ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نیروی کار خلاق تربیت نمی‌کنیم:

0

رئیس سازمان ملی بهره‌وری:

موبایل و شبکه‌های اجتماعی معضل مدیران در دستگاه‌ها است/ نیروی کار خلاق تربیت نمی‌کنیم.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری گفت: یکی از معضلات رایج در دستگاه‌ها و ادارات استفاده از موبایل و شبکه‌های اجتماعی است و حتی مدیران به طور دائم در جلسات سرشان در گوشی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رویا طباطبایی یزدی رئیس سازمان ملی بهره‌وری امروز در دومین کنفرانس مدیریت منابع انسانی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، با اشاره به اقدامات ضروری در جهت افزایش بهره‌وری نیروی کار به عواملی اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش و سنجش نیروی کار برتر در دستگاه‌ها و بنگاه‌ها نداریم. این سنجش پیچیده است، اما شدنی خواهد بود. نیروی کار هر چقدر هم خوب باشد، اگر امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در اختیار نداشته باشد، نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد، اما در ایران نیروی کار از امکانات خوبی بهره‌مند است، اما بهره‌وری لازم را ندارد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری به ارتقای اخلاقیات و روابط سالم کاری در محیط کار پرداخت و افزود: باید افراد بنا به توانایی و توانمندی در کارها قرار گیرند که اکنون این شرایط وجود ندارد، بسیاری از شعارهایی که وجود دارد در ۱۰ سال آینده وجود خارجی نخواهند داشت و باید با برنامه‌ریزی این موضوع را حل کرد.

طباطبایی با بیان اینکه نیروی کار برای خلاق بودن تربیت نمی‌شود و این موضوع از دبستان تا دانشگاه جایی ندارد یادآور شد: مسئولیت‌پذیری و پاسخگو بودن مدیر و کارمند ضروری است و همچنین باید برای انجام امور زمان بندی لحاظ کرد.

به گفته این مقام مسئول، مشکلات روحی و روانی نیروی کار در محیط مؤثر است اگر ۲۰ درصد نیروی کار در یک دستگاه سلامت نداشته باشند، روی کل سازمان تأثیر می‌گذارد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری یکی از مشکلات موجود را استفاده کارمندان و مدیران از موبایل و شبکه‌های اجتماعی حتی در جلسات دانست و یادآور شد: مدیران در جلسات دائم سرشان در گوشی است و این موضوع انرژی زیادی از آنها می‌برد که در نهایت منجر به کاهش بهره‌وری و تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مناسب و درست خواهد شد.

طباطبایی، خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی آنقدر در ایران مهم است که با اصول و مبانی تئوری‌های کشورهای خارجی متفاوت است قطعاً در ایران سهم حقوق اهمیت بسیار بالایی دارد، در حالی که در مدل گفته شده تنها ۶ درصد سهم داشت. بنابراین وضعیت اقتصادی کشور مهم است.

وی یادآور شد: بهره‌وری نیروی کار در کل اقتصاد در دوران تحریم از ۱۰۰ به ۹۲ کاهش یافت. همچنین بهره‌وری در یک دوره بلندمدت ۱۰ تا ۱۵ سال باید بررسی شود و پس از رفع تحریم‌ها بخش نفت و گاز بیشترین روند افزایشی بهره‌وری نیروی کار را داشته و پس از آن با شیب ملایمی بخش کشاورزی است.

در ادامه این همایش، آرین قلی‌پور دبیر علمی کنفرانس مدیریت منابع انسانی با اشاره به پارامترها و سرفصل‌های منابع انسانی به موضوع تیم‌سازی و توانمندسازی اشاره کرد و گفت: از دیگر مباحث بااهمیت مدیریت استعدادها و جانشین‌پروری است که زمان استخدام آنها مهم است. چابکی در جذب نیرو اهمیت بالایی دارد و کیفیت استخدام مهمتر از کمیت است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: پیشنهادات و نوآوری مستمر از دیگر مواردی است که باید در جلسات به چه نکاتی توجه شود که تیم‌ها خلاق باشند که این موارد نیاز است در فرهنگ اداری کشور به کار گرفته شود. همچنین حسابرسی و ریسک منابع انسانی بسیار با اهمیت تلقی می‌شود.

قلی‌پور تأکید کرد: بر مدیرانی که اعتماد ایجاد می‌کنند استرس کمتری میان کارمندان مشاهده می‌شود و بهره‌وری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد از این جهت نیازمند تغییر مدیریت و اعتمادسازی برای افزایش بهره‌وری است.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13960725000718

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار