ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پالایش ژن‌های معیوب در نظام بانکی:

0

در خبرها آمده بود که دانشمندان به روش جدیدی دست یافته‌اند که قبل از تولد ژن‌های معیوب و آسیب‌زننده به ساختار بدن موجود زنده را شناسایی کرده و با این روش از تشکیل غده‌های سرطانی در آینده جلوگیری می‌کنند و آزمایش این روش روی موش‌ها نتایج مطلوبی داشته است.

سیستم بانکی در کشور ما نیز مدتی است دچار ژن‌های معیوب و ناکارآمد شد. رشد این ژن‌ها اقتصاد کشور را هدف قرار داده است. نهادهای غیررسمی پولی و بانکی با رشد قارچ‌گونه خود با انواع ترفندها سرمایه‌های مردم را به غارت می‌برند و بانک مرکزی هم از جیب دیگر شهروندان خسارات را به غارت می‌برند و بانک مرکزی هم از جیب دیگر شهروندان خسارات را به کلاهبرداران پرداخت می‌کند، بحران سپرده‌ها و نگرانی مردم از سوءاستفاده از سپرده‌هایشان روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

سیستم بانکی در کشور ما هرچند این روزها در مسیر بهبودی و پیشرفت گام برمی‌دارد اما ظاهراً از الگوهای متداول جهانی برای بهره‌وری و پیشبرد امور استفاده نمی‌کند.

به نظر می‌رسد ساختار پولی و بانکی در کشور ما نیازمند پالایش ژن‌های نامرغوب بوده و برای کاهش بی‌اعتمادی و جلوگیری از فسادهای گسترده و فراگیر در نظام بانکی کشور باید هر چه سریع‌تر ژن‌های نامرغوب را از ساختار بانکی کشور حذف کرد.

سیستم بانکی در کشور ما این روزها که قرار هست در تعامل با جهانیان حرکت کند بایستی از عمق و روح خدمات بانکی جهانی استفاده کند دستاوردهای بانکداری الکترونیکی در کشور ما هرچند مهم و واجد ارزش هست اما بیشتر به قول میلان کوندرا یک موفقیت کیج هست (کیج موفقیتی چشم پرکن پرزرق و برق، دکوراتیو، دم دستی و فراگیر) است.

بانک‌داری در کشور ما باید بتواند به سمت رفع نیازهای اجتماعی و سرمایه‌گذاری و اقتصاد کشور به صورت متوازن کمک کند و برای حرکت در این سمت و سو نیازمند مبارزه جدی بانک مرکزی با رانت‌هایی که از کانون‌های قدرت غیرمتعارف به سیستم بانکی وارد می‌شوند مقابله کرد و مسیر حذف کانون‌های فسادآوری را به طور شفاف بیان و اطلاع‌رسانی کند.

اجرای قانون و پافشاری قانونی، به‌کارگیری مدیران مستقل در بخش‌های هیئت مدیره و سمت‌های اجرایی بانک‌ها انتشار به موقع آمارها و اطلاعات مورد نیاز مردم از سیستم بانکی و بانکداری کشور پاک کردن و شفافیت و اطلاع‌رسانی و برابری همه آحاد جامعه در دریافت تسهیلات بانکی و حمایت قانونی از همه ملت ایران به تعامل و مشارکت مردم با سیستم بانک‌داری خواهد انجامید.

محمد صفوی

منبع : http://jahaneghtesad.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار