ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

رهایی ازعقب ماندگی صنعت مستلزم کنار گذاشتن روش های سنتی تولید است:

0

کرج-ایرنا-دبیر کل اتاق بازرگانی البرز، یکی از دلایل عقب ماندگی صنعت کشور از دنیای صنعتی را ناشی ازتمایل نداشتن صاحبان صنعت به صرف هزینه برای استفاده از تکنولوژی روز در مسیر تولید کالا عنوان کرد.

مسعود قاسمی روزچهار شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: کنار گذاشتن روش های سنتی و استفاده از تکنولوژی روز در بخش تولید کشور باید به یک باور عمومی تبدیل شود.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه این تصور غلط در برخی از مدیران بخش تولید وجود دارد که باید تا حد ممکن حداکثر استفاده را از دستگاهها و ماشین آلات خط تولید داشته باشند و علت این کار را صرفه جویی در هزینه ها عنوان می کنند ، لذا به دنبال استفاده از فناوری روز نیستند.
وی افزود: اینگونه مدیران بخش صنعت تا کنون این حقیقت را باور نکرده اند که حضور پررنگ و دایمی در بازارهای داخلی و صادراتی نیازمند بهره گیری از تکنو لوژی روز است .
وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به بحث طولانی ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: این ارتباط در صورتی کارساز خواهد بود که اساتید به جای خوشحال شدن از درج مقالاتشان درنشریات بین المللی در اندیشه بهره گیری از این مقالات در مسیر پیشرفت و توسعه پایدار کشور باشند.
قاسمی گفت: جای تاسف است که سیستم آموزشی کشور به جای کاربردی کردن مقالات دانشمندان ایرانی و نخبگان دانشگاهی و درج مقالات در نشریات داخلی متفکرین و صاحبان اندیشه های نو مقالات علمی آنها را به سمت نشریات خارج سوق داده و تشویق به انتقال مقالات به کشورهای دیگر می نمایند.
وی ادامه داد: بدین ترتیب کشورهای دیگر با بهره گیری از مقالات علمی و پژوهشی اساتید ما به فناوری ها و ساخت دستگاهها و ماشین آلات روز دست می یابند وما همچنان در مسیر خلق فناوری همچنان وابسته به خارج هستیم .
قاسمی اضافه کرد: تا زمانی که درمسیر توسعه همچنان وابسته به ماشین آلات خارجی هستیم نمی توانیم ادعای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی را مطرح کنیم لذا با یستی در زمینه ساخت ماشین آلات به روز با تکنولوژی های پیشرفته شرکت های ماشین سازی داخلی را حمایت و تقویت کنیم.
۷۴۱۱/ ۶۱۵۵خبرنگار: سیده فرناز مرتضوی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور

منبع : http://news.parseek.com/Url/?id=14541928

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار