکنون ۶ میلیون ایرانی بیمه بازنشستگی ندارند و رئیس جمهور و بنده نگران این افراد هستیم و در حال دنبال کردن برنامه ای هستیم که بتوانیم سالمندی بدون معلولیت و سالم را داشته باشیم.

منبع: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

http://www.tamin.ir/News/Item/51773/2/51773.html

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار